در 10 دقیقه، حقیقت ادبیات را به شما خواهم گفت

چیزی که در این یادداشت کوتاه قصد پرداختن به آن را دارم این است که آیا در جهان معاصر میتوان چنین سوالی پرسید : وظیفهی ادبیات چیست ؟ بوف کور داستانی ساده دارد؛ مردی منزوی زن خیانتکارش را میکُشد و داستان آن را دو بار برای سایهاش که روی دیوار افتاده، روایت میکند: یک بار آنچه در واقعیت اتفاق افتاده (در بخش دوم کتاب) و یک بار چنانکه او میخواهد باشد (در بخش اول). این فیلم کمدی عاشقانه به کارگردانی مایکل فیمووناری براساس رمانی از جنی هان که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، ساخته شده است این فیلم قسمت دوم فیلمی با همین عنوان که در سال ۲۰۱۸ ساخته شده ، می باشد. دیروز فیلمی به کارگردانی دنی بویل است و روایتگر داستان نوازنده ای است که یک روز پس از بیدار شدن ، تبدیل به تنها کسی می شود که ترانه های گروه بیتس را به یاد می اورد. این فیلم روایتگر داستان زنی است که وارد دنیایی فانتزی شده و همه چیز به یک فیلم عاشقانه کمدی تبدیل شده است. این سه نفر از روشنفکران که عاشق انواع دانش، رازهای تاریخی و معماهای فکری هستند، «بازی» فکری خود را برای ایجاد ارتباط با استفاده از یک ماشین پردازش کلمهی هوشمند و پیشنهاد یک سرهنگ آغاز میکنند. ​Data has  been cre​at᠎ed by G᠎SA Content Gener​ator​ D emov᠎er​si on!

الی که برای گذراندن تعطیلات تابستانی به همراه والدین خود به شهری کوچک رفته، با نوآ آشنا و عاشق همدیگر میشوند. آیانا،شاعر ۱۷ ساله ای که پیش از رفتن به دانشگاه ، در شبی تابستانی با موسیقیدانی به نام آیزا آشنا می شود و تصمیم می گیرد تابستان را با او بگذراند . یک ستاره مشهور در عرصه پاپ ، در صدد ازدواج با دوست پسر مشهور خود است. جریمی کمپ بازیگر سریال محبوب ریوردیل در نقش خواننده ای مسیحی می درخشد.این فیلم روایتگر داستان واقعی زندگی او و همسرش الیسا می باشد که درست قبل از ازدواج دچار سرطان تخمدان شده است. این فیلم روایتگر داستان مردی است که در تلاش برای برقراری رابطه سه نفره است . داستانی در رابطه با دختری به نام مایی که پس از فوت مادرش ، عکس و نامه هایی از گذشته مادرش پیدا می کند. این فیلم از موسیقی ای در رابطه با کریسمس با همین نام الهام گرفته شده است و روایتگر داستان زنی است که به طور تصادفی با فردی برخورد کرده و عاشق او می شود.

این فیلم روایتگر داستان جوانی است که تصمیم می گیرد برای رها شدن از زندگی تکراری خود راهی سفر شود . جنیفر انیستون و آدام سندلر در این فیلم نقش آفرینی میکنند. این فیلم روایتگر داستانی امروزی از عشق اول است . روایتگر داستان دختری جوان که قصد معرفی کردن دوست خود به خانواده اش را دارد اما خانواده او مهر تایید به این رابطه نمی زنند. وینسلت نقش یک شکارچی را ایفا میکند که با خانم جوانی ملاقات می کند و رابطه پرشوری را برقرار می کند . اما ، نقش دختری را ایفا می کند که در زندگی احساسی دیگران دخالت می کند . فیلمی از بالیوود که روایتگر دختری هندی به نام زویا سولانکی است که به دلیل تاریخ تولدش می تواند برای یک تیم کریکت خوش شانسی بیاورد. فیلمی با بازی ست روگن و شارلیز ترون که روایتگر داستان روزنامه نگاری بیکار است که تصمیم به ملاقات رئیس جمهور می گیرد. فیلم عواقب فیلمی سراسر احساس و روایتگر یک شکست عشقی و نمایانگر معنی واقعی عشق ،با بازی کیرا نایتلی می باشد.اگر به فیلم هایی علاقه مندید که اشک شما را جاری کند ، این فیلم مناسب شماست. این فیلم طبق رمانی با همین نام که در سال۲۰۰۰ توسط جری اسمینلی نوشته شده ، ساخته شده است که روایتگر تقابل عشق اول و قدرت است که همه ما در جوانی آن را تجربه کرده ایم.نه تنها تماشای واندر وال ، پیشکسوت مسابقات استعداد یابی آمریکا بر روی صفحه نمایش ، شگفت انگیز خواهد بود بلکه ساخته شدن این فیلم در دیزنی اشک ها را بر صورت جاری خواهد کرد.

طرفداران نظریه ولایت فقیه نیز برای اثبات آن به این حدیث استناد میکنند. کریمی حکاک معتقد است استفاده گلشیری از تکنیک جریان سیال ذهن و تلفیق کردن مضمون و روش، این رمان را به عنوان اثری بدیع در سیر رماننویسی در ایران بدل کردهاست. وقتی از بهترین رمان عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان صحبت به میان میآید، باید به کتاب بامداد خمار نوشته فتانه حاج سیدجوادی نیز اشاره کرد که در دهه هفتاد رکورددار فروش بود. این عوامل و موانع هست و آخرین دلیل را باید شنیده نشدن صدا بگذاریم. در پس این رابطه مسیر زندگی آنها دستخوش تغییراتی می شود . او به تازگی رابطه خود را با پیتر رسمی کرده است. حقایق غافلگیر کننده ای درباره رابطه و افراد دوجنسیتی آشکار می شود. روایتگر داستان دو جوان که یک دیگر را ملاقات کرده و عاشق هم می شوند. روایتگر داستان زنی که با خوردن معجون جادویی توانایی شنیدن ندای درونی مردان را به دست می آورد .

دیدگاهتان را بنویسید