راه توقف انتشارات کتاب ورزشی در 5 روز

اینطور که متوجه شدیم، علم روانشناسی ورزشی به عنوان یک ضرورت برای جامعه ی امروز محسوب می شود، لطفا بفرمایید که این رشته در ایران دارای چه جایگاهی است؟ “کریستفور هایلند” شش سال در کشورهایی مانند “آرژانتین” و “کلمبیا” زندگی کرد تا نه تنها شیفته سبک زندگی مردم آنجا شود، بلکه به درک بزرگتری از این موضوع برسد که فوتبال در این دو کشور حکم مرگ و زندگی را دارد و چگونه بخش جداناپذیری از زندگی آنها محسوب میشود. لباس فوتبال تیم باشگاهی یا ملی مورد نظر، همواره جزو علاقمندی های همه ی جوانان و نوجوانان محسوب می شود. اگر بخواهیم گستره زندگی یا سبک زندگی اریکسون را بگوییم، ما هشت مرحله داریم که معمولا ورزشکاران ، نخبه ها در مرحله ی 11 تا 18 سالگی و 18 تا 35 هستند. به عنوان مثال قهرمانی که از 11 سالگی به ورزش روی آورده، در سن 14 سالگی یک مقام استانی، کشوری، آسیایی یا حتی در نوجوانان و جوانان جهانی اورده و قهرمان جهان شده می تواند در آینده باز هم قهرمان بزرگسالان شود یا کسی که جوانان جزو 3 تا 5 تای جوانان بوده یا در تیم های ملی هم بوده تا جوانان باید خودش رو نشان بدهد پس هدف اصلی ما در دوره ی نوجوانی است که ورود کنیم ، پایه ی ورزشکار را بسازیم و در بزرگسالان وقتی که پایه ساخته شده باشد ما دیگر مشاوره میدهیم ولی در نوجوانی که هنوز در سطح مسابقات استانی و کشوری هستش ما میتوانیم همان طور که تکنیک هایش را ارتقا میدهد ما میتوانیم تکنیک و تاکتیک و مهارت های روانی و ذهنی او را هم ارتقا بدهیم و این پایه اش در نوجوانی و جوانی است، در کودکی به زبان کودکی و مهارتهای زندگی در کودکان و بعد نوجوانان.ولی در نوجوانان به نظر بنده مهمترین سن روانشناسی ورزشی ، شروع از مقاطع نوجوانی هست که ورزش را متوجه شده، مسابقات را ، استرسش را دیده ، چند برد و باخت داشته و حالا می داند که هدف گذاری یعنی چه؟ Post has ᠎been g en er ated by G SA Conte᠎nt​ G᠎en​erat or Demoversion !

نحوه از دست دادن پول با ورزشی

من فکر میکنم روانشناسی ورزشی شناخته شده نیست ، حتی در رشته ی روانشناسی یا در رشته ی تربیت بدنی، خیلی از دانشجویان و جوانان نمی دانند، ما اگر بتوانیم فاکتورهای قشنگی که انگیزشی و خوبی که در روانشناسی ورزشی وجود دارد را از طریق رسانه ها ، از طریق شبکه های اجتماعی و از طریق خبرگزاری ها معرفی کنیم ، زیرا خیلی از ورزشکارها نمی دانند، قهرمانان جهان در ایران حتی نمی دانند مهارت های ذهنی شامل چه مواردی می شود و دائم با هاش درگیر هستند، دائم دارند این کار رو انجام می دهند ولی نمیدانند از کجا پیگیری کنند، اولا مسئولین ، رسانه ها و فدراسیون ها و این ارتباط بین دانشگاه و فدراسیون ها میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد.ما به دنبال این نیستیم که ورزشکار به مطب روانشناس ورزشی مراجعه کند ، روانشناس باید به دنبال ورزشکار برود و این ارتباط بین دانشگاه و موسسات ورزشی است. باید با آنها رفیق باشد ، همان طور که ورزشکاران باید با روانشناس رفیق باشند این هم باید رفیق باشد، نمیتواند کنار زمین با کت و شلوار بخواهد به ورزشکارها تکنیک های روانی بدهد.

شما ببینید از لحاظ تکنیک و تاکتیک اکثر دنیا در تمام مراحل یکسان شده اند چون خیلی راحت از مربی های برجسته دنیا استفاده می کنندد . اگر شما نفر اول و دهم المپیک را مورد بررسی قرار دهید یا در مسابقات جهانی و یا قهرمانان جهان را شاید بین نفر اول و دهم از لحاظ تکنیک و تاکتیک و سرعت و قدرت استقامتو فاکتورهای جسمی تفاوت آنچنان وچود ندارد ولی مهمترین تفاوتی که می شود لمسش کرد بحث مسایل روانی است . اگر جو را با میوههای مختلف به همانند آجیل و یا خشکبار مخلوط کنید، یک صبحانه مقوی فوق العاده خواهید داشت. اگر بخواهم صادقانه بگویم روانشناسی ورزشی در ایران جایگاه پایینی دارد. جایگاه گروهی سنی و توانایی آنان را در رشته ی روانشناسی ورزشی چگونه برآورد می کنید؟ یعنی خیلی از مربیان تیم های ملی و روسای فدراسیون ها علاقه ای به حضور روانشناس ورزشی ندارند و اگر شما بازهم در این خصوص بررسی کنید: « کتاب های 2019 که هنوز ترجمه نشده و در آمازون هست ، یا در پیش گفتار یا در متنی که گذاشتند، شاید یک سری از پروفسورهای رشته ی روانشناسی ورزشی بر تاین باور هستند که 90% mental و 10% جسم یا فیزیولوژی است.

کتاب بیوانرژی فعالیت ورزشی

به گزارش جام جم آنلاین، داشتن غبغب برای افرادی که چاقند یا اضافه وزن دارند، طبیعی است اما گاهی با وجودی که فرد وزن طبیعی دارد، با معضل غبغب دست به گریبان میشود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره دارد و باعث میشود سن، بیشتر به نظر برسد. شما یک مشاور روانشناس ورزشی اصلی ترین کار را برای تیم ها انجام می دهد. مثلا شما در کشتی می بینید حسن یزدانی به دیوید تیلور می بازد . در دنیا همانطور که می بینید کشورهایی که مدال آورهستند از المپیک سال 2000 تا 2016 و سال آینده که سال 2020 است». وی در مورد وضعیت کشتیگیری چون حسین شهبازی که در ردههای پایه جزو مدعیان بود اما در بزرگسالان نتوانست خودش را به اندازه توان و استعدادش مطرح کند، خاطرنشان کرد: حسین هم مدال نوجوانان و هم جوانان جهان دارد. کتاب های ترجمه شده خوب مثل تیلور ، دایانیل ، مارتینز که این ها جزو کتابهای خوب و قدیمی هستند که ترجمه هم شده اند اما کتابهایی هم داریم که هنوز ترجمه نشده اند مثل کتاب دکتر کوئن که در مورد مهارت های ذهنی نوشته و ترجمه نشده است. مهارت های روانی و سازه های روان شناختی خودش یک دنیایی است در روان شناسی ورزشی که باز این را همدرگفتگوهای آینده خدمتتان عرض خواهم کرد .

ورزشی – شش تعیین مشکل

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مجموعه ها ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید