راز نمای مدرن در پنجگام ساده آشکار شد.

یک از لایه ها سطح بیرونی نما بود که منجر شد به تولید متریال های جدید و سبک برای افزایش ایمنی چرا که دیگر نیازی نبود تا آن ها نیازهای عملکردی سازه ای را پاسخگو باشند. این روند رفت و برگشتی به تکمیل اجرای نمای خشک منجر شد به ایجاد یک ساختار کلی اولیه درخصوص اجرای نقاط تکیه گاهی یا زیرسازی مربوطه به سازه اصلی ساختمان و یک چارچوب خارجی که قابلیت تحمل و نصب پوشش سبک نهایی را داشته باشد و بدین ترتیب بار سازه ای پوشش نهایی (cladding) نمای خشک به سازه و اسکلت ساختمان انتقال یابد. ۱. کاهش بار مرده ساختمانهای بلند. بر فرض مثال در نمای سرامیک خشک که یکی از رایج ترین انواع نماهای سرامیک خشک می باشد ریل های آلومینیومی دوبل و تک در مرحله اول بار مرده وزن سرامیک ها و فشار بارباد بر روی نما را به سازه فلزی زیرسازی نمای خشک انتقال می دهند و در مرحله دوم سازه فلزی زیرسازی بار های مربوطه را به سازه اصلی ساختمان انتقال می دهد حال در این بین اتصالات مابین این بخش ها که شامل براکت های آلومینیومی و فلزی و پیچ و مهره های گالوانیزه می باشند از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود تا با بیشترین ایمنی این انتقال بار صورت گیرد.

نحوه نصب نمای خشک

C​on​tent has been generated wi th t᠎he help of GSA Content Generator DE MO .

در طراحی و ساخت یک ساختمان، بحث نما بسیار حائز اهمیت است. از طرفی نوع رابطه ای که چارچوب و سازه با هم دارند بسیار مهم است. وضعیت نمای ساختمان و ظاهر ساختمان باتوجه به معماری اقلیمی و منطقه ای هر مکان و همچنین محدودیت های مربوط به آن و منابع موجود در همان منطقه از قبیل مصالح و متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری قرار می داد را مشخص می کرد. اگر به هر دلیلی در پروژه ی خود گالن های اضافی از رنگ نمای ساختمان آکریلیک داشتید لازم است که آن ها را در یک شرایط مساعد محیطی نگهداری کنید. پس وجود سیستمهای گرمایشی و فروش تجهیزات نمای خشک پکیج لازم است. پس می توانیم از نماهای خشک استفاده کنیم. همچنین اگر مدل گرمایش شما زمستانی است و در تابستان آن را خاموش میکنید، این دستگاه میتواند مستقل از گرمایش مرکزی به کار خود ادامه دهد. این توسعه منجر شده به نمای مدرن و نوین روزگار کنونی که مدل سنتی آن شامل دو لایه آجری می شود که به وسیله یک گپ هوا (فضای خالی) و یک لایه عایق میانی از هم جدا می شوند و عموما در سازه های بتنی به کار می روند.

تقسیم­ بندی این دستگاه بر اساس نوع حرکت شامل مدل دستی و سرنشین­دار است. در واقع برطرف کردن مجموعه نیازهای مربوط به آب بندی ،استحکام و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال انجام می شد که باتوجه به ظرفیت تحمل بار، محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. روند تکاملی مربوط به برطرف نمودن ضعف های این سیستم های اولیه اجرای نمای خشک همراه با صنعتی سازی و تنوع بالای مربوط بهمتریال های موجود در زمان حاضر تکاملی تکنیکی – فنی در اکثر سیستم های اجرای نمای خشک را پدید آورده است. در این بین کلیپس های استنلس استیل که به عنوان گیره ها و نگه دارنده های حیاتی در تحمل فشار های جانبی و پیچشی به خصوص در هنگام زلزله بر روی سرامیک ها می باشند نباید از نظر دور باشند و می بایستی در زمان نصب نمای خشک بیشترین دقت در صحت اجرای آن ها صورت گیرد. علاوه بر نکات فنی که در اجرای نمای خشک باید مد نظر قرار گیرد، این اجرا باید زیبایی نما و آسانی و سرعت و قیمت مناسب را هم شامل بشود. استفاده از گیاهان و درختان را در طراحی خود در نظر بگیرید.

همانطور که که لباس فرد، معرف شخصیت وی میباشد، خانه نیز به مانند لباس دوم باید معرف شخصیت و مقام اجتماعی مالک خود باشد. البته همان همانطور که می دانید ویژگی سرامیک تنها به عنوان یک عامل زیبایی بخش در ساختمان یا آشپزخانه نیست، بلکه این محصول باید دارای برخی از ویژگی های دیگر نیز باشد. در نمای خشک دیگر احتیاج به ملات و سیمان نمی باشد و از گیره و چسب استفاده می شود که بسیار مقرون به صرفه است چه از لحاظ انرژی و همینطور قیمت کمتر است. نمای خشک ، نمایی را می گویند که برای ساخت آن از ملات و دوغاب استفاده نشده است. از این نوع رولپلاک کمک فراوانی برای نصب قطعاتی ممی شود که سطح پشت کار خالی است و از رابیتس استفاده شده است. در سیستم های نمای خشک نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.البته راه هایی هم برای کاهش جلب توجه این بست ها وجود دارد از جمله رنگ کردن قسمت های نمایان بست به رنگ رویه نما. قابل تعمیر و عوض کردن می باشد. تمیز کردن این شوره ها کاری سخت است! مدیران همواره سعی دارند محل کار را درخور شأن کاری که انجام میدهند آراسته کنند.

دیدگاهتان را بنویسید