از داستان و رمان ایرانی Effect شنیده اید؟ همینجا این است

با ورود به سامانه فیدیبو با گسترهای از کتابها و مجلات مواجه خواهید شد که از بهترین ناشران ایرانی با موضوعات مختلف در زمینههای گوناگون از جمله کتاب های دانشگاهی، شعر و رمان عاشقانه می باشد. صادق هدایت، روشنفکر ایرانی که در اروپا تحصیل کرده، از پیشگامان ادبیات نوین فارسی است. صادق هدایت روحیه عمیقی به حیوانات و طبیعت داشت؛ به همین دلیل در دوران جوانی گیاهخواری روی آورد. نویسنده کتاب «همین حالا داشتم چیزی می گفتم» در ادامه عنوان کرد: این روزها در حوزه ادبیات عامه پسند کتاب های قطوری انتشار یافته اند که این کتاب ها حداقل صد تومان ارزشگذاری شده اند و مردم ساده اندیش هم آنها را تهیه میکنند و ناشران هم برای نگه داشتن سرمایه و کار خود مجبور هستند به انتشار آنها تن بدهند؛ اما اینها در درازمدت ادبیات معاصر ما را با خطر مواجهه خواهد کرد به گونه ای که برای نسل بعد نتوانیم مفهومی از کتاب مفید و ارزشمند ارئه دهیم. در حال حاضر شما برای تهیه کتابهای داستان و رمان خارجی ارائه شده میتوانید بعد از وارد شدن به وبسایت فیدیبو و استفاده از کد تخفیف 40 درصدی بر روی کتابهای صوتی و الکترونیکی داستان و رمان ایرانی موجود در سایت تخفیف بگیرید و با قیمتی مناسب کتاب خود را تهیه نمایید.

به نظر یک رمان عاشقانه خارجی و لطیف میتواند ما را از آسیبها دور نگه داردتا در دنیای صورتی عاشقی کتابها غرق در خیال پردازیهای زیبا شویم. وقتی مردم با خرید این کتاب ها می بینند کلاه برسرشان رفته دیگر ارزشی برای کتاب قائل نخواهند شد و تصور میکنند همه کتاب های داخلی شبیه هم هستند و برای مطالعه رمان های خارجی را انتخاب می کنند و اینگونه لطمه های جبران ناپذیر به ادبیات ما زده می شود. موراکامی به صورت خیلی شگفت انگیزی این رمان را نوشته و عشق را در آن تفسیر کرده که فقط در ژاپن بیش از 12 میلیون نسخه به فروش رسیده و توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را در جای جای جهان به خود جلب کند. آنها فکر میکنند گذشته رهایشان کرده و گری مشغول ساختن زندگی جدید میشود که جک هاید شروع به تهدید کردن آنها میکند. با بعضی از کتابهای عاشقانه میتوان عاشقی کردن را یاد گرفت و زندگی کردن را برای خود و کسی که دوستش داریم لذت بخشتر کنیم. او که زندگی سختی را تجربه میکند برای تحصیل به مدرسهای شبانه روزی میرود. دست اندرکاران فعالیت های ادبی غالبا بین «مرور و معرفی»، «تحلیل» و «نقد» تمایز نمی گذارند و هر نوع نوشتاری را که نویسنده در آن نظری راجع به متنی ادبی اظهار کرده باشد، به غلط مصداق «نقد» می پندارند. ᠎Th​is art᠎icle has be en w᠎ri tten wi th the ​he lp  of GSA Co nt ent Ge​ne rato᠎r ᠎DEMO!

احمد آرام نویسنده و پژوهشگر ادبی در گفتگو با آتیه آنلاین در اینباره گفت: بعضی از نویسندگان با تجربه، کتاب هایی با کیفیت و قابل قبولی ارائه می دهند و به قصد خدمت به ادبیات تلاش میکنند تا ادبیات را پاس بدارند اما متاسفانه کسانی هم هستند که می خواهند با چاپ کتاب دیده بشوند و با کمال تاسف این جریان در جوانان به وفور دیده می شود. اگرچه در این سالها رماننویسان ایرانی تلاش کردهاند که راهی برای افزایش کیفیت آثارشان بیابند ولی با این وجود همچنان استقبال از رمانهای خارجی بیش از رمانهای ایرانی است و این یعنی که خواننده ایرانی از نویسنده ایرانی قهر است و این موضوعی بسیار ناراحت کننده است. زمینههای فکری سرایش شعر نو، سالها پیش از نیما آغاز شده بود که برای پیگیری این نکته باید به شاعران و سرایندگان دوره مشروطه مراجعه کرد. ادبیات این دوره کاملا مثاتر از فرهنگ غرب بود. رمانها همیشه قدرت این را دارند که ما را از دنیای واقعی جدا کنند و به دنیای راز آلود خود ببرند. تقریباً بیست سال از زمانی که برای اولین بار آنها یکدیگر را در قطاری به مقصد وین ملاقات کردند گذشتهاست.

در سال ۱۳۵۴ جهت ادامه تحصیل به حوزة علمیة قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفت و مدتی نیز در مدرسهای که با مدیریت آیت الله پسندیده تحت نظر امام خمینی اداره میشد، تحصیل نمود. البته در شرایطی که چاپ کتاب با تیراژهای پانصد یا هفتصد نسخه اتفاقی عادی در صنعت نشر ایران است و بهترین و پرفروشترین کتابهای منتشرشده در بازار کتاب به زحمت میتوانند در مجموع چاپهایشان تیراژی بالاتر از ده، پانزده یا بیستهزار نسخه داشته باشند، بازار کتاب مرده و بی رونق اتفاق غیر عادی ای نخواهد بود. مخاطب بهخوبی درک میکند از کدام نقطه بود که استوارت بهسوی فلسفه رفت و چرا؟ او قبل از انقلاب نه تنها نماز و روزه اش ترک نمی شد، بلکه در میان خانواده و دوستانش به رعایت حجاب مشهور بود. حسن میرعابدینی از این موج جدید با عنوان «اجتماعنگاریهای شتابزده» یاد میکند زیرا اغلب این داستانهای اجتماعی، گزارش یا عکسی از وقایع روزمره بودند، بی آن که دیدِ خواننده را به سطحی فراتر افزایش دهند. فلورنتینو بعد از این دیدار دست به کارهایی میزند که باید در کتاب عشق در سالهای وبا به قلم برنده جایزه نوبل گابریل گارسیا مارکز آنها را خواند. A rticle was c reated by GSA Co nt en t ​Genera᠎to r ᠎DE᠎MO​.

دیدگاهتان را بنویسید