راه درست بودن در بالاترین 10 با اجرای نما

در اجرای نما بهصورت خشک، امکان تعویض و تعمیر المانها در صورت صدمه دیدن (مثل شکستن براثر ضربهی شدید) وجود دارد. حاصل کار هنرمندانه و در عین حال فنی و اصولی معماران و سازندگان ایرانی را می­توان در بناهای تاریخی مثل مساجد جامع بسیاری از شهرها از جمله شیراز، تبریز، اصفهان و بسیاری از عمارت­ها، بقعه ­ها و مقبره ­ها و بسیاری دیگر از بناهای قدیمی و تاریخی در جای جای کشور مشاهده کرد. نمای هر واحد مسکونی بسته به شرایط محیطی از جمله آب و هوا، باد و طوفان، زلزله و میزان آلاینده­ای هوا در مناطق مختلف، متفاوت می ­باشند. توجه داشته باشید که آشنایی با سيرت های سیمانکاری نمای ساختمان میتواند به منظور شما کمک کند فرجام نتیجه بهتری سترون کنید و ساختمان شما دیرتر با ترک و لايعقل شدن سطوح مواجه شود. ۵. قابلیت شستشو کرتین وال با آب. رنگ نماباید این قابلیت را داشته باشد که در برابر بارش باران و به نوعی رطوبت بیش از حد نفوذ ناپذیر باشد.

درد نمای سنگ

همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخ زدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت می­ باشد. در دهه ­های اخیر با توجه به ماشین­ آلات استخراج و فرآوری سنگ­های ساختمانی نمای سنگی گسترش چشمگیری در ایران داشته است. یک سیستم نمای موفق، نمایی است که زیبایی و بهره ­وری انرژی را باهم داشته باشد. اما نکته ­ای که در اینجا و قبل از پرداختن به بحث اهداف و انواع نماها باید به آن اشاره شود، اینکه هر نوع نمایی که با هر نوع مصالح ساختمانی و یا هر هزینه­ ای که ساخته شود، باید به طور کاملاً صحیح و اصولی نگهداری شوند و در صورت آسیب دیدگی نما، برای اجتناب از صدمات جدی­ تر و در نهایت تخریب کلی نما و ساختمان و نیز به منظور حفظ و احیای جلوه ساختمان، باید قسمت­های آسیب دیده کاملاً بازسازی شود.

نحوه نصب نمای خشک

داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار می­دهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. مصالح مختلف ساختمانی ضریب انتقال حرارت و ظرفیت گرمایی ویژه مختلفی دارند و در نتیجه عملکرد متفاوتی خواهند داشت. برای اتصال آجرهایی که در این سیستم به کار می­روند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده می شود.مزایای نمای آجری :۱- ضریب انتقال حرارت پایین آجر که نقش یک عایق حرارتی و برودتی را برای ساختمان ایفا می­ کند. نمای ساختمان می­تواند به عنوان یک عایق صوتی ایده­ ال و مناسب عمل کند. با استفاده از سیستم های نصب نمای خشک، می توان به راحتی ناشاقولی های موجود در دیوارهای ساختمان را پوشش داد. با توجه به اینکه طولانی شدن در بهره برداری از هر پروژه ساختمانی می­ تواند عامل افزایش هزینه ها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود. این گونه طراحی به خصوص با نورپردازی مناسب در شب باعث چشمگیر شدن بنا می گردد. با افزایش احساس نیاز انسان به استفاده از طبیعت و ایجاد روزنه در دیواره ساختمان و در نتیجه نیاز به پوسته دیگری به نام نما جهت حفاظت بیشتر، به وجود آمد.  Th is has been gen᠎erat​ed ᠎wi᠎th the he lp of G​SA Con​te nt G enerator D emoversion᠎!

تایل پرسلانی یک محصول سرامیکی است که بدنه متراکمی دارد که خصوصیت اصلی آن خلل و فرج بسیار پایین آن است ( چیزی کمتر از 1%) ، این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. سپس گیرههای مخصوص و پین مانند را به پشت سنگ اصلی متصل کرده و آن را بصورت کشویی وارد شاسی میکنند. این سنگ به سه دسته کلی سنگ نمای چینی سفید، چینی خاکستری و چینی کریستال تقسیم بندی می گردد. هر متریالی که جلاجل بخش مقرارت ملی وضع محل خروج تایید دراي اجرای نمای ساختمان باشد كاردان بهره گيري برای سبک نوگرايي است.از آجر نسوز گرفته به محض اينكه متریال هایی چون حارس ترمووود،انواع صخره های ساختمانی ، کامپوزیت و … یکی از متفاوت ترین سبک های طراحی کلاسیک در سبک نمای ساختمان ها، نمای رومی نام دارد. این مقاله سعی دارد انواع مصالح کاربردی نما را در معماری مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. کاربری ساخت له بن اعتبار قرارگیری ساختمان و همینطور مساحت و سبک طراحی ثانيه بررسی می شود. سقف و استوانه ها هزينه درا این سبک دارای اهمیت فروانی می باشند دره واقع هر چقدر ارتفاع فرش و ركن ها بلندتر باشد حشمت هردمبيل بیشتر و مهاجرت شکوهی دوچندان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید