اول 10 Websites برای جستجوی شعر

فارابی دربارهٔ شعر دو اثر از خود بهجای گذاشتهاست، یکی مقالة فی قوانین صناعة الشعراء و دیگری کتاب الشعر که آخرین مبحث در جلد اول از مباحث منطقی فارابی است. شاهنامه مهم ترین اثر فردوسی و یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات کهن فارسی می باشد. او شاعر حماسه سرای ایرانی است که تنها و مهم ترین اثر او شاهنامه است. شاهنامه او که مهم ترین اثر فردوسی است، نزدیک به پنجاه هزار بیت دارد که مجموعه ای از داستان ها و افسانه های پهلوانان و پادشاهان قدیم ایران است. مولوی دو اثر برجسته از خود برجای گذاشته اس: یک مثنوی است که به مثنوی معنوی معروف است و دیگر غزلیات و رباعیات و ترجیع بند وی است که نام دیوان شمس بر آن نهاد. نخستین کتاب نثر فارسی که به عنوان یک اثر مستقل عرضه شد، شاهنامه ای منثور بود. در هر رباعی یا دو بیتی، یک موضوع کاملا مستقل مطرح میشود. ​Th is  data h​as ᠎been g​en erated by G SA Con tent Gen er​at᠎or D emover​sion᠎!

وفایی سپس موفق به اخذ پذیرش جهت گذراندن دوره دکتری خود از دانشگاه پکن به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی – پژوهشی کشور چین شد و توانست پس از چهار سال با اتمام تحصیل خویش، ضمن اخذ عنوان برترین دانشجوی خارجی سال ۲۰۱۸ این دانشگاه، با موفقیت از رساله دکتری خود با موضوع «نقد و بررسی جایگاه آثار و اندیشههای حکیم پارسی مولانا جلالالدین محمد بلخی در چین» دفاع نموده و با نمره عالی از این دانشگاه دانشآموخته شود. چندی پیش نیز از دکتر وفایی مقالهای علمی – پژوهشی در مجموعه مطالعات چین انتشارات بینالمللی راتلج منتشر شد. نشست شاعران فارسیزبان را نیز یازدهم بهمن، ساعت 19 در ابوموسی برگزار خواهیم کرد. دو سال پس از حضور در این مجلس، خبرگان ملت ایشان را به عنوان عضو هیأت رئیسه برگزید. روابط عمومی دانشگاه تهران: حامد وفایی عضو هیأت علمی گروه زبان چینی دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد.

دکتر وفایی پس از اتمام تحصیلات خود در کشور چین در سال ۲۰۱۸ به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات چینی در دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران مشغول به کار شد. ایشان از سال ۱۳۷۳ به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد که خدمت ایشان در این سمت تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت. حجة الاسلام دکتر رئیسی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳، به مدت ده سال معاون اول قوه قضائیه بود. خواندن این رمان برای دوستداران رمان های معمایی – جاسوسی جذاب خواهد بود. فردوسی شاهنامه را در مدت 30 سال نوشت که نشان از اراده او در این زمینه است. یعنی اگر صفحات نخست آن را بخوانید به احتمال زیاد تا آخرِ این رمان طولانی و پرکشش را میخوانید. مغولها تلاش بسیار زیادی برای از بین بردن زبان و فرهنگ پارسی کردند و این تلاشها در صورت نبودن شاعری مثل سعدی به نتیجه میرسید.

که تنها در وزن عروضی، قافیه و نهایتاً زبان شعر با دیگر ابیاتِ خود، یک شعرِ واحد را میسازند. وفایی پس از پایان تحصیلات دوره کارشناسی خود، در سال ۱۳۸۸ برای آموختن زبان چینی عازم کشور چین شد. این دوران که با روی کار آمدن دولت اصلاحات همزمان بود بسیاری از گره های نظام اداری و اقتصادی شناسایی و راهکار برون رفت از زمینه فساد در آن تدوین شد. بعضی پرونده های جنجالی مفاسد اقتصادی محصول فعالیت شبانه روزی حجة الاسلام دکتر رئیسی و همکارانش در این سازمان و در آن دوره بود. دوره مدیریت حجة الاسلام دکتر رئیسی بر سازمان بازرسی کل کشور نقطه عطفی در زندگی ایشان بود. بعد از رحلت امام (ره) حجة الاسلام دکتر رئیسی با حکم رئیس قوه قضائیه وقت به سمت دادستان تهران منصوب شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت پنج سال این مسئولیت را برعهده داشت. به دنبال موفقیت وی در حل پرونده های قضایی پیچیده، امام خمینی (ره) طی احکام ویژه و مستقیم او را برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی در برخی استانها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان مامور کرد. حجة الاسلام دکتر رئیسی در سال ۱۳۶۴ به عنوان جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب شد و به این ترتیب، دوره مدیریت قضایی ایشان در تهران آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید