راهنمای جاستین بیبر برای سلامت و روان

سبزواری علمی و مستند بودن کتاب و نگارش آن با تکیه بر علم روانشناسی و علوم دیگر را مورد توجه قرار داد و گفت: در عنوان کتاب، عبارت والدین و مربیان ذکر شده است، در حالی که سطح و نوع نگارش کتاب کمی ثقیل است و برای درک برخی از مفاهیم آن باید پیشنیازهایی را گذراند که میتواند در قالب یک کارگاه آموزشی با محوریت کتاب ارائه شود. دنیل جی سیگل، که از پیشگامان حوزه سلامت ذهن است، در این کتاب از مهارت بالقوهای میگوید که ایجاد تغییرات مثبت در مغز و در زندگی را ممکن میسازد. صدوقی تأکید کرد: نکتهای که در کلیات مطرح نشده بحث عبودیت است جوهر تربیت مهدوی، عبودیت است، دو مفهوم عبادت و عبودیت فرقی بنیادین با یکدیگر دارند، عبودیت زیر ساخت و عبادت رو بنا است و ما بر اساس درکی که از عبودیت داریم وارد صحنه میشویم. گری معتقد است باید بچههایی را که در دنیای پیوسته متغیر کنونی شکوفا خواهند شد، در هدایت برنامه آموزشی و رشد فردیشان آزاد گذاشت. در متن لوح قدردانی علی لطیفی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برای انتشارات کانون آمده است: کتاب از دیرباز مهمترین و فراگیرترین رسانه آموزشی و تربیتی در عرصه تربیت و یادگیری بوده و ظهور فناوریهای نوین نیز هیچگاه نتوانسته است نقش بیبدیل کتاب را در انتقال دانش و تعمیق معرفت بشری و تربیت انسان برای نیل به حیات طیبه و سعادت دنیوی و اخروی کم رنگ کند.

کتاب های سلامت و روان

روانشناسان آموزشی با مربیان ، مدیران ، معلمان و دانش آموزان همکاری می کنند تا درباره چگونگی کمک به مردم در یادگیری بهتر اطلاعات بیشتری کسب کنند. مطالعه فرآیندهای یادگیری از دو جنبه شناختی و رفتاری، امکان درک تفاوت های فردی، رشد شناختی، انگیزه و نقش آنها در یادگیری را برای دانشجویان فراهم می کند. این کتاب دانشگاهی روانشناسی به منظور تشریح و پاسخگویی به برخی از پرسش های بنیادی و بررسی روانشناسی فیزیولوژیک، ارتباط ذهن و مغز، یادگیری و حافظه، ساختار و کنش های عصبی، سیناپس ها، دستگاه عصبی و… برای آنکه فرد رشد و شکوفایی لازم را در زندگی خود داشته باشد لازم است که بتواند ارتباط مطلوبی با افراد دیگر برقرار کند. زمانی میتوان شاهد تاثیر عمیق آن بر روح و روان کودک بود که فضایی بدون مزاحمت های صوتی فراهم باشد تا کودک بتواند بشنود و یک تصویر ذهنی نیز ترسیم کند. وی اظهار کرد: شاید اضافه شدن فصلی با موضوع آسیبشناسی عدم استفاده از سبک زندگی مهدوی در تربیت فرزندان بتواند ضرورت و اهمیت این حوزه را بیش از پیش نشان دهد. راضیه سبزواری عضو کمیته مهدویت جامعه الزهرا در نشست نقد و بررسی کتاب «مهارتها و راهکارهای تربیت مهدوی» با بیان این که این کتاب جنبه توصیفی صرف ندارد، عنوان کرد: اکثر آثار تألیف شده در حوزه مهدویت جنبه توصیفی دارد در حالی که این کتاب به ارائه دستور العمل و در واقع عملیاتی کردن تربیت مهدوی می پردازد.

کتاب های پزشکی

جشنواره ملی کتاب رشد یکی از عرصههای ظهور دستاوردهای حوزه نشر در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است. بهداشت روانی یا سلامت روان به معنی وجود بهزیستی روانشناختی یا عدم وجود بیماری روانی است. در میان دانشمندان اسلامی محمد زکریای رازی و ابو علی سینا دو تن از کسانی بودند که به درمان بیماری های روانی پرداخته و حتی در این زمینه کتابهایی هم نوشته اند . به عقیده او « بهداشت روانی عبارت است از حالات کسی که از نظر نیازهای بنیادی آنقدر ارضا شده است که می تواند برای خود شکوفایی انگیزه داشته باشد . چهارمین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاددانشگاهی واحد استان قم و با مشارکت بخشهای مختلف فرهنگی و علمی و هنری کشور درحال برگزاری است. اکنون در بیستمین دوره از این رویداد مهم فرهنگی کشور و در فصل طلایی تحول نظام آموزش و پرورش، ضمن ارج نهادن به تلاش و اهتمام فعالان عرصه کتاب، به پاس تلاش شایان توجه شما که نشان از وقوف، علاقه و توانمندیتان در تولید کتاب خوب و نافع برای آیندهسازان میهن عزیز اسلامیمان دارد، بر اساس رأی هیئت داوری و تایید کمیته علمی «بیستمین دوره جشنواره ملی کتاب رشد»، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان ناشر شایسته تقدیر در این دوره از جشنواره معرفی میشود. Th is w​as c​reat ed  by ketabtala C onte​nt Gener​ator DEMO!

در آیین پایانی بیستمین جشنواره ملی کتاب رشد از انتشارات کانون پرورش فکری قدردانی و دو عنوان کتاب نیز بهعنوان اثر برگزیده و یک کتاب شایسته قدردانی شناخته شد. شایان ذکر است انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم موفق به دریافت عنوان شایسته تقدیر از بیستمین جشنواره رشد شد. انسان ذاتاً الگو طلب و الگو پذیر است. وی عنوان کتاب را مورد تأکید قرارداد و افزود: در نامگذاری کتاب آنچه که باید لحاظ کنیم زمان شناسی است لذا به نظرم بهتر بود عنوان کتاب «مهارتها و راهکارهای تربیت منتظرانه» باشد. سبزواری ضمن ارائه پیشنهاد ارسال کتاب به سازمانها و نهادهای مرتبط جهت استفاده از راهکارهای ارائه شده در کتاب گفت: بسیاری از راهکارهای ارائه شده در کتاب میتواند با استفاده از زبان هنر مثل نمایشنامه و فیلم جهت آموزش و تربیت کودک و نوجوانان استفاده شود. برخی خانوادهها برای تشویق فرزند خود بهکار خوب به وی هدیهای شامل پول و یا اسباببازی و یا حتی یک شکلات یا آبنبات میدهند اما سؤال اینجاست که آیا در این زمینه تشویق تا چه میزان میتواند مؤثر باشد. اینکه والدین در زمان انجام یک کار پسندیده از جانب کودکشان چه رفتاری از خود نشان دهند که انگیزه وی برای انجام دوباره را در پی داشته باشد.

کتاب های روانشناسی

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید