جاده صحبت: کرتین وال

سیستم نمای خشک یک سیستم اجرای نما است که در آن برای اتصال اجزای نما شامل پنلهای رسی، سنگ و غیره از ملات استفاده نمیشود بلکه در این سیستم از تجهیزات فلزی مانند ریل، پیچ و غیره استفاده میشود. این قطعه مبرد را فشرده و در سراسر سیکل تبرید به گردش در نحوه اجرای نمای خشک ساختمان می آورد. ترکیب فرهنگ های متفاوت در جهان امروزی، دیدگان هنر مشاهده گرایی را به سمت نمای رومی امروزی سوق می دهد. همان طور که شما هم تجربه کرده اید، قسمتهایی از یک ساختمان که همواره در خاطر افراد میماند یکی دکوراسیون داخلی و دیگری نمای آن ساختمان است تا جایی که ممکن است نمای یک ساختمان به عنوان یک عنصر شاخص در آن محل شناخته شود و بعضا حتی افراد از آن نما برای آدرس دادن نیز استفاده بکنند. رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در نقاشی ساختمان است که هزینه کمتری نیز نسبت به سایر رنگها دارد. قبل از استفاده از چسب، لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونهای که هیچ قسمت چسب نگرفتهای در پشت قطعه وجود نداشته باشد.

ی ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود.

عموما شرکتهای بزرگ و موسسات و یا حتی پزشکان حاذق تمایل دارند که ساختمان محل کارشان نمایی خاص داشته باشد پس اهمیت نمای یک ساختمان پر واضح است. همانگونه که از عنوان نمای خشک بر می آید، تفاوت اصلی این نما با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. در این میان امروزه اجرای نماهای خشک ساختمانی بسیار متداول است چرا که این سیستم اجرای نما مزایای زیادی دارد. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. اجرای نمای کامپوزیت اغلب در ساختمانهای بزرگ و در سطح های سلب و یکپارچه متداول است. از آنجا که در این سیستم اجرای نما، نصب قطعات نما و ریلها طبق نقشه اجرا میشود بنابراین اجرای این سیستم نیاز به کارگر حرفهای ندارد. شیشه های دو یا سه جداره ای که در این ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان یک عایق نیز به حساب می آید.

کرتین وال Blueprint – شستشو و تکرار

به طور کلی اجرای نماهای خشک گزینهای عالی برای انواع ساختمانها است و مزایای ذکر شده برای انواع نماهای خشک مثل نمای کامپوزیت و یا نماهای شیشه ای مارا به انتخاب این نوع نما ترغیب میکند. برس این جاروها از نایلون، استیل و فولاد ضد زنگ ساخته شدهاند. این نوع نمای شیشهای سیستم نصب متفاوتی نسبت به کرتین وال دارد به این ترتیب که ابتدا ستون هایی از جنس استیل یا شیشه در دهانهها نصب میگردد و سپس بعد از نصب چنگک هایی از جنس فولاد ضد زنگ، پانلهای شیشهای با پیچ به این چنگکها متصل میگردند. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده (کاشی، آجر و..) و زیرسازی را دارد. می باشد به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می گردد. نمای خشک از لایه های متعددی تشکیل شده است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان می شود که همه لایه ها به وسیله سازه های فولادی و آلومینیومی، به سازه ساختمان متصل شده اند. نمای سرامیک بهعلت ویژگیهای مثبت و مزایای زیادی که دارد بسیار پراستفاده و رایج است.

This a᠎rticle was  done with t​he help  of GSA Content  Generat or DEMO.

همخوانی داشته باشد مهم است و نیاز به مطالعات مهندسی دارد. در تمامی روشهای اجرایی ابتدا باید زیرسازی ورقهای کامپوزیت با قوطی های فلزی صورت گیرد سپس متناسب با نوع روش پروفیل های مورد نیاز برای نصب کامپوزیت نصب گردد. در این روش پس از اتمام زیرسازیها، ورقهای آلومینیومی کامپوزیت متناسب با طرح و ابعاد و اندازههای نقشه به صورت کشویی در پروفیلهای H و L نصب میشوند. لازم به ذکر است که هزینه اجرای این نما به نسبت نماهای دیگر زیاد است، به ویژه اگر سازنده بخواهد از حجمهای پیچیده و برجستگیهای متعدد استفاده کند! بنابراین بندکشی باید به گونهای انجام شود که کاملاً از نفوذ آب جلوگیری کند. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک، از بیرون قابل مشاهده هستند. برای جلوگیری از این امر بهتر است برای آجر نمای ساختمان های خود از پوشش های نانو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید