بالا 10 Websites برای جستجوی کتاب های دینی

ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوره معرفت و مهارت افزایی هیأت و تشکلهای دینی به کار گرفته خواهد شد. صادق کرمیار – نویسنده – درباره کتابسازی در حوزه ادبیات دینی میگوید: مراکزی هستند که به اسم دین، خدا، پیغمبر و انقلاب بودجههای کلان میگیرند و کتابهای ضعیف و تولیدات سخیف و مبتذل بیرون میدهند تا به عنوان بیلان کاری در قبال پولهایی که گرفتهاند، ارائه دهند و هرگز نمیاندیشند یا نمیدانند که چه بر سر مخاطب میآید، یا اصلا برایشان مهم نیست. ایسنا با چند نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال درباره کیفیت کتابهای دینی و کتابسازی در این حوزه به گفتوگو پرداخته است. ناگفته نماند که در میان آثار این گروه، کتابهای ساختارمند و خوبی هم وجود دارد که پیداست نویسنده بااستعدادی پشت اثر ایستاده است، اما در میان خیل آثار ضعیف دیده نمیشود و نویسنده غالبا جوان و بااستعداد این آثار خوب هم مهجور میماند. دغدغه ادبیات دینی از گذشتههای دورتر وجود داشته؛ زمانی کتابی چون «داستان راستان» توسط آیتالله مرتضی مطهری نوشته میشود و یا کسانی چون محمود حکیمی وارد این حوزه میشوند و داستانهایی خلق میکنند. Th is data has be​en gen er at ed by G SA᠎ Conte᠎nt  Ge ne​ra tor DE MO​!

کتاب های دینی

شهرام اقبالزاده – مترجم و منتقد ادبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان – نیز اظهار میکند: آنچه به عنوان ادبیات دینی، چه شعر و چه داستان، در این سالها نوشته شده، از استثناها که بگذریم، بیش از ۹۰ درصدشان، هم به معنویت و اخلاق صدمه زده هم به ادبیات. او براساس قول پیامبر و داوریهای وی و همچنین فتواهای صحابه – در مواردی که از نظر مخالفی اطلاع نیابد – فتوا میداد و آنچه را هم در آن اختلاف کرده بودند میآورد. کنار گذاشتن سنیها از معافیتهای مالیاتی توسط همان پادشاه که او گاه گاه حکم آن را میداد نشانگر دوام قابل توجه تسنن در نواحی معین و عزم برای محو آن است. نظریه عصمت در مورد امامان شیعه نخستین بار توسط هشام ابن حکم از متکلمان مهم شیعه و از اصحاب امام ششم شیعیان پیشنهاد شد. بسیاری از این کتابها بسنده کردهاند به سفارش جاهایی که تصورشان از دین مستقیمگویی است؛ مستقیم در داستان آیه بیاورند، مستقیم از خدا بگویند، مستقیم از امام حسین علیهالسلام بگویند و قربه الی الله دین را مثله کنند که این موضوع ادامه دارد.

تربیت دینی موضوع حساسی است و اگر آگاهی و شناخت به همراه نداشته باشد، نتیجه ناخوشایندی خواهد داشت؛ در واقع اگر کتابی منتشر شود که وجه آگاهانه تربیتی نداشته باشد و یا مطالبی را بیان کند که مناسب نباشد، سوءتفاهم ایجاد میکند و ما شاهد نتیجه معکوس کتابها خواهیم بود. برخی از دوستان ما بدون اینکه حتی در مبانی دینی دقت داشته باشند، کتاب و داستان دینی مینویسند. با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران رسماً یک حکومت شیعه اثنیعشری است، اقلیتهای قومی متعددی هستند که پیرو آئین تسنن بودهاند و تابع حکومت مرکزی نبودهاند. شحرور افزود: جمعیت المصطفی فعالیت های متعددی دارد. ما هزار مجموعه فرهنگی و هنری داریم که تشکل های دینی می توانند از آن بهره برداری کنند. در عین حال ما یک سری ظرفیت های تبیینی داریم مثل قصه گویی برای کودکان؛ در این طرح بیشتر اولویت ما نوجوانان هستند. بعد گفت «بچهها کلیسا و مسیح عین این طناب ما را به همدیگر وصل میکند. نویسنده در این کتاب پنج فیلسوف را انتخاب کرده و با توجه به فلسفه آنها به ما میگوید که در مقابله با یاس و کمبود و همچنین عدم محبوبیت چه کارهایی را باید انجام دهیم.

هرچند که پیچیدگی های فوق العاده روح و نفس آدمی، خیلی ها را از تحقیق در این باب، منصرف کرده، اما فلسفه و عرفان اسلامی، نگاه خاصی به بحث “نفس ” دارد و دقت های فیلسوف و عارف در شناخت این آیت الهی، بیش از دیگران بوده است. در غیر این صورت، خواهشمند است ترجمهٔ این مقاله را با توجه به متن اصلی و با رعایت سیاست ویرایش، دستور خط فارسی و برابر سازی به زبان فارسی بهبود دهید و سپس این الگو را از بالای صفحه بردارید. به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، جمعیت ها و موسسه های اسلامی در برلین تعدادی از کتابخانه ها را افتتاح کردند که شامل کتاب های دینی و فقهی ترجمه شده به زبان آلمانی است تا دسترسی مسلمانان و علاقه مندان آلمانی به کتاب های دینی را تسهیل کند. در تالیف و ترجمه کتاب های دینی باید حساسیت ها و ظرافت های خاصی مورد توجه قرار گیرد و آثار بزرگان این عرصه در قالب هایی نو و مدرن ارایه شوند تا با ذائقه و سلایق جوانان همخوانی بیشتری داشته باشد. معتقدم نویسندهای که دوست دارد آموزههای دینی را برای کودکان و نوجوانان بنویسد باید خود در این زمینه از دانش کافی برخوردار باشد و بعد از اینکه نوشتههایش را در اختیار ناشر قرار داد، ناشرش کتاب را قبل از چاپ به نظر کارشناسان علوم دینی برساند تا از نظر محتوا دچار اشکال نباشد، و بعد از طی کردن این مراحل به چاپ آن اقدام کند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید