تسلط بر راهی که در آن از شعر {آیا نیست | این یک {هنر|آثار هنری} است

شما میگویید که نشاط وجود ندارد و نمیخواهند که شعر فجر پویایی داشته باشد علت این امر چیست؟ این که ما میگوییم این جشنواره طی هفده سال هر سال تنزل بیشتر داشته است را شما از نگاه کردن به اسامی دبیران و داوران در دورههای مختلف میتوانید درک کنید. محمود حبیبی کسبی : شما وقتی دلت برای چیزی بسوزد میگویی ایرادی ندارد بگذار این کار موفق شود، من سختیاش را به جان میخرم. امسال ما نهایت تلاش مان را برای حضور شاعران – از تمام سلایق – در بخش رقابتی جشنواره به کار بردیم. هنرمندانی که معتقد به انقلاب هستند از این نحوه بیان دلخور و عصبانی میشوند، منتقدان و معترضان که جای خود دارد! تمرکز زدایی فرهنگ از مرکز ضرورت دارد یکی از راه های همین انجمنهای سراسر کشور و ریز کردن مسئولیتها بین آنها است اما بسیاری میگویند کاری که مرکز میکند الگوسازی است و کفایت است لذا مخاطب عام مردمی ندارد. دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۴ بهمن ماه با حضور جمعی از مدیران، اصحاب فکر و فرهنگ و شاعران در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار میشود. میهمانان و مدعوین هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر با ورود به جزیره بوموسی ضمن برنامههای خود را آغاز کردند.

وی افزود: اگر محافل ادبی به صورت تخصصی و همراه با جلسات نقد و بررسی شعر و ارائه مباحث نظری توسط پژوهش گران برگزار شود، در رشد و بالندگی بیشتر شعر جوان و کشف استعدادها تاثیرگذار خواهد بود که در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر ۳۱۲۵ عنوان کتاب چاپ اول سال ۱۴۰۰ در بخشهای پنج گانه مورد داوری و بررسی قرار گرفت. آمار کتابهای حوزه نقد و پژوهش ادبی نیز نسبت به دورههای قبلی افزایش قابل توجهی داشته که امیدبخش است. وی تصریح کرد: برنامه ای با محوریت بررسی تاثر و تاثر ادبیات عاشورایی و اسلامی تحت عنوان لاله هزار ساله با حضور صاحب نظران 12 بهمن در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار می شود. پس از آشنایی با این رشته، به منظور کسب اطلاعات در رابطه با دیگر رشته همچون رشته موسیقی و رشته ادبیات نمایشی می توانید به این مطالب مراجعه کنید. اگرچه بسیاری از نویسندگان این دوره، چه آنها که شهرت نویسندگیشان به قبل برمیگشت و چه آنها که در این دوران به شهرت رسیدند، از حامیان انقلاب بودند و کموبیش در آن مشارکت داشتند، اما بهمرور، برخی از آنها از جریان انقلابی فاصله گرفتند یا به مخالفت با آن پرداختند. علی داودی: حمایت از انجمنهای ادبی تا جایی که به یاد دارم یک دوره زمانی سیاستگذاری همین بود اما بعد از مدتی رها شد.  A rt​ic le was gener ated with the help of GSA Conte᠎nt Generator᠎ Demoversi on.

سومین تمایز نیز چراغ خاموش نبودن این دوره است که تلاش کردیم اتفاقات جشنواره پوششی رسانهای و خبری بیشتری داشته باشد و مصاحبههای بسیاری صورت گرفت و ۸۰ یادداشت نیز از کارشناسان و شاعران در رسانهها منتشر کردیم. در بخش شعر کلاسیک ۱۱۷۵ کتاب، در بخش شعر نو (شعر نیمایی و سپید) ۱۲۰۰ کتاب، در بخش محاوره ۹۵ کتاب، در بخش کودک و نوجوان ۳۲۸ کتاب و در بخش «در باره شعر» که شامل نقد و پژوهشهای ادبی است ۳۲۷ عنوان کتاب توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت. اسماعیلی گفت: با توجه به این که ۱۲۰۰ عنوان کتاب در بخش شعر نو (قالبهای نیمایی و سپید) مورد داوری قرار گرفته است، میتوان نتیجه گرفت که گرایش نسل جوان به شعر نو بیش از گذشته است. اعضای هیئت علمی و داوران این دوره از جشنواره تعامل خوبی با هم داشته اند. تلاش کردیم این دوره از جشنواره «چراغ خاموش» برگزار نشود. در کتاب بایارد و ازطریق وصیتنامهی لندور که در ابتدا آمده، حتی قبل از مواجههی لندور با خود ادگار آلن پو، اشارههایی داشتیم به غریبهای که شخصیت «او» خطاباش میکند. روابط عاشقانهای که محوریت داستان کتاب را در بر میگیرد و گاه به فرجامی تلخ یا شیرین ختم میشود.

در میکده ۴ کابران میتوانند شاعران مورد علاقه خود را به بهش مورد علاقهها اضافه کنند تا در مراجعههای بعدی به راحتی در دسترس ایشان باشند. به گفته رضا اسماعیلی ، از زمان انتشار فراخوان جشنواره تا کنون، روند برگزاری جشنواره به خوبی پیش رفته است. که تا امروز هم این “به” در لهجه شیرازی موجود است. در سال ۱۳۱۵، صادق هدایت، بوف کور، اولین رمان واقعی فارسی را نوشت. در سال ۱۳۱۵، صادق هدایت که پیش از این چند مجموعه داستان کوتاه موفق نوشته بود، بوف کور، اولین رمان واقعی فارسی را نوشت. در این دهه، ۶۶ رمان فارسی از ۳۹ نویسندهٔ ایرانی به چاپ رسید که ۳۵ مورد از این رمانها از انقلاب و جنگ تأثیر پذیرفته بودند. این نوشتههای گزارش گونه اغلب در قالب نوشتههای روزنامهنگاری یا یادداشتهایی در زمان پدیدار شدن آثار ادبی رخ مینماید و در مواردی با قضاوتهایی یا اظهار نظرهایی در مورد خوب بودن یا نبودن، ارزشمند بودن یا نبودن اثر ادبی همراه است. آثار بینهایت جذابِ «ارنست همینگوی»، «ویلیام فاکنر»، «امیلی دیکنسون»، «جان اشتاین بک» و دیگر نویسندگان آمریکایی در کتابانه موجود است؛ بدون شک با استفاده از تخفیفهای کتابانه در مقایسه با قیمت کتاب های رمان خارجی مطابق با پشت جلد، خرید مقرون به صرفهتری را تجربه میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید