جزئیات آگهی نشده به اجرای نما که بیشتر مردم از آن اطلاعی ندارند

توصیه شرکت نما دیزاین به شما این است که حتما از مهارت تیم اجرایی نمای کامپوزیت در پروژه خود اطمینان حاصل کنید. شرکت نما دیزاین آماده یاری شما در این راه میباشد. حال تصمیم داریم برای نمونه نمای کامپوزیت و نمای شیشهای را برای شما شرح دهیم. برای مثال در نمای مدرن ساختمان مسکونی می توان جلوهای ساده از نورپردازی را با هدف جلب توجه استفاده کرد. به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر 0.5 درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما در ساختمان ها امری ضروری می باشد به طوری که اگر کوچکترین اشتباهی در پیچ و رولپلاک نمای ساختمان انجام شود فاجعه ای جبران ناپذیر صورت خواهد گرفت که جبران آن بسیار سخت و درمواردی امکان پذیر نخواهد بود. همان طور که شما هم تجربه کرده اید، قسمتهایی از یک ساختمان که همواره در خاطر افراد میماند یکی دکوراسیون داخلی و دیگری نمای آن ساختمان است تا جایی که ممکن است نمای یک ساختمان به عنوان یک عنصر شاخص در آن محل شناخته شود و بعضا حتی افراد از آن نما برای آدرس دادن نیز استفاده بکنند. Da ta h as been cre ated by G SA C on​tent Gener​at or Demoversi᠎on᠎!

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

پیچ مورد استفاده برای عملیات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج باید دارای مقاومت کافی و کشش لازم برای تحمل کردن سنگ در نما را داشته باشد. به این تریتب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، سمنت برد، HPL و … مصالحی مثل سرامیک، کامپوزیت، شیشه ای، پانچ متال، سمنت برد، GFRC و … در ایران این نوع روش نصب، با ورود ورق ­های آلومینیوم کامپوزیت در اواسط دهه 80 رایج شد و با ورود مصالح نوین نما مانند سرامیک پرسلانی، HP، چوب،کلینکر، فایبر سمنت برد و غیره به یک روش اجرایی متداول تبدیل گردید. در مقاله بعدی، به نکات حائز اهمیت هنگام اجرای نما با مصالح گوناگون خواهیم پرداخت. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. برای نصب کامپوزیت چند روش مختلف وجود دارد که آن ها را مختصرا در زیر شرح میدهیم. مصالح مختلف ساختمانی ظرفیت گرمایی و حرارتی مختلفی دارند.

اجرای نمای خشک در ایران

همانگونه که از عنوان نمای خشک بر می آید، تفاوت اصلی این نما با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. در سرامیک خشک برخلاف نمای ملاتی از ملات استفاده نمیشود؛ در نتیجه سطح رویه نمای ساختمان بهوسیله اتصالات فلزی به ساختمان متصل میشود. باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند. از جمله مصالح مورد استفاده در نمای رومی جدید، سنگ تراورتن است. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمووود نیز صادق است.

نمای خشک سنگ

به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. این تختهای کنار استخر دارای تنوع زیادی هستند اما همه آنها طوری طراحی میشوند که بدن در راحتترین وضعیت بعد از شنا و کوفتگی عضلات قرار بگیرد. این سنگ ها تقریبا به شکل مکعب درمی آیند و سطح نمای آنها مربع یا مستطیل شکل است. تفاوت فنی بین نمای معمول و نمای خشک چیست؟ 2- کرتین وال فریم لس(بدون قاب): در این نوع قابهای بین شیشهها روی سطح نما مشخص نیستند و اصطلاحا این نوع نما بدون قاب است و یک سطح فوق العاده صاف شیشه ای را ارائه میدهد. 1-کرتین وال فیس کپ (قابدار): این در این نوع نمای شیشه ای قابها روی سطح شیشه نمایان ومشخص هستند و بسته به طراحی میتوانند اشکال و رنگهای قیمت نمای خشک مختلفی داشته باشند. در این سیستم نمای شیشه ای از کرتین وال استفاده میشود که در آن ابتدا لامل های آلومینیومی به زیرسازی نصب شده و در نهایت در میان این لامل ها شیشه قرار میگیرد. اجرای نمای کامپوزیت اغلب در ساختمانهای بزرگ و در سطح های سلب و یکپارچه متداول است. ​This was generated with G᠎SA C ontent ᠎Ge​nerator DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید