ده فرمان ادبیات

دیگر داستانهایی که در دوران کلاسیک ادبیات آسیا و عرب نوشته شدهاند را بیش از آن که ما فکر کنیم میتوان در دستهٔ رمان قرار داد. در طول اقامت خود، او با مردم محلی دوست می شود و عاشق چیزی بیش از مناظر داستانی می شود کـه شبیه یک مرهم خوب و گرم اسـت. این داستان بر اساس رمانی بـه همین نام، داستان نویسنده اي را دنبال می کند کـه در طول جنگ جهانی دوم برای بازدید از یک باشگاه کتاب در شهری کوچک در انگلستان سفر می کند. وقتی جسدی در مرداب پیدا می شود، او مورد بدگماني قرار می گیرد و تنها چند نفر «از جمله دوست خوش تیپ دوران کودکی تیت» بـه کمک او میآیند. دوران معاصر در تاریخ ادبیات را از دوران پس از کشف قاره آمریکا آغاز میکنند. در ان؛ دو معشوق دوران کودکی در مراسم تشییع جنازه با یک دیگر برخورد می کنند «ببینید، قبلاً اشک میریزند»؛ ودر حال یادآوری خاطرات، فکر میکنند کـه آیا ممکن اسـت آیندهاي باهم داشته باشند. او یک استراحت تمیز می خواهد. او پس از آزادی به مدت پنج سال از حقوق اجتماعی، ازجمله تدریس محروم می شود و بهناچار در ۱۳۵۳ خورشیدی به تهران مهاجرت می کند. Th᠎is has be en g en​erat᠎ed with the help of GSA C​ontent᠎ Gen​er ator ᠎DE​MO.

در این دوره نویسنده پیش داور است، شیوه های ادبی تازه به کار می گیرد و به دیدگاه ها توجه می کند. البته شایان ذکر است که نقد روانشناسی و نقد اجتماعی از پدیده های تازه ایست که تحت تأثیر تفکرات فلسفی نو بوجود شکل یافته اند. به صورت کلی رمان نوشته ی داستان گونه ای است که به کمک شخصیت های اصلی و فرعی در پی نشان دادن خلای اجتماعی یا فردی است. بـه این بـه عنوان نسخه رمانتیکتر Strangers on a Train فکر کنید: دو فرد عاشق اعتراف میکنند کـه از چک کردن افراد سابق خود در شبکههاي اجتماعی دست برنمیدارند، بنابر این با یک دیگر پیمان میبندند کـه از دنبال کردن افراد سابق خود دست بردارند و بـه جای هم دیگر را دنبال کنند. این عاشقانه نوجوانی درباره یک دانش آموز دبیرستانی اسـت کـه بین وفاداری بـه بهترین دوستش و اشتیاق عاشقانه برای برادرش دویده شده اسـت. همه ی عاشقانه هاي عالی با اشتیاق شروع نمیشوند – گاهی اوقات، این در مورد رفاقت اسـت. از طریق بیدار کردن حس همزادپنداری آنان با سقوط قهرمانی که به سوی شوربختی پیش میرود که البته این شوربختی ناشی از طبیعت شیطانی نیست؛ بلکه ناشی از اشتباه یا گناهی کاملاً انسانی است. Data w as g᠎ener​at​ed  with the he lp  of  GSA Content  Ge​ne ra​tor  DEMO!

این کتاب با یک نگاه انتقادی به جهان غرب و سیستمهای حکومتی آن نگرسته است و این نکته را میتوان در زیر کلمات آن دید که امپراتوری جدید در قرن بیستم شکل گرفته است به نام سرمایهداری و ریشه آن به قرنها پیش و تفکر خردگرایی عصر روشنگری برمیگردد. نکته جالب توجه درباره آن، ناتوانی خوانندگان از زمین گذاشتن کتاب است. به عنوان مثال اگرچه رمان از زمین تا کره ماه ژول ورن در زمان خود چیزی بیش از تخیلات غنی نویسندهاش نبود، اما در سال ۱۹۶۹ ثابت شد که وقوع آن امکانپذیر است. رمان نوعی داستان است که بیش از ۵۰٬۰۰۰ واژه دارد. این رمان که اثر پریسا حقوقی نویسندهی جوان است، در مورد دختری به نام مهتاب است که به خاطر کمبود در زندگی عاشق میشود. 4ـ نوآوری و ابتکار:بسیاری از استادان توانمند حوزه از روحیه نوآوری بیبهرهاند و تمام تلاش خود را به حاشیه نویسی بر آثار دیگران معطوف می دارند و به جای پرداختن به جوهر و درونمایه مباحث، تنها به زیباسازی ظاهر آن میکوشند، بدین گونه که نخست آرا و دیدگاههای موجود را بیان میکنند، سپس بر پارهای از آنها حاشیه میزنند و سرانجام نظری را که به باور خودشان درستتر است، انتخاب میکنند، روش حضرت استاد اما از نوعی دیگر است.

این فیلم علاوه بر یک موقعیت عاشقانه خاردار، یک اجرای فرکانس از جسیکا ویلیامز از The Daily Show نیز دارد. وی همچنین در ۱۷ اسفند ۹۴، با حکم آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان تولیت آستان قدس رضوی علیه السلام منصوب شد و تا کنون نیز مفتخر به خدمت در آن آستان رفیع می باشد. کتاب دو بخش دارد که به پاییز و تابستان منتهی میشود. گابریل گارسیا مارکز در کتاب صوتی شگفت انگیز خود به طرز خوشایندی تاریخ، قصه های عامیانه، سحر و جادو و هجو و طنز را با هم ترکیب کرده تا معجونی بسازد که حالا از آن به عنوان یکی از شاهکارهای بی نظیر ادبیات جهان نام برده می شود. بعد از آن که کمونیست های مزدور بیگانه، شهید بزرگوار آیت الله بحر العلوم را شبانه در منزلش دستگیر و از آنجا خارج کردند، شهید مصباح با قاطعیت تمام راه استاد بزرگوارش را در راستای افشای چهره کریه رژیم کمونیستی ادامه داد. و گزیدهگویی در آن، جای اطناب در قصیدهسرایی را گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید