اولین نفری باشید که کارشناسان درباره سرامیک پرسلانی چه می گویند

البته بحث نمای ساختمانی میتوان به بخش های گوناگونی اشاره نمود اما موضوع اصلی ما نمای خشک است نه نما در معماری. نمای سازه شامل دو بخش اصلی ساختمان می باشد، قسمت ورودی بام ساختمان و ورودی اصلی ساختمان که وابسته به شکل زمین میباشد در اکثر نقاط جهان طراحی و ساخت نمای سازه این قسمتها برای هماهنگی نما با نوع بافت تحت نظارت سازمانهای شهرداری صورت میپذیرد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه 70 میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرارگرفت یکی از روش های جدید و قایل انطباق با استاندارد های جدید ساختمانی است. یکی دیگر از مصالح سیستم خشک که به دلیل زیبایی و ماهیت های منحصر به فردش مورد توجه و استفاده معماران به نام واقع شده است نمای کرتین وال نام دارد. سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. ترموستات وسیله ای برای کنترل دما است که دمای هوای محیط را حس می کند و با توجه به نقطه تنظیم مورد نظر، فرامینی را در جهت رساندن دمای فضا به دمای مطلوب و حفظ آن صادر می کند. Data has ᠎been c​re᠎ated ​wi​th G SA ​Co nt᠎en᠎t Ge​ne᠎rato r ​DEMO!

سیستم های مدرن نما

در برخی از این دستگاه ها، دما و رطوبت هوا به طور دقیق تنظیم نمی شود. بیشترین کاربرد هندریل در بالکن ها، استخرها، راه پله و بخش جلویی پنجره هاست. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید.

لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . در این نوع کمپرسورها ، مبرد معمولاً از سمت پایین وارد می شود و به طرف دیسک های کمپرسور حرکت می کند. نوع دیگر این فیلترها که الکترواستاتیک می باشد با استفاده از صفحات باردار این سیستم ها هوای یونیزه جذب و فیلتراسیون می شود.

بر اساس نمودارهای شکل ۳ و ۴ با استفاده از سیستم پمپاژ دور متغیر نسبت به سیستم های متداول دور ثابت در هتل نمونه شماره ۱ در حدود ۶۷ درصد و در هتل نمونه شماره ۲ در حدود ۶۴ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد. کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند. یک دیسک ثابت خواهد بود در حالی که دیگری برای فشرده سازی مبرد در فضای محکم تر چرخانده شده است . استفاده از این نما به لحاظ زیبایی شناختی ممکن است در مدت زمان طولانی شرکت اجرای نمای سرامیک خشک خوش آیند نباشد. علم مهندسی نما روز به روز در حال پیشرفت است و شرکت ما همواره تلاش دارد از بروزترین اطلاعات موجود در زمینه طراحی و اجرای نمای خشک و مدرن، برای افزایش کیفیت و زیبایی پروژههای مشتریان خود استفاده کند. برای اجرای نما ابتدا باید مدل نمایی را که می خواهید انتخاب کنید. به کد های (Code) محصول هانیول توجه کنید. بیشترین کاربرد این هندریل ها در ساختمان های تجاری( مثل پاساژها، فرودگاه) می باشد. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید