از کتاب های ورزشی معروف و Fb احتمالاً بیشترین را دریافت کنید

بهطور کلی طی فعالیت ورزشی از یک طرف میزان متابولیسم پایه (BMR) افزایش مییابد و از طرف دیگر فعالیت فرد زیاد میشود؛ بنابراین مقدار نیاز انرژی بین ۳ تا ۶ هزار کیلو کالری در روز توصیه میشود. در حالت کلی افزایش یافتن تودههای عضلانی هنگامی سودمند است که بتواند پروتئین و کربوهیدرات کافی و دیگر مواد مغذی را به بدن برساند. نیاز به «روی» افزایش مییابد زیرا روی جزء ساختمانی بسیاری از آنزیمهایی است که در متابولیسم مواد مغذی شرکت میکنند و همچنین به همراه مس و آهن در سنتز هموگلوبین و خونسازی شرکت میکند. بهطور کلی میزان نیاز انرژی برای زنان ورزشکار ۱۰ درصد کمتر از مردان ورزشکار میباشد. بهطور کلی چربی مصرفی باید کمتر از ۲۵ درصد کالری رژیم باشد که از این مقدار ۱۰ درصد آن به اسیدهای چرب غیر اشباع حاوی چند باند دوگانه (روغن گیاهی مایع) اختصاص داده شود. و شعار المپیک مدرن که توسط بنیانگذار آن پییر د کوبرتن این است. نقش آب برای فعالیت قلب و عروق، متابولیسم مواد مغذی، سیستم تنظیمی حرارت بدن و همچنین دفع مواد زاید حاصل از متابولیسم سلولی است.

انتشارات کتاب ورزشی

Po​st h as  be​en created by ketabtala C on te nt Gene​rato r DE᠎MO.

روزنامه های ورزشی امروز

باید به این نکته توجه کرد که مصرف زیاد پروتیین باعث ایجاد عوارضی مثل از دست دادن کلسیم، خشکی بدن، ایجاد نقرس، دهیدراتاسیون یا کاهش آب بدن، کنونریس و اختلالات کلیوی میشود. ورزشهایی مثل پرش طول، پرش ارتفاع، پرتاب دیسک، پرش با نیزه و غیره… بهطور دوجانبه تیم دیگر انتظار دارد که توپ را در موقع پرتاب به داخل زمین بازی دریافت کند. این حالت عاطفی معروف توسط خبرنگار ورزشی Grantland Rice به این صورت معنی میشود که مهم نیست که شما برنده یا بازنده شدید بلکه این مهم است که بازی را انجام دادهاید. کمترین میزان نیاز به انرژی مربوط به فعالیتهای ورزشی با شدت کم و مدت طولانی یا ورزشهایی که با شدت زیاد و مدت کم انجام میشود است. در تاریخ ایرلند ورزشهای ایرلندی محلی به ناسیونالیسم فرهنگی مربوط شدهاند. روحیه ورزشکاری، تحت هر اسمی مربوط به رفتار رقابتکننده در قبل، در طی و بعد از رقابت میباشد. به گزارش ایرنا و به نقل از فرانس فوتبال، «اریک اولهاتس» مدیربرنامه و مشاور سابق ستاره فرانسوی تیم فوتبال بارسلونا با انتقاد شدید از رفتار «لیونل مسی» در قبال گریزمان، اظهار داشت: آنتوان به باشگاهی رفته که مسی در همه چیز آن دخالت میکند.

ورزشکاران، مربیان، طرفداران آنها و والدین بعضی وقتها رفتار خشونتآمیز را علیه افراد یا املاک و تأسیسات در نمایش ناراحتی از عادلانه بودن نمایش، احاطه طرف مقابل و عصبانیت یا جشن و سرور در پیش میگیرند. اما هدف این گروه این است که زمینه مطالعه را گسترش دهند نه اینکه معیاری برای پروانه یا مدرک تعیین کند (مارک، اچ انشل،۱۳۸۰). این گروه از مواد مغذی هرچند نقش انرژیزایی ندارند و لیکن به صورت کوآنزیم در متابولیسم مواد مغذی شرکت میکنند. در اینگونه ورزشها بدن نیاز به ریکاوری و مواد معدنی و مغذی لازم را دارد. نیاز به مصرف مس به دلیل نقشی که در بالا بردن درصد جذب آهن، سنتزمیلین و فسفر لیپیدها، استحکام بافت پیوندی و همینطور آزادسازی انرژی از مواد مغذی دارد افزایش مییابد؛ و بالاخره نیاز به آهن به دلیل نقشی که آهن در انتقال اکسیژن به صورت هموگلوبین و میوگلوبین و خونسازی دارد بیشتر میشود؛ بنابراین مواد معدنی در تأمین سلامت ورزشکاران از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. حاوی بیش از ۸۰ ماده معدنی است که به راحتی جذب سلولهای بدن میشود. در فعالیتهای ورزشی نیاز به ویتامینهای E, منبع A و C نیز به دلیل نقش آنتیاکسیدانی که دارند افزایش مییابد، زیرا در نتیجه ورزش فرایند اکسیداتیو (ورزشهایی که در آن اکسیژن زیادی مصرف میشود) در عضله افزایش مییابد و منجر به افزایش تولید پراکسیدهای چربی و رادیکالهای آزاد میگردد.

سایت خرید کتاب ورزشی

با توجه به این انتخاب، سواد بصری کنندگان تمایل دارند کسب و کاری را انتخاب کنند که به داده های شخصی بیشتری نیاز دارد تا کسب و کاری که در ازای قیمت های پایین تر نیاز ندارد. ادامه روند این کارها تا تبدیل شدن به عادت پایدار، که افراد برای آن تلاش میکنند. بعضی این رویه را مشارکت مؤثری در فروپاشی و اضمحلال آپارتاید در آن منطقه میدانند و بعضی فکر میکنند که این کار عمر آن رویه را طولانی کرده و تأثیرهای بدی بجا گذاشتهاست. هنگامی که آپارتاید رویه سیاسی آفریقای جنوبی بود بسیاری از افراد ورزشکار بخاطر خواست وجدان خود در رقابتهای ورزشی در آنجا حاضر نمیشدند. هنوز چند دقیقهای از پیدا شدن پیکر تختی نگذشته بود که سراسر تهران از این فاجعه آگاه شد و مردم در غم و عزاداری فرو رفتند. این محروم سازی هنوز اعمال میشود، اما برای بازی فوتبال و راچبی که در پارک کروک بازی میشود تا زمانی که جاده لانسداو تعمیر میشود، اجازه داده شدهاست. تا نیمه قرن بیستم میلادی یک شخص میتوانست از شرکت در بازی فوتبال ایرلندی، هاکی یا ورزشهای دیگری که توسط انجمن ورزشکاران ایرلندی قبول شده بودند به دلیل شرکت در فوتبال یا بازی دیگر حمایت شده از طرف بریتانیای کبیر از بازی در تیمهای محلی محروم شود.

دیدگاهتان را بنویسید