ده چیزهایی که درباره شعر نمی‌دانستید

او دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران است. لاتین، زبان کلیسای کاتولیک است که بر اروپای باختری و میانه تسلط دارد و عملاً تنها منبع برای آموزش بود. کارنامه ناامید کننده بسیاری از کشورها در زمینه آموزش ریاضی به کودکان خردسال نشان دهنده ناکامی آنها در کاربرد روشهای خشک عقلی در گستره آموزش و پرورش است. ابعاد سانسور برای کسی که مینویسد، بسیاربسیار گستردهتر از چیزی است که بر یک اثر ترجمه اعمال میشود و این را نمیتوان نادیده گرفت. کتاب «من نمیترسم» با عنوان انگلیسی «I’m not scared» اثر نیکولو آمانیتی ابتدا سال ۲۰۰۱ به زبان ایتالیایی، سپس سال ۲۰۰۳ به زبان انگلیسی منتشر شد. او یک سال پس از چاپ بلندیهای بادگیر بر اثر ابتلا به ذاتالریه درگذشت. پس از ان اسـت کـه او با الی، یک جغد شب کـه مصمم اسـت تمام تجربیاتی را کـه از دست داده بـه او بدهد، ملاقات می کند. بلوند یک تخیل خیالی از زندگی مرلین مونرو، عاشقانه همراه با تراژدی اسـت. همه ی عاشقانه هاي عالی با اشتیاق شروع نمیشوند – گاهی اوقات، این در مورد رفاقت اسـت.

او در سهگانه قاهره که شاهکار بزرگش به شمار میرود، خانوادهای از طبقه متوسط مصر را موضوع روایتش قرار داده و با شرح زندگی اعضای این خانواده در سه نسل بین سالهای 1917 تا 1944 تصویری جزئینگرانه از جامعه و تحولاتش به دست داده است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است. این برای کسانی کـه دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند خوب اسـت. نقش دستیاران را زوئی دویچ و گلن پاول فوقالعاده کاریزماتیک بازی میکنند و رئیسها لوسی لیو و تای دیگز هستند، بنابر این افراد معروف خوبی نیز دراین فیلم وجود دارند کـه میتوان بـه آن ها نگاه کرد. راهاندازی Set It Up بسیار عالی اسـت: دو دستیار شخصی رئیسهاي معتاد بـه کار معتقدند کـه اگر کارفرمایانشان با یک دیگر رابطه برقرار کنند، وقت آزاد بیشتری خواهند داشت، بنابر این از ابزارهایی کـه در اختیار دارند «تقویمهاي شخصی و غیره» استفاده می کنند. جلد دوم مجموعه ادبیات نمایشی در ایران دربرگیرندهی دوران انقلاب مشروطه است و به بررسی آثار نمایشنامهنویسان آذری و فارسیزبانی چون حاجیبگف، نریمانف، مویدالممالک فکری، کمالالوزاره محمودی و همینطور نخستین روزنامه تئاتر ایران و نهضت ترجمه و اقتباس نمایشنامه در ایران میپردازد و با چاپ متون نمایشی چون حکام قدیم – حکام جدید، اوستاد نوروز پینهدوز و ضحاک راه آشنایی و بررسی ادبیات نمایشی در ایران را برای علاقهمندان هموار میسازد.

مرعشیپور میگوید نجیب محفوظ در همه آثارش هم حکومتهای مصر را نقد کرده و هم جامعه مصر را و به میانجی آثارش میتوان گفت که او در پی جامعهای آزاد با آرمانهای سوسیالیستی بوده است. وی طی یک دهه (سالهای دههٔ ۳۰) با انتشار بیانیهها و شعرهایش شهرتی بههم زد و در همراهی با گروه «خروس جنگی» که عدهای از هنرمندان جوان و نوجو بودند، سعی کرد پایههای ادبیات سورئالیستی را در ایران محکم کند. هیث لجر در نقش یک ستارگان بازی می کند کـه می خواهد با ظاهر شدن بـه عنوان یک شوالیه و برنده شدن دریک تورنمنت جوست، قلب یک شاهزاده خانم را بـه دست آورد. شاید بیشتر یک “کام” باشد تا “رام”؛ The Lovebirds یک زوج بسیار عاشق را دنبال می کند – با بازی کمدین هاي عیسی رائه و کمیل نانجیانی – کـه بـه اشتباه بـه عنوان قاتل درنظر گرفته می شوند و انها را وادار می کنند کـه بـه لام بروند. This article h as been done  by GSA C᠎onte nt Gen erator D᠎em​over​sion᠎.

در طول اقامت خود، او با مردم محلی دوست می شود و عاشق چیزی بیش از مناظر داستانی می شود کـه شبیه یک مرهم خوب و گرم اسـت. کتاب راز مادرم با عنوان اصلی My mother’s secret: a novel based on a true holocaust story داستانی بر مبنای یک اتفاق واقعی از زندگی فرانچسکا هالامایوا و دخترش هلنا است که در طول جنگ جهانی دوم (در دوران هولوکاست) جان ۱۵ یهودی را نجات دادند. این داستان بر اساس رمانی بـه همین نام، داستان نویسنده اي را دنبال می کند کـه در طول جنگ جهانی دوم برای بازدید از یک باشگاه کتاب در شهری کوچک در انگلستان سفر می کند. از کسانی که این اندیشه را بسط دادهاند میتوان مایکل جونز را نام برد که در کتاب مدرنهای فاسد (Degenerate Moderns) میگوید استنلی فیش به جهت زندگی فعال جنسی که خود داشتهاست از ادبیات کلاسیک که با آزادیهای جنسی مخالف است به تندی انتقاد میکند.

دیدگاهتان را بنویسید