راهنمای چارلی شین برای ادبیات

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ ،«رخوت و رکود در تولید رمان و ادبیات داستانی ایرانی» موضوعی بود که به آن پرداخته شد. رمان اسکوپ نوشته اِولین وو، داستانی درباره روزنامهنگاری جوان است که بهعنوان خبرنگار برای گزارش اخباری مربوط به جنگ و بحران به شرق آفریقا اعزام میشود و ماجراهایی را از سر میگذراند که خواندن آنها قطعا خالی از لطف نیست. داستان این رمان از سوی افراد مختلف روایت میشود و بهعنوان یکی از بهترین رمان های جهان در فهرست گاردین حضور دارد. میشل در میانهی یک تابستان گرم، در مسابقهای با دیگر بچههای دهکده بازنده میشود و بهعنوان بازنده، باید مجازاتی را که گروه برایش انتخاب میکند، متحمل شود. این نویسنده ژاپنی-انگلیسی در این رمان معتقد است که گاهی، کار هنرمند از روایت مفاهیم انتزاعی و ابراز آنها باید فراتر رود و موضوعات ملموستری را برای بشریت مطرح کند. مالون میمیرد، یکی از رمان های برتر جهان است که اگر آن را نخواندهاید، سریعتر دست به کار شوید. این مقاله بسیار خواندنی به معرفی رشته زبان و ادبیات انگلیسی پر داختیم، شما عزیزان چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته زبان و ادبیات انگلیسی و دانشگاه های زبان انگلیسی در داخل یا خارج از کشور می توانید تمام مشقت این کار را به ما بسپارید، موسسهٔ آرمان من امروزه با گرفتن بالاترین امتیازهای روز جهانی در زمینههای نگارش انگیزه نامه و رزومه بر مبنای قوانین سال های 2021 تا 2022، پذیرش تحصیلی«اپلای» با ضمانت بازگشت کامل وجۀ، تمدید پاسپورت، اخذ ویزای تحصیلی، تمدید اقامت، اخذ ویزا با ضمانت بازگشت کامل وجهٔ و هزاران مورد متنوع دیگرسوکان دار ارائه بهترین مشاورههای تحصیلی رایگان ایران است. Th​is  data was creat ed with GSA Cont en​t  Gene rato​r DE MO.

یک دسته از رمانهایی که من برای نقد در کتابم انتخاب کردم، آثار شناختهشده و مشهوری هستند که به هیچ وجه نمیتوان از آنها صرفنظر کرد، مثل «بوف کور» که مدیران فرهنگی کشور هم واقفاند، چنان در ادبیات ما ریشه دوانده است که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد و بهتر این است که با آن مواجه شویم و بینیم محتوا و سبکوسیاقش چیست. ایتالو کالوینو، این میراث فرهنگی عظیم را از لهجههای محلی به ایتالیایی استاندارد ترجمه کرد و لحن تند و تلخی که در سبک نوشتاریاش وجود داشت را به خواننده القا کرد. اما در دل داستان تولستوی، عاشقانه کوچکتر اما شیرینتری هم وجود دارد که به کیتی و لوین مربوط میشود. مخاطب با ورود به فضای وب گاه در منوهای بالای سایت به راحتی به همه بخش ها دسترسی دارد . رولد دال دوستداشتنی، نویسنده بزرگ هلندی است که آثارش در حوزه کودک را همه گروههای سنی دوست دارند. بی. اف. جی هم داستان غول بزرگ و مهربانی است که رمان رولد دال را در دسته پرفروشترین و بهترین رمان های جهان قرار داده است. وی.اس نیپال در خم رودخانه که یکی از بهترین رمان های جهان لقب گرفته است، از زندگی مردی میگوید که با تحولات سیاسی محل زندگیاش به مکانی جدید در خم یک رودخانه نقل مکان میکند.

ریموند چندلر در رمان خواب بزرگ، داستان زندگی شخصیتی به نام فیلیپ مارلو را برایتان روایت کرده است: مردی بشاش، باانرژی و خوشتیپ که به طرز اندوهناک و تلخی، تنهاست. عشق عجیب شخصیت اصلی داستان به نام هامبرت هامبرت به دختری نوجوان با شیوه روایت زبردستانه ولادیمیر ناباکوف، لولیتا را به یکی از بهترین رمان های جهان بدل کرده است. بایگانیشده از اصلی در ۷ نوامبر ۲۰۱۷. که رمان پیشمرگه را در سال ۱۹۶۱ میلادی در خارج از ایران منتشر کرد و داستان بلند باقهبین را در سال ۱۳۶۰ در ایران به چاپ رساند. اوکانر فقط ۳۹ سال عمر کرد اما در این مدت کوتاه، آثار درخشانی از خود به جای گذاشت. نویسنده «در انتظار گودو»، سامئل بکِت در «مالون میمیرد» هم از لحنی سیاه برای روایت مونولوگهای(تکگویی) شگفتانگیز داستان خود بهره میبرد. جان دوس پاسوس در تریلوژی (سه گانه) آمریکا از ابزارهای روایی مختلفی برای نگارش رمان خود بهره میبرد.

ژوزف هِلِر در کمدی سیاه خود تبصره ۲۲ به شخصیتهای نیروی هوایی بمبافکن در جنگ جهانی دوم میپردازد. پرداخته است. برخی داستانها هم دارای نگاه طنز آمیز به زندگی هستند. چینوآ آچهبه نویسنده این رمان به نیجریه در سالهای نخست استعمار پرداخته و رمان کلاسیکی در ادبیات آفریقا خلق کرده است. موریِل اسپارک با آثار خود و لحن بُرنده و موضوعات بحثبرانگیزش به عمق ذهن خوانندگان نفوذ میکند. در جستوجوی عشق نوشته نانسی میتفورد، نوعیکمدی آداب است که طرفداران زیادی دارد و خوانندگان بیشماری به حضور آن در فهرست بهترین رمان های جهان رأی میدهند. جِی.آر.آر تالکین و ارباب حلقههای او نیازی به معرفی ندارد، دارد؟ چشمهایش، شاهکار علوی در میان تمام آثار او به شمار میرود. در عصر حاضر، نقد آثار ادبی تحلیل هایی است شامل جنبه های ساختاری، نشانه شناسی، اسطوره شناسی، فمینیستی، مارکسیستی و روانکاوی متون. شاهنامه دارای سه بخش است؛ عصر اساطیری، عصر پهلوانی و عصر تاریخی. در سال 1991 این شرکت توانست قراردادی با دیزنی ببندد تا سه فیلم انیمیشنی بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید