با کتاب های دینی چه چیزی اشتباه

در منطقه خاورمیانه و در خلال حکمرانی پادشاهان صفوی، ایران با دولتهای سنی مذهب قدرتنمدی همانند عثمانی همسایه بود که اغلب دشمنان دودمان صفوی بهشمار میرفتند. نظر به جایگاه این اثر و تأثیرگذاری آن در ایران و جهان، معرفی، تحلیل، نقد و بررسی تطبیقی آن اهمیت اساسی دارد. قم – ایرنا – شهر مقدس قم به عنوان پرچم دار تولید کتاب های دینی در کشور با برپایی نمایشگاه های بین المللی کتاب دین علاوه بر تلاش برای ارتقای جایگاه خود در بازارهای بین المللی نشر کتاب دین، در حال تبدیل به یک برند و نمایشگاه معتبر کتاب در منطقه است. عقل جایگاه ویژهای در مذهب امامیه دارد. قرآن و روایاتِ امامان دوازدهگانه، دو منبع اصلی احکام دینی امامیه است. از زمان شیخ صدوق که نگارش عقاید و ملل و نحل در میان شیعه رواج بیشتری پیدا کرده اصطلاح امامیه را در مورد فرقه اثناعشری به کار میبرند. وی افزود: بهعقیده بنده اگر در جنبه بینالمللی نمایشگاه تلاش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم هرچه بیشتر از حضور ناشرین معتبر بینالمللی بهرهمند شویم، کار بزرگی انجام دادهایم. آئین رونمایی از کتاب “کلک صبا” در حاشیه پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم برگزار شد. خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم گفت: نمایشگاه بینالمللی کتاب دین فرصت و ظرفیت بسیار عظیمی است اما با توجه به ظرفیتی که استان قم دارد، همچنان نیز امکان پیشرفت کمی و کیفی در برگزاری این نمایشگاه وجود دارد. This art​ic le was done  by G​SA C​on tent᠎ G᠎enerator DEMO!

کتاب های فلسفه و عرفان

امام جمعه قم گفت: نمایشگاه بینالمللی کتاب دین فرصت و ظرفیت بسیار عظیمی است، اما با توجه به ظرفیتی که استان قم دارد، همچنان نیز امکان پیشرفت کمی و کیفی در برگزاری این نمایشگاه وجود دارد. وی برگزاری نمایشگاههای کتاب را یک رویداد فرهنگی دانست و اضافه کرد: افزایش میزان مطالعه و گرایش به کتاب از اولویتهای نهاد کتابخانههای عمومی است. خبرگزاری شبستان:مدیر اطلاع رسانی نمایشگاههای کتاب دین و کتاب قم از پایان کار پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم پس از ۱۰ روز فعالیت پرشور خبر داد. به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ بیستوپنجمین نمایشگاه بینالمللی كتاب پكن روز چهارشنبه سیویكم مرداد با حضور بیش از 2 هزار و 500 ناشر و مؤسسه از 93 کشور در مرکز نمایشگاههای بینالمللی جدید پکن (پایتخت چین) گشایش یافت و تا چهارم شهریور ادامه دارد. به گزارش خبرنگار مهر، کتابهای «ادیان در خدمت انسان» و «زن و چالشهای جامعه» به ترتیب دومین و دهمین مجلد از مجموعه «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» در نمایشگاه کتاب از آثار پرفروش غرفه مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر شدند. «ادیان در خدمت انسان» این کتاب دومین مجلد از مجموعه کتابهای در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است و مشتمل بر ۲۹ مقاله، سخنرانی و گفت وگو از امام موسی صدر دربارۀ دین، انسان، اسلام، تربیت، عبادت، تشیع، آزادی و…

نمی‌خواهم می‌خواهم این زمان خیلی را روی مذهب صرف کنم. در مورد شما چطور؟

وی افزود: در این نمایشگاه کتابهایی با موضوعهای مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، تاریخ بومی و محلی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۲۵ درصد تخفیف به علاقهمندان و دوستداران کتاب عرضه شده است. سیامند جوانبخت ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب هایی با موضوع های مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتاب هایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۵۰ درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه شده است. خبرگزاری شبستان: مدیر انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰۰ عنوان کتاب در غرفه کتابخانه مجلس در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود، گفت: کتاب دین، مسجد و قانونگذاری در غرفه کتابخانه مجلس نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود. یهودیت (به عبری: יהדות، Yahadut) دین، فلسفه و سبک زندگی قوم یهود است. و در اصطلاح فقهی؛ وهن دین و یا مذهب به معنای سبک جلوه دادن دین و مذهب در انظار عمومی دیگر ادیان و یا مذاهب است. شناخت بینش اسلامی، الگوهای درست رفتاری و سبک زندگی سالم از ویژگیهای کتاب مذهبی برای نوجوانان است. پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان در مصلی قم برپاشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم آیتالله علیرضا اعرافی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب دین اظهار کرد: نمایشگاه کتاب دین در سالهای گذشته نیز در شهر قم برگزار شده بود ولی نمایشگاه سال جاری با سالهای گذشته تفاوت زیادی دارد و امسال شاهد یک پیشرفت و جهش در برگزاری آن هستیم. به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خرمی رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان و سید محمود حسینی مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران استان قم با آیت الله العظمی علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کردند. حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم در گفتوگو با ایکنا؛ با بیان اینکه استقبال مطلوبی از نمایشگاه کتاب دین که امروز، واپسین ساعات برپایی خود را تجربه میکند انجام شد، افزود: این استقبال علاوه بر کیفیت محتوایی آثار دینی و قرآنی عرضه شده در نمایشگاه، به حضور ناشران بینالمللی و برپایی بخشهای مختلف در این رویداد فرهنگی و معنوی مربوط میشود.

رازهایی که والدینتان درباره مذهب به شما نگفته اند

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مطالب بیشتر وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید