ذهن دمیدن روش در ادبیات

با خواندن این رمان متوجه میشویم که ادبیات آمریکای لاتین که به شدت تحت تاثیر رئالیسم جادویی قرار داشت، اکنون آن سبک را پست سر گذاشته است. وفایی که به عنوان نخستین دانشجوی ایرانی مقطع کارشناسی ارشد در مجموعه دانشکده علوم انسانی دانشگاه چینگ خوآ پذیرفته شده بود، توانست پس از اتمام تحصیل در این مجموعه علمی کشور چین، با موفقیت از رساله کارشناسی ارشد خود دفاع کرده و رساله خویش با موضوع «نقد و تحلیل جایگاه کتاب دائو ده جینگ در ایران» را به عنوان پایاننامه برتر گروه علوم انسانی این دانشگاه ممتاز کشور چین به ثبت برساند. وفایی پس از پایان تحصیلات دوره کارشناسی خود، در سال ۱۳۸۸ برای آموختن زبان چینی عازم کشور چین شد. او پس از دو سال تمرکز بر دروس تخصصی زبان چینی توانست ضمن کسب عالیترین سطح در آزمون تعیین سطح زبان چینی، از دانشگاه چینگ خوآ که یکی از مهمترین دانشگاههای کشور چین و یکی از ۲۰ دانشگاه برتر جهان است پذیرش گرفته و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات چینی گرایش فرهنگ و ادب چین را آغاز نماید. وفایی سپس موفق به اخذ پذیرش جهت گذراندن دوره دکتری خود از دانشگاه پکن به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی – پژوهشی کشور چین شد و توانست پس از چهار سال با اتمام تحصیل خویش، ضمن اخذ عنوان برترین دانشجوی خارجی سال ۲۰۱۸ این دانشگاه، با موفقیت از رساله دکتری خود با موضوع «نقد و بررسی جایگاه آثار و اندیشههای حکیم پارسی مولانا جلالالدین محمد بلخی در چین» دفاع نموده و با نمره عالی از این دانشگاه دانشآموخته شود.

همچنین مقالاتی از دکتر وفایی به زبان چینی در نشریات علمی کشور چین و رسانههای چینی زبان منتشر شده است. یکی از پایهگذاران داستاننویسی مدرن ایران و از بهترین نویسندهها در کشور ما میتوان به صادق هدایت اشاره کرد. از طرفی ممکن است داستان زندگی شما به عنوان یک داستان بلند یا داستان کوتاه هشدار دهنده عمل کند و به خوانندگان هشدار دهد که با چه کسانی در تعامل باشند یا با چه کسانی در ارتباط نبوده و از چه مسیرهایی استفاده نکنند. برای استفاده از این قانون کتاب را باز کنید و 5 صفحه را به صورت تصادفی ورق بزنید. در سال ۱۳۸۱ این منزل به عنوان مهد کودک مورد استفاده قرار میگرفته و پس از اعتراضهای جهانگیر هدایت برادرزاده صادق هدایت این منزل به کتابخانه تغییر پیدا کرد. از آن موقع، به مدت دو ماه و چهارده روز را به دنبال آن دختر میگردد تا این که او را در جلو خانهاش پیدا میکند… او که الفتش با صدا و خواندن را با حضور در تعزیه خوانی های ماه محرم تجربه کرده بود در این روزها جذب گروه های تئاتر دانش آموزی شد و از سویی دیگر عشق سرودن نیز او را آرام نمی گذاشت تا آنجا که عطش سیری ناپذیر او از شعر و ادبیات بسیار زود او را برای چاپ اولین مجموعه شعرش ترغیب کرد.

مدیر کل مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری دومین برنامه این مرکز را آغاز «رویش ۴۴ رمان در باغ رمان ایرانی» معرفی کرد و افزود: باغ رمان ایرانی که ۱۹ بهمن ماه در تماشاخانه ماه افتتاح میشود، مفصلترین برنامه ما در سال ۱۴۰۲ است. اما به تدریج توانست جای خود را در ادبیات فارسی باز کند و خوانندگان ایرانی را مسحور خود سازد؛ چنانکه گاهی واژه «رمان» بهعنوان مترادفی برای تجدد به کار میرفت. سعدی تأثیر انکارناپذیری بر زبان فارسی گذاشتهاست. صادق هدایت مسیری تازه در داستاننویسی فارسی جدید آورده بود و میراثدار بزرگانی همچون خیام و حافظ است. حضور در سه فیلم کوتاه سینمای آزاد آن سال ها به کارگردانی حسن بنی هاشمی به عنوان بازیگر و دریافت جایزه ی اول سینمای آزاد برای فیلم نهنگ که نویسنده ی آن نیز خود منصفی بود اشتهار دوچندان او را فراهم کرد. با آگاهی از اینکه در نوشتن داستان زندگی باید به چه مباحثی توجه کرد، حال میتوانید چک لیستی از جزئیات تهیه کنید و بعد از تهیه چک لیست به مطالعه و ارزیابی زندگیهای منتشر شده بپردازید. او هم در این دوره به دلیل: انتقادهای تندی که از سوی شاعران نوگرا و کهنسرای مطرح آن زمان به روش شاعرانهاش شد، همچنین نبود آمادگی لازم و زمینههای اجتماعی مناسب در بین مخاطبان شعر برای پذیرش ایدههای او و مواضع سختی که در برابر نوآوریهای نیما اتخاذ کرد، هرچند بر شعر شاعرانی چون سپهری تأثیر گذاشت و بعدها رهروان بسیاری یافت، اما در زمان خود موفقیتی کسب نکرد.

زمستان نیز رفت اما بهارانی نمیبینم/ بر این تکرار در تکرار پایانی نمیبینم/ به دنبال خودم چون گردبادی خسته میگردم/ ولی از خویش جز گردی به دامانی نمیبینم/ به غواصان بگو کافی ست هرچه بی سبب گشتند/ در این دریای طوفاندیده مرجانی نمیبینم/ چه بر ما رفته است؟ دولت­آبادی در دستنوشتههای خود قبل از تمام کردن کلیدر اینچنین آورده است: «به پایان رساندن کلیدر، آنطور که مطلوب و موردپسند خودم باشد، برای من یک آرزوی مهم است… همچنین شما میتوانید ساختارهای معیوب و کم مخاطب را شناسایی کرده و به دنبال کسب راههای مرتفع کردن این معایب برای زندگی نامه خود باشید. دانشگاهها و برنامههای دانشگاهی را که دقیقاً مناسب شماست به شما معرفی میکند. از سال 1347 بود که مجلات معتبری مانند خوشه و فردوسی نسبت به درج شعرهای آزاد او اقدام کردند. مانند بسیاری از انواع نگارش، کنکاش بخش مهم و ضروری از فرایند برنامهریزی است که نباید نادیده گرفته شود. و توانست با ایجاد تفاوتهایی در فرم خود، زیرسبکهایی مانند سپید، حجم و… مهم است که شما برای نوشتن داستان زندگی خود، همه عناصری را در نظر بگیرید که هم ارزش نوشتن را داشته باشد و هم ارزش خواندن را. اگر شما بخواهید تا حد امکان شرح کامل و مورد تأییدی از زندگی خود را بنویسید باید برای انجام تحقیق و کنکاش وقت بگذارید. This  post has ᠎been done  by G SA Con te nt Gener​ator D em ov er sion.

دیدگاهتان را بنویسید