جاده گفتگو: نمای سنگ

اهمیت شکل ظاهری نما در ساختمان چیست؟ نمای سنگ طبیعی بهترین گزینه برای قسمت خارجی ساختمان است. در غیر این صورت اگر میخواهید برای نمای خارجی بنا از سنگ مرمریت استفاده کنید، بهتر است از انواع لاشتر، تیشهای، بادبر و یا آنتیک بهره بگیرید. در رابطه با سنگ گرانیت، به دلیل وزن بالا و چسبندگی پایین، بهتر است در نمای بیرونی ساختمان به کار گرفته نشود. سنگ جزءِ مصالح طبیعی زیبایی است که میتواند در هر اندازهای بریده شود و نمای داخلی یا خارجی هر ساختمانی را زیبایی بخشد. این مصالح با تونالیته رنگهای خاکستری تلفیقشدهاند که تنها اندک عناصری نظیر دهلیز آشپزخانه از این قاعده مستثنا است. نوع دیگری که برای نماسازی طرفداران بسیاری دارد، سبک مدرن است که در مقایسه با نمای رومی، به مراتب کمتر قابل مشاهده در انظار است. بنابراین، لازم است ابتدا سبک نمای ساختمان را انتخاب کنید تا سپس بتوانید از انواع سنگ نمای مناسب استفاده کنید.

نما های خشک

 This has be en gen erated  by GSA Content  Ge nerato r DEMO᠎.

به پایین ارتفاعات می گردد.

سبک نمای کلاسیک یا همان رومی، نیاز به سنگهای خاص و کرمی رنگ دارد. مفاهیمی مانند طراحی نمای کلاسیک در ایران به در بیشتر مواقع به معنی طراحی نمای رومی است. هوازدگی در اثر مرور زمان باعث تخریب سنگ و ریزش آن از نما به پایین ارتفاعات می گردد. در بسیاری از موارد ریزش سنگ از نما به پایین ارتفاعات سبب خسارت مالی بر ماشین های پارک شده کنار ساختمان و خسارت جانی برای افراد در حال تردد درپایین ساختمان خواهد شد. بنابراین، تمام بناها میتوانند در قسمت خارجی ساختمان مجهز به پوشش نمای سنگی و در قسمت داخلی مجهز به کف چوبی باشند. شما میتوانید نمای ساختمانتان را از ترکیب سنگهای ناب و اصیل بازسازی کنید. درنتیجه، سنگهای طبیعی یک طیف وسیع از تنوع و انتخابها را در اختیارتان قرار میدهد که به شما اجازه میدهد نمای خارجی ساختمانتان را با هر سنگی که میپسندید مزیّن کنید. برای نمای ساختمان از چه سنگی استفاده شود؟ این ساختمان توسط معمارانی به نام استوارت آرچر(Stuart Archer ) و لیز مارینکو (Liz Marinko) باهدف جایگزین کردن خانه زراعی متروکه با یک خانه مدرن با ساختاری کلاسیک در زمان حاضر ساختهشده است. ممکن است در برخی از نماهای آجری لکه های سفید و شوره مشاهده شود که این امر به دلیل بارش باران و تابش نور خورشید می باشد.

این سنگ در رنگ سفید برای نماهای مدرن میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. میزان تقاضای سنگ نما تأثیر بسزایی در قیمتگذاری آن دارند. اما بد نیست قبل از مشاهده این تصاویر توضیحات کوتاهی در خصوص مزایا و معایب نماهای سنگی و پرکاربرد ترین سبک معماری که از سنگ به عنوان متریال خود استفاده می کند را بیان کنیم . علت این موضوع، ایجاد معماری زیبا و جلوهگر با استفاده از نماهای کلاسیک است. این خانه سنگی بازسازیشده به خاطر داشتن توازن بصری محیطی توانسته ویژگی اصیل خود را حفظ کرده و همچنین با فنّاوریهای جدید روز نیز همگام باشد. سطح پشتی که با ملات و دوغاب به خوبی پرمی شود اما برای اینکه بگوییم این سنگ مناسب مناطق مرطوب است باید منافذ سطح رویی آن را نیز پر کنیم که این کار به وسیله رزین صورت می گیرد. حالا بیاید شاهد چند نمونه نادر و زیبای خانههای سنگی با سبکهای مختلف باشیم که همگی بهراستی شگفتانگیز هستند.  This  post has been gen᠎er ated ​with the help ᠎of GSA C᠎ontent G enerat or Dem᠎over sion!

سنگهای طبیعی تقریباً با تمام مصالح مختلفی که روی سطح دیوار استفاده میشوند سازگار هستند. همچنین بناهای سنگی حسی به انسان القاء میکنند که گویی آن بنا، در زمین لنگر انداخته است (پایههایی محکم بر روی زمین دارد و بسیار استوار است). نشست زمین :گاهی در اثر تخلیه شدن آب های زیرزمینی، نشست هایی رخ خواهد داد که نتیجه آن ایجاد ترک های عمیق بر روی سطح نما ساختمانی خواهد بود. به این صورت که به علت عملیات سوراخ کاری و خارج شدن گرد و غبار از پشت سنگ ،به طور حتم نما خاکی خواهد شد. و همین طور باید مقاومت بسیار زیادی در برابر فرسوده شدن و کدر و کثیف شدن داشته باشند تا مدت زمان زیادی را بتوانند مانند روز اول بمانند. همچنین مقاومت بالا در سنگ سبب می شود که مقاومت لازم در برابر تغییرات جوی را داشته باشند و از هر گونه ترک خوردگی و پوسیدگی زود هنگام دور باشد. در صورت انتخاب نادرست مقاومت پایینی دارد . This art icle has been do᠎ne  by G SA C ontent G enerator  DE MO!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک سنگ بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید