استثنایی وب سایت – شعر به شما کمک می‌کند به آنجا برسیم

مثلا دستور پخت یک غذا ، خوانشی اطلاع جویانه است، درحالیکه در خوانش زیبایی شناسانه، ما متن را تجربه می کنیم و تک تک واژگان و آرایش های آن در تبادلی دوسویه با خواننده به بازآفرینی متن منتج می شود که در نتیجه ی آن داد و ستد ، معانی مختلفی از یک شعر با متن استخراج می گردد. این رمان که به زبان ترکی منتشر شد و میرزا جعفر قراجهداغی آن را به فارسی برگرداند، یک رمان کوتاه تاریخی است که داستان آن در دوران صفویه رخ داده، اما نویسنده، واقعیتهای زمان خود را با رویکردی انتقادی توصیف کردهاست. چشمهایش اثر بزرگ علوی که در سال ۱۳۳۱ منتشر شد، جزو نخستین رمانهای واقعگرای فارسی است با زبانی ساده و موجز و ساختار و شخصیتپردازی خوب. یکی از نمودهای برجستهٔ این تلاشها، مجموعه مقالات طنزی بود که با عنوان چرند و پرند، به قلم علیاکبر دهخدا در نشریهٔ صور اسرافیل منتشر میشد. این سه کتاب، لحن، مقصود و بافت ادبی متفاوتی دارند و نمادی از سه قشر کتابخوان آن دورانند؛ امیر ارسلان آخرین نمونهٔ رمان عامیانهٔ فارسی و نماد جامعهٔ اشرافزادگان و درباریان است، کتاب احمد، توصیفی از واقعیتهای روزمره و تصور آیندهای مطلوب است که میتواند دانشمندان و مربیان را نمایندگی کند و در نهایت، سیاحتنامهٔ ابراهیمبیگ گامی مردد به سوی واقعگرایی و انتقاد اجتماعی است و از این حیث نماد مخالفان سیاسی و آزادیخواهان آن دوران به حساب میآید. This has be᠎en cre at​ed ​with the  he lp  of G​SA  Con᠎tent Gener᠎ator D emov ersi᠎on.

که نوع نوشته های این کتابها بسیار متفاوت است و برای علاقمندان به خواندن کتاب های رمان جذابیت خاصی دارد که در دو نوع خارجی و ایرانی وجود دارد. کتاب رمان خارجی سراج بوک طرفداران خاص خود را دارد. کتاب های رمان اغلب به صورت نوشته های طولانی هستند که به زبان عامیانه یا نمایشنامه ای نوشته میشوند. کانون ادبی سایه با مسئولیت روح الله قاسمی عزیز مدتیه که توی کتابخونه این شهر فعالیت خودش رو شروع کرده و توی مدت کمی که از افتتاحش میگذره هم جلسات پرباری رو داشته که با جدیت به نقد میپردازن و هم دوتا شب شعر خوب رو برگزار کرده که خوشحالم که توی هردوتاش حضور داشتم و از نزدیک تلاش دوستان رو دیدم. هدایت در این اثر، بر خلاف رمانهای متداول آن روز، درگیری درونی شخصیت داستان خود را با جهانی نامساعد توصیف کرده و واقعیت و وهم را در هم تنیدهاست. در بین نویسندگان این دوره، او یکی از شخصیتهای محوری است که عمیقاً به طرح سؤالاتی در زمینه عدالت اجتماعی، زندگی فکری و مذهبی و بیگانگی و استعمار فرهنگی پرداختهاست. در فروشگاه کتاب سراج بیش از هزاران نوع رمان ایرانی و خارجی از بهترین نویسندگان و مترجمان وجود دارد.

نویسندگان این دوره، انتقاد از استبداد و مذمت باورهای خرافی و کهنه را رسالت خود میدانستند و برای بیان مفهومهای تازه، از ادبیات روسیه و فرانسه کمک میگرفتند. هنگام خواندن رمانها شما داستان را تصور میکنید و این تصور کردن فضای خارجی به شما در ایده پردازی کمک زیادی میکند. الیف شافاک در این کتاب داستان زندگی زنی غربی را روایت میکند که به کمک اندیشههای شرقی میخواهد زندگی خود را از یکنواختی نجات دهد. لندور نهتنها امیدوار است که «او» وصیتنامه را بخواند، که گویی روایت خود قصهی اصلی برای خواننده را هم بهانهای برای شرح برخورد بهیادماندنیاش با «او» میبیند. برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود بهتر است نقد ادبی وارد ساختار جایزه شود و یکی از شاخهها نباشد. در نقد ادبی در جایزه جلال نقد به عنوان یکی از شاخهها و بخشهای جایزه درگیر وضعیت و سیاست خاصی است و در نقد برای جایزه جلال در جستوجوییم که چه روشی در جایزه یا موضوعی در این جایزه باید مورد توجه قرار گیرد و فرایندهای خود انتقادی و دیگر انتقادی در آن چگونه است؟ از طرف نویسنده «زن» خطاب میشود و این وضعیت گوشهای از فاصلهای است که در تمام طول کتاب میان مای خواننده باشخصیت اول قصه وجود دارد.

مدیرکل مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری گفت: نشست تخصصی تحلیل شعار و شعار نویسی ایام انقلاب اسلامی نیز با عنوان «لحن دیوارها» نگاه مقایسهای شعارنویسی در دوره انقلاب با شعارنویسیهای اخیر دارد که ۱۶ بهمنماه برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه هنر تئاتر یک هنر جمعی به شمار می آید شما نیز یک هنرمند محسوب می شوید. وی سال نود و یک به بیست و چهار شهرستان استان فارس که توی کتابخونه هاشون کانون ادبی فعال دارن سر زدم و توی جلسات هفتگی شعرخوانیشون شرکت کردم. ↑ میرعابدینی، صد سال داستاننویسی (جلد اول)، ۱۹-۲۶. ↑ بالایی، پیدایش رمان فارسی، ۲۳۳-۲۳۴. ↑ نامعلوم، «پرفروشترین رمانهای ایرانی در ۵ دهه اخیر»، خبرگزاری ایسنا. طوبا و معنای شب از شهرنوش پارسیپور، از اولین رمانهای فارسی در این سبک محسوب میشود. کتاب صوتی سینوهه پزشک مخصوص فرعون نوشته میکا والتاری ، یکی از درخشانترین و موفقترین آثار ادبی مصر باستان محسوب میشود که زندگی مردمانی در 3300 سال پیش در دوران آخناتون را به دقت روایت میکند. در سال ۱۳۴۰، علیمحمد افغانی با آفرینش شوهر آهوخانم، یک شگفتی خلق کرد که نجف دریابندری آن را «تراژدی عمیقی» توصیف کردهاست که میتوان صحنههایی از آن را با آثار تولستوی و بالزاک مقایسه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید