حرفه ای ها و معایب مذهب

در این کتاب به بررسی در مسئله که شیعیان در آن دچار اختلاف هستند پاسخ داده شده است. ابن سینا، ملاصدرا و دیگر بزرگان، باب مستقلی را به این بحث اختصاص داده اند و به – جرات می توان گفت سطح طرح مباحث معرفت النفس در اسفار، قابل مقایسه سطع مباحث روان شناسی امروزی نیست. ایشان در این کتاب بخوبی به شبهات وارده بر تشیع پاسخ داده شده است. برخی در فرق بین عرفان عملی و نظری میگویند: معرفت عرفانی به عنوان معرفت بیواسطه شهودی، از سنخ علم حضوری است و مشمول احکام علم حصولی نیست. در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین نمونه های کتاب های مذهبی آشنا کنیم تا اگر دوست داشتید این کتاب ها را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب در وب سایت سراج بوک قصد داریم تا به معرفی کتاب های مذهبی خوبی بپردازیم که می توانید بخوانید و از آنها لذت ببرید.

کتاب های فلسفه و عرفان

وقتي كه نامه ها و در خواست هاي مكرر اهالي عراق ونيز نامه مسلم بن عقيل به حسين رضي الله عنه رسيد، ايشان در روز هشتم ذي الحجه، يك روز پيش از شهادت ((مسلم)) از مكه بيرون آمدند وقصد كوفه كردند؛ بسياري از دوستان حسين هنگامي كـــه شنيدند ايشان قصد عزيمت به كوفه دارد، از ايشان خواستند تا از رفتن خودداري نمايد، واز بي وفايي ها و عملكرد نادرست اهل كوفه ياد كردند، اما حسين از تصميم خود منصرف نشد وبه راهش ادامه داد. محمد بن عبدالوهاب، از فقیهان قرن سیزده هجری و به تبع او مفتیانِ وهابی معتقدند که باید مانند سَلَف به کتاب و سنت مراجعه کرد و با توجه به آیات و روایات اجتهاد نمود. روز ولادت حسين رضي الله عنه در پنجم شعبان سال چهارم هجري در مدينه منوره به دنيا آمد، رسول اكرم صلي الله عليه وسلم بي نهايت خوشحال گرديد و شادمانه به ديدار فرزند زاده خود شتافت، كام او را با آب دهان خويش متبرك ساخته و در حق وي دعاي خير نمود آنگاه پيامبر صلي الله عليه وسلم فرمود: پسرم را چه نام نهادهايد؟  This post has  be en created ᠎wi᠎th GSA Content Gene᠎ra᠎to​r DEMO.

معاويه كاملا پيش بيني ميكرد كه اگر يزيد با امام حسين با خشونت رفتار كند و دست خود را به خون او آلوده سازد، ديگر نخواهد توانست خلافت كند و خلافت از خاندان ابوسفيان بيرون خواهد رفت. مشهور است که این سخن منسوب به حضرت قاسم فرزند امام حسن مجتبی (ع) است گفته اند در شب عاشورا در پاسخ عموی بزرگوارش امام حسین (ع) که از او پرسید: «مرگ نزد تو چگونه است؟ مرتضوی همچنین با اشاره به مضمونهای صریح عرفانی، مشرب اخلاقی او را با اصول اخلاقی بنیادین عارفان و صوفیان سازگار میداند. كي از شرايطي كه امام حسن در آن صلحنامه گنجاند ولي معاويه صريحا به آن عمل نكرد (مانند همه شرايط ديگر ) بلكه امام حسن را مخصوصا با مسموميت كشت و از بين برد كه ديگر موضوعي براي اين ادعا باقي نماند و به اصطلاح مدعي در كار نباشد، همين بود كه معاويه حق ندارد تصميمي براي مسلمين بعد از خودش بگيرد، خودش هر مصيبتي براي دنياي اسلام هست، هست، بعد ديگر اختيار با مسلمين باشد و به هر حال اختيار با معاويه نباشد.

برخی معتقدند فرقههای تصوف خود را به امام علی(ع) منتسب میدانند و این را دلیل بر تأثیرپذیری حقایق عرفانی از آموزههای ائمه اطهار(ع) دانستهاند. برخی عقل را به عقل نظری و عملی تقسیم کرده اند چرا که محصولات عقل گاهی در حوزه هست و نیست و گاهی در حوزه باید و نباید است. برخی نواحی تالش به تشیع گرویدند اما این کار تا قرن نوزدهم طول کشید. امروزه یکی از دسته ارزشمندترین کتاب هایی که در کتاب خانه ها وجود دارد و کمتر کسی به آنها سر میزند اما هنوز طرفداران خودشان را دارند، کتاب های مذهبی هستند که شما میتوانید این کتاب ها را تهیه کنید و با مطالعه آنها، به اطلاعات مذهبی خود اضافه کنید. اما یکی از سوالاتی که معمولا ذهن ما را مشغول می کند این است که چه کتابی خوب است و بهتر است که آن را بخوانیم؟ چرا باید کتاب های مذهبی بخوانیم؟ مهدی شجاعی از محبوب ترین نویسندگان عرصه کتاب های مذهبی و رمان هایی با قالب زندگی دینی است. 2)نشان می دهد که می توان کتابی با رویکرد تطبیقی میان فلسفه قدیم و جدید تألیف کرد .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این سایت لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید