زندگی نامه – وقتی رد شد چه باید کرد

دبیرعلمی هفدهمین دوره جشنواره شعر فجر همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره وضعیت کتابهای رسیده به این دوره در حوزههای درباره شعر و کودک و نوجوان توضیح داد: امسال حجم آثار حوزه درباره شعر با رشد محسوس به 327 اثر رسیده که وضعیت قابل قبولی است. در این اثر داستان زندگی خواهر و برادری در طی چند روز به تصویر کشیده میشود که بحرانهایی زندگی آنها را دگرگون میکند. شهادت مظلومانه این جوان مؤدب به دست عدهای وحشی و داعش صفت، سیل غم جانگدازی را بر دل هر انسانی، جاری میکند. و چطور انسان میتواند، به ارزش بهشتی شدن، دست یابد. شما در جلد اول مجموعه «نقد ادبی با رویکرد شناختی» با زیرعنوان مبانی نظری، به مقدماتی در باب چیستی شعرشناسی شناختی و چگونگی ارتباط مغز انسان و ادبیات پرداختهاید. نشر متخصصان در این مقاله قصد دارد چند رمان برتر و معروف دنیا در قرن بیستم را که مورد تایید کتابخانه های بین المللی نیز میباشد را به شما معرفی کند؛ تا هر فرد با شناخت بیشتری بتواند بهترین رمان را مطابق با سلیقه خود تهیه کند. زندگی­نامه می­تواند نوعی خاطره یا سفرنامه یا تاریخ مکتوب نیز باشد به زندگی­نامه، حسب حال نیز گفته می­شود. حسب حال نوعی زندگی­نامه است که به قلم شخص نوشته می­شود و در بر دارنده تاریخ زندگی اوست به نحوی که به کار سایرین نیز بیاید.

در عین حال منکر این هم نمی توانیم شد که اینها به هر حال، در مواردی تنگناهایی نیز ایجاد می کنند و بسیار طبیعی است که شاعری برای رهایی از این تنگناها، نظام قراردادی وزن و قافیه را بشکند و یا حداقل اصلاح کند تا آزادی عمل بیشتری در عناصر خیال و زبان بیابد. که «شعر تعلیمی» را میسازد. حسن میرعابدینی از این موج جدید با عنوان «اجتماعنگاریهای شتابزده» یاد میکند زیرا اغلب این داستانهای اجتماعی، گزارش یا عکسی از وقایع روزمره بودند، بی آن که دیدِ خواننده را به سطحی فراتر افزایش دهند. وی تحقیق برای تألیف چندکتاب در زمینه زندگینامه شهدا، معرفی مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس و چندین مستند تلویزیونی را در اینحوزه بهعهده داشته و در حال حاضر به عنوان محقق و نویسنده در انتشارات ۲۷ بعثت مشغول به کار است. سوکورو تازاکی بیرنگ و سالهای زیارتش، عنوان یکی از کتابهای پرفروش هوراکی موراکامی است.

زندگینامه در لغت به معنای تاریخ زندگی یا دوره­ای از زندگی شخصی در حدود اطلاعاتی است که نویسنده از احوال یک شخص بیان می­کند» . قصیده شعری است که از لحاظ شکل و قافیه مانند غزل؛ قافیهها در مصراع اول و مصراعهای زوج میآید و در آن معمولا یک قصد معین، یعنی، یک موضوع واحد محور سخن قرار میگیرد و از این جهت با غزل تفاوت دارد. نویسنده کتاب زندگینامه شهید آرمان علی وردی می گوید ویژگی بارز اینشهید، سیر تحوّلی است که در او به وجود میآید. این مظلومیّت و ادب در مقابل این شقاوت و گستاخی، ویژگی بارز شهید آرمان علیوردی است. در نهایت، این توحش داعشیان داخلی، منجر به شهادت مظلومانه طلبه بسیجی، آرمان علیوردی شد. آقای محمدولی چه انگیزه یا هدفی سبب شد به روایت زندگی شهید آرمان علیوردی بپردازید؟ حال باید پرسید، ارتباط میان زبان با واقعیت زندگینامه خودنوشت چیست و چه جنبه هایی از هویت فرهنگی خویشتن را بازنمایی می کند؟

This a rtic᠎le has be᠎en done  with the ​he​lp  of GSA C on᠎tent Gene​ra​tor DE MO.

مفاهیم و مضامین متعددی را میتوان برای شعر دفاع مقدس نام برد. مستزاد به معنی زیاد شده است و علت نام گذاری این نوع شعر، قطعه اضافه شده در پایان هر مصراع است. در سال ۱۳۴۸، نخستین رمان تاریخگرای فارسی با نام سووشون به قلم سیمین دانشور منتشر شد که ارتباط منسجمی با واقعیتهای تاریخی سالهای ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ داشت. نخستین رمانهای اجتماعی نیز در این دوران و در سالهای پس از جنگ جهانی اول نوشته شدند. دوره نخستین که از روزگار کودکی او تا ۴۳ سالگی شاعر را در بر دارد دوره ای است که در آن به تحصیل علوم زمان خویش پرداخت و در جوانی به دربار سلاطین و امیران معاصر خویش راه یافت و مشاغل مهمی داشت. همان موقع و زمان وداع با پیکر این شهید عزیز در معراج شهدای تهران، انتشارات ۲۷ بعثت تصمیم به پژوهش زندگی نامه شهید آرمان علی وردی گرفت. چه ویژگی بارزی در شهید آرمان علی وردی باعث شد که شما سراغ تحقیق، پژوهش و تدوین زندگی او بروید؟ تمامی سعی و تلاش انتشارات ۲۷ بعثت در این است که به امید خدا، کتاب زندگی نامه شهید آرمان علی-وردی، هر چه زودتر و در همین سال به چاپ برسد و روانه بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید