تسلط بر بهترین راه از شعر {آیا نیست | این یک {هنر|آثار هنری} است

«بر اساس تعاریف سنتی» «شعر کلامی است مخیل و موزون» و از دید آنها که حضور وزن را در شعر ضروری نمیدانند و اصل موزون بودن را از شعر حذف میکنند، شعر کلام مخیلی است که متضمن هنجارگریزیهای شاعرانه است». اینان نیز از شعر نو فقط ظاهرش را درک کردند و آن قدر از این ظاهر عجیب و غریب شگفت زده شدند که دیگر مجال اندیشیدن به باطن برایشان نماند. بخش مهمی از آثار صادق هدایت را اعتراض و انتقاد در برگرفته و خرافهپرستی، افراط در مذهبگرایی، استبداد در جنگ و حتی با وجوه به ظاهر زیبایی زندگی از گزند قلم این نویسنده در امان نیستند. ام. اچ. آبرامز منتقد معاصر آمریکایی معتقد بود که برای نقد یک اثر باید سه فاکتور جهان پیرامون، مخاطب و خود نویسنده را مدنظر داشت و بر همین اساس وی نقد را در چهار عنوان کلی دستهبندی کرد. با ارزیابی زندگیهای دیگران میتوانید با ساختار آنها آشنا شده و ساختار خواندنیتر را انتخاب کرده و از آن بهره ببرید. از آن جایی که درجه سختی مطالعه کتابها از نظر بار واژگان به کار برده شده متفاوت است شاید بد نباشد این بار انتخابتان را با قانون 5 انگشت ارزیابی کنید! پدر ابراهیم مینابی و مادرش اهل صحراباغ لار بود که پس از تولد ابراهیم زندگی پایداری نداشتند.ابراهیم به قول خود زاده ی عشق زنی بود به مردی که آوازش او را سحر کرده بود.

اگر شما برای نوشتن داستان زندگی خود میخواهید به سراغ نگارش یک زندگی نامه کوتاه و چند خطی بروید باید توجه داشته باشید که ارتباط شما با خواننده حفظ شود و این ارتباط باعث خواندن مداوم زندگی نامه شما توسط مخاطب باشد. از طرفی ممکن است داستان زندگی شما به عنوان یک داستان بلند یا داستان کوتاه هشدار دهنده عمل کند و به خوانندگان هشدار دهد که با چه کسانی در تعامل باشند یا با چه کسانی در ارتباط نبوده و از چه مسیرهایی استفاده نکنند. به عنوان مثال برجسته کردن دستاوردهایی که در زندگی داشتید و یا اشاره به راههایی که با استفاده از آن توانستهاید بر مسائل سخت و دشوار غلبه کنید. و در ایران تا سدهٔ پیشین صفت ادیب را برای کسی به کار میبردند که به زبانهای فارسی و عربی و علوم مربوط که به آنها اشاره شد مسلط و در سخن ماهر در استفاده از آنها بود.

منصفی در عرصه ی سرودن ترانه های بومی با اقبال به سمت ترانه هایی که رنگ و بوی اجتماعی داشت در این حوزه تحول اساسی را به وجود آورد ، اجرای ساده و بی شیله پیله ی او با آکورد گیتار هنوز مخاطبان فراوانی دارد و نگاههای بسیاری را به خود جلب کرده است. نقد ادبی در دوران مدرن بیشتر به سمت نظریه ادبی به معنای بحث و بررسی فلسفی در مورد ادبیات و موضوعات آن پیش رفتهاست. حضور در سه فیلم کوتاه سینمای آزاد آن سال ها به کارگردانی حسن بنی هاشمی به عنوان بازیگر و دریافت جایزه ی اول سینمای آزاد برای فیلم نهنگ که نویسنده ی آن نیز خود منصفی بود اشتهار دوچندان او را فراهم کرد. حیدری داستانهای کوتاه و بلند بسیاری طی سالهای اخیر منتشر کرده که تاکنون هیچ برگزیدهای از داستانهای کوتاه او منتشر نشده است. وفایی که به عنوان نخستین دانشجوی ایرانی مقطع کارشناسی ارشد در مجموعه دانشکده علوم انسانی دانشگاه چینگ خوآ پذیرفته شده بود، توانست پس از اتمام تحصیل در این مجموعه علمی کشور چین، با موفقیت از رساله کارشناسی ارشد خود دفاع کرده و رساله خویش با موضوع «نقد و تحلیل جایگاه کتاب دائو ده جینگ در ایران» را به عنوان پایاننامه برتر گروه علوم انسانی این دانشگاه ممتاز کشور چین به ثبت برساند. This a᠎rticle was created with the ​he lp ​of GSA Content Gene​rator DEMO᠎.

وفایی سپس موفق به اخذ پذیرش جهت گذراندن دوره دکتری خود از دانشگاه پکن به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی – پژوهشی کشور چین شد و توانست پس از چهار سال با اتمام تحصیل خویش، ضمن اخذ عنوان برترین دانشجوی خارجی سال ۲۰۱۸ این دانشگاه، با موفقیت از رساله دکتری خود با موضوع «نقد و بررسی جایگاه آثار و اندیشههای حکیم پارسی مولانا جلالالدین محمد بلخی در چین» دفاع نموده و با نمره عالی از این دانشگاه دانشآموخته شود. در دوره بیست وششم جشنواره فجر فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» ساخته کمال تبریزی براساس داستان «غیرقابل چاپ» سیدمهدی شجاعی ساخته شد. دکتر وفایی پس از اتمام تحصیلات خود در کشور چین در سال ۲۰۱۸ به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات چینی در دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران مشغول به کار شد. حامد وفایی همچنین چندین سال همکاری با سفارت کشورمان در چین و حضور در مذاکرات مسئولان عالی رتبه دو کشور در عرصههای مختلف را در رزومه کاری خویش ثبت نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید