برای اسنیکر: ادبیات {آیا نیست|فقط نیست|هست نیست|فقط نیست|نباید|نخواهم شد همانگونه که می‌خواهید بی‌ضرر باشید {ممکن است|می|احتمالا} {فکر کنید|فرض کنید|فرض کنید}. {نگاهی به|ببینید} این نمونه های {عالی|خوب}

آنا کارنینا یکی از بزرگترین داستانهای عاشقانه ادبیات جهان است، اما عشق تنها بخشی از این رمان پرماجرا بوده و دیگر موضوعاتی که در این کتاب به آنها پرداخته میشود شامل مباحث اخلاقی، مذهبی و هویتی است. ولی در طی این زمان طولانی، آثار کلاسیک برتری پدید آمده که از انسانهای تحصیل کرده و روشن فکر امروز انتظار میرود که آنها را مطالعه کرده باشند.این آثار که در اصطلاح به آنها Canon گفته میشود، اغلب در قرن ۱۹ و کمی بعد از آن نوشته شدهاند و کتابهای لیست ما هم شامل آثار همان دوره میشود. در دوره های گذشته گاهی نشستهایی در این کشورها هم برگزار میشد که امسال به دلیل محدودیت زمانی میسر نشد. در این انتخاب هم به ترجمه ها توجه داشته ام و سعی کردم ترجمه های بدی را معرفی نکنم. این رمان را سه بار خواندهام و هنوز هم تصویر مراسم رقص ابلیس مرا به وجد میآورد. بولگاکف در این رمان فراموش نشدنی خود که از بهترین نمونه های رئالیسم جادویی در دنیا نیز به حساب می آید، به شیوه ای مدرن افسانه فاوست را بازآفرینی کرده است. This po​st w as generated ᠎wi᠎th GSA C on​tent​ Gen᠎er​ator Dem​ov ersion!

یکی از رمان های معروف انگلیسیزبان رمان بلندیهای بادگیر است. اما با ورود این پسر به عمارت بلندیهای بادگیر و ایجاد داستانِ عشقی میان او و دختر خانواده با نام کتی، سرنوشت این خاندان برای همیشه تغییر میکند. بهاراتا مونی در همین دوران در ناتیاشاسترا در مورد نمایشهای سانسکریت و ادبیات کهن هند اظهار نظر میکند. شاید بتوان گفت لودویکو کاستلوترو یکی از اثرگذارترین منتقدین دوران باززایی است که در سال ۱۷۵۰ باب بحث در مورد کتاب ارسطو را باز میکند. داستان پر پیچ و خم زندگی در عمارتی غمزده واقع در تپههای یورک شایر، همیشه مورد علاقه دارندگان مدرک GCSE یا سطح A زبان انگلیسی قرار میگیرد. خواندن رمان عاشقانه ایرانی یکی از علاقه مندیهای همه ما بوده و یا هنوز هم هست. معیار انتخاب فقط هم لذت نیست. سعی کردیم هم سبک نوشتن و هم محتوا و هم فرم را در نظر بگیریم؛ بعضی را به خاطر محتوا و فرم؛ بعضی را به لحاظ تکنیک داستانگویی و بعضی را هم به خاطر نگاه خاص و ویژه به یک مساله انتخاب کردیم. بعضی از کلاسیکها هم که در لیست آمده به خاطر لذت مضاعفی است که از خواندن آنها در دلم مانده است.

جایی که تمام داستانِ بلند و البته واقعی دولتآبادی در آنجا روایت میشود. ویلیام گُلدینگ در رمان معروف خود، تعدادی پسربچه مدرسهای را روایت کرده که بنا به یک حادثه، مرزهای توحش را رد میکنند. این کتاب از سه رمان مختلف تشکیل شده؛ سپیده شمالی (در آمریکا با عنوان قطب نمای شمالی منتشر شده)، خنجر ظریف و دوربین کهربایی که همه در دنیای فانتزی و خیالی با چندین دنیای موازی شکل میگیرند. جدا از نکات گرامری و لغوی این کتاب برای دانشجویان، جنبههای احساسی و هیجانانگیزِ فوقالعاده این کتاب، چیزی است که برای همه افراد خوشایند و دلپذیر است. اینستاگرام امکانی است دست همه است، تک و توک پستهایم یک میلیون لایک خورده است اما کتابی که حداکثر ۱۰۰۰ نسخه دارد، چرا باید مراقبت کنیم که مبدا جملهای در آن باشد! فریدون مشیری یکی از شاعران فرهیخته و به نام ایرانی است که در سال 1305 متولد شد و در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت. حلقهای که هرکس آن را در دستش میاندازد دچار وسوسههای شیطانی میشود و تحت کنترل و اسارت حلقه، خود و دنیای اطرافش را به نابودی میکشاند… Th is po st h as been gen​er​ated by GSA Content Generator  Demov ersion.

بنابر این در بسیاری از اشعار شاملو به نوعی، از خاصیت القایی موسیقایی قافیه استفاده می شود. کتاب رمان انگلیسی میدل مارچ داستانی از ساکنان روستای مربوط به زمینهای میدل مارچ است که در دهه ۱۸۳۰ زندگی میکردند. کتاب بلندیfهای بادگیر، داستان دو نسل و دو خانواده را روایت میکند؛ در قلب شخصیتها، «هیت کلیف» پسر کولی رازآلودیست که توسط خاندان ارنشاو به فرزندخواندگی پذیرفته میشود. برای این منظور سبک و لحن نگارش و شیوه روایت و رویکرد گفتمان مدار را در سه زندگینامه مشهور مولانا (ولدنامه، رساله سپهسالار و مناقب العارفین) بررسی می کند تا فرآیند ایدئولوژی سازی و زمینی شدن (سکولاریته) ارزشهای معنوی وی را در میان پیروانش در آسیای صغیر نشان دهد. این کتاب که به شکل ماهرانهای چندین خط داستانی را به هم گره زده، روایت خوشیها و ناخوشیهای شخصیتهایی جذاب است که با رفتن به عمق ذهنیت و عواطف آنها، شور و اشتیاق و توهمات و تخیلات آنها را برای مخاطب کالبدشکافی میکند.مشخصه بارز و کم نظیر این کتاب، توصیفات دقیق و واقعی نویسنده از عواطف شخصیتها است به گونهای که مخاطب هیچگونه تعارضی میان عواطف و افکار خود با شخصیتها پیدا نمیکند و میتواند به راحتی با آنها همذاتپنداری کند. Th is a rticle w​as done with GSA Con tent Gener᠎ator  D emov er​si᠎on.

دیدگاهتان را بنویسید