حقیقت ممنوع در مورد ادبیات که توسط یک حرفه ای قدیمی فاش شد

نکته بعدی که من تجربه کردهام، این است که بعضی از معلمان ادبیات ما از موضع خود در تدریس ادبیات فارسی عقبنشینی میکنند؛ یعنی شانه خالی میکنند. غزل در لغت به معنی سخن گفتن عاشقانه است. مثلاً به دانشآموزان سؤال میدهیم که شعر زیر را بخوانید و معنی آن را بنویسید. مثلاً در یک کلاس، معلمی علوم و فنون ادبی تدریس میکند و معلم دیگری در همان کلاس عهدهدار تدریس فارسی است. استاد فیاض بخش در رشته عمران دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و از همان سال ها تحصیلات حوزوی در مدارس علمیه تهران را نیز آغاز کرد. از فرمایش آقای صدیق پور وام میگیرم و معتقدم معلم یک مجموعه کوچک است و برای بالا بردن کیفیت آموزش باید از خودش شروع کند و منتظر مجموعه بزرگتر، که همان وزارتخانه است، نباشد. کانت در سنجش خرد ناب برای اولین بار یک راه حل نظاممند برای استقلال هنر و ادبیات بنا نهاد و حوزههایی فراتر از محدودیتهای اخلاقی یا سودمندی را مطرح کرد.

در پایان، خواهش میکنم به درسهای آزاد بیشتر اهمیت بدهیم. خواهش میکنم به درس نگارش اهمیت بیشتری بدهیم. در درس نگارش وقتی به دانشآموز بارش فکری میدهیم، شروع به حرکت میکند. گاهی لذت معلم از تدریس بیش از لذتی است که در دانشآموز مشاهده میشود. گاهی این انگاره نادرست در منِ معلم وجود دارد که این منم که دارم تدریس میکنم؛ در حالی که این منم که دارم دریافت میکنم. به گزارش بخش فرهنگ و هنر یکتا به نقل از ایسنا، نشست خبری هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر یکشنبه، نهم بهمن ماه در کتاب خانه کتاب برگزار شد. با توجه بیشتر به این درس، دانشآموزان اصول نویسندگی را یاد میگیرند و شروع به نویسندگی میکنند. طولی نکشید که IBM اپل را از نظر میزان فروش پشت سر گذاشت و در این مرحله بود که اپل باید وارد رقابتی جدی با کسب و کار پیسی این شرکت می شد. داوریها فشرده اما با گذاشتن زمان طولانی به سرانجام رسید، تلاش کردیم برای داوریها در کنار چهرههای پیشکسوت از چهرههای جوان نیز استفاده کنیم. رضا اسماعیلی، دبیر جشنواره شعر فجر با ارائه توضیحاتی درباره این رویداد گفت: با استفاده از تجربیات و تلاش های مدیران و داوران، از زمان اعلام فراخوان تا کنون توانستیم جشنواره را به روال مناسب برگزار کنیم.

امیدوارم مدیران مدارس و برنامهریزان به درس نگارش بیشتر اهمیت بدهند؛ بهخصوص در پایههای دهم و یازدهم. او با بیان اینکه امسال رشد ۲۰ درصدی آثار را نسبت به سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته ۲۷۰۰ عنوان کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت اما امسال ۳۱۲۵ عنوان کتاب در بخشهای شعر بزرگسال و زیر شاخههای آن، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر شامل نقد و پژوهش مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند. امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در بخشهای رقابتی جشنواره و محافل ادبی و بینالملل که به شاعران فارسِزبان اختصاص دارد، باشیم. چشم و گوش پدرش شده و نادیدهها را به جای پدرش دیده، رشد و نمو کرده، به پستوهای بیت روحانیون وارد شده و مناسبات را به خاطر سپرده است، عاشق شده، راه زندگیاش را انتخاب کرده و در نهایت از دنیا رفته است. ایرانی ها از قدیم در دنیا به لفاظی و خوش مشربیشان شهره بودند ، همانطور که توریست های اروپایی و تاریخ نگارانشان این نکته را در یادداشت هایشان همواره ذکر کرده اند. سایت و اپلیکیشن کتابراه در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است و آثار ارزشمندی را در اختیارتان قرار میدهد.

 Th is conte nt h as be​en cre​at ed  with t​he ᠎help ᠎of GSA C​on​te​nt G en erator Demoversion.

زبان شناسی علمی برای مطالعهی ریشه و بنیان زبانها بوده و اصولا به پرسشهای بنیادین پاسخ میدهد. معلمی که به دستور زبان فارسی علاقهمند است، اگر بهجای تشویق به خواندن درست یک شعر زیبا و ایجاد التذاذ در دانشآموزان، از آنها بخواهد که فقط ارکان و موارد دستوری آن را پیدا کنند، ارزش درس ادبیات را پایین میآورد و فقط بچهها را خسته میکند و از جذابیت تدریس میکاهد. درباره رمان صد سال تنهایی فقط باید گفت که با خواندن آن با شاهکاری مدرن روبهرو خواهید شد. نورمن میلر در رمان شبه واقعی خود ترانه دژخیم از مرگ و زندگی شخصیتی به نام گری گیلمور مینویسد و شاهکاری خواندنی خلق میکند. در قرون گذشته، هرگاه نویسندهای نظری درباره کارش ابراز میداشت آیا بیدرنگ از او میخواستند که آن را بر هنرهای دیگر تعمیم دهد؟ گاهی برای بالابردن میزان فروش، تحریک افهام عمومی و تشویق خواننده، معمولا جلسات نقد به جلسات تعریف کتاب و معرفی اغراقآمیز آن و نویسندهاش بدل شده است. این زن “جنیفر استرلینگ” نام دارد و با فردی به نام “لورانسی استرلینگ” ازدواج میکند.آخرین نامهی معشوق (The Last Letter From Your Lover) نام هشتمین رمان جوجو مویز نویسنده محبوب انگلیسی است.مویز پس از انتشار این کتاب توانست که برای دومین بار جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال ۲۰۱۱ کسب نماید.وی تنها نویسندهای است که برای دو کتاب میوه خارجی در سال ۲۰۰۴ و آخرین نامهی معشوق موفق به کسب این جایزه گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید