ادبیات یکبار، ادبیات دو بار: سه دلیل چرا شما نباید ادبیات The Third زمان

خواندن این اثر به دوستداران ادبیات توصیه میشود. این کتاب، تحلیلی عمیق از دوره زمانی اواخر قرن ۱۹ میلادی تا اوایل قرن ۲۰ کشور فرانسه است که با شیوهای خاص روایت میشود. داستان فارسی امروزی از آغاز قرن بیستم رواج یافت. امیرحسن چهلتن در تالار آینه، داستان مشروطه را از دیدِ یک زن نوشت. اسکات فیتزجرالد نویسنده گتسبی بزرگ از دوران بعد از جنگ جهانی و فرصتطلبی آمریکاییها در رشد طبقهای ثروتمند از دوران جاز یا موسیقی جاز یاد میکند. این نویسنده در رمان آنا کارنینا هم مثل آثار دیگرش، روایتی دقیق و هنرمندانه از ماجرایی پرکشش به خواننده ارائه کرده است؛ شرح روابط و ماجراهایی در روزگار اشرافی روسیه در آناکارنینا شما را با عمق نگاه تولستوی بزرگ آشنا میکند. این کتاب بیتردید یکی از بهترین رمان های جهان است که به شکلی هنرمندانه نوشته شده است. رابرت لوییس استیونستون در یکی از بهترین رمان های جهان به واکاوی ابعاد شخصیتی انسانها میپردازد و داستان پیچیدگیهای رفتار و روان را با ظرافتی جذاب به رشته تحریر درمیآورد. زندگینامه یا بیوگرافی که به آن شرح حال، حسب حال ،سرگذشت، گزارش و ترجمه احوال، تذکره حال، نیز گفته اند شامل نوشته هایی است که در آنها رویدادهای زندگی شخصیت هایی از مشاهیر دین و دانش و بزرگان ادب و سیاست شرح داده شده است.نحوه نوشتن زندگینامه از اهمیت فراوانی برخوردار است و شاید عده ای در این فکر باشند که زندگینامه خود را به رشته تحریر درآورند. Th is c᠎on​tent was c᠎re​ated  wi᠎th GSA Content Gener​ator Dem᠎ov er​si​on.

کتاب «دکامرون» مجموعهای طنزآمیز و تمثیلی از داستانهای این نویسندهی ایتالیایی و نیز آینهای از جامعهی آن زمان فلورانس است. بیشک توماس هاردی با نگارش یهودی سرگردان، یکی از بهترین و نخستین رمانهای قرن ۲۱ را به مخاطبان عرضه کرده است. شیوه نوین روایت داستان در این رمان، آن را به یکی از بهترین رمان های جهان بدل کرده است. او ترجمه وفاداری را کنار میگذارد تا ایدههای خود را در آن دخیل کند. یعنی اگر صفحات نخست آن را بخوانید به احتمال زیاد تا آخرِ این رمان طولانی و پرکشش را میخوانید. زن سفیدپوش اثر ویلکی کالینز از هویت پنهان، حیلهگری و ستمهای روحی آدمی در بستر داستانی پرکشش میگوید. در شیوهٔ داستانگویی غربی، قهرمان عموماً شخصیت اصلی داستان است. به مدد این سرشت ادبیات است که میتوانیم آن را نورافکنی بر راههای آیندهی بشر بدانیم. گوسفند سیاه اثر نویسنده نامدار فرانسوی، اونوره بالزاک، است که داستان دو رقیب بر سر تصاحب عشق یک زن اغواگر را روایت میکند.

کتاب رمان خاطرات یک خون آشام – جلد دوم (کشمکش) به قلم ال جی اسمیت روایتگر زندگی دختر جوان دبیرستانی به نام النا گیلبرت است که قلبش میان دو برادر خون آشام، استفن سالواتوره و دیمن سالواتوره گیر میکند. فیلمهای متعددی از روی این رمان اقتباس شده که دیدن برخی از آنها خالی از لطف نیست. یعنی داستانها و ماجراهایی که در رمان شرح داده میشود، بیشباهت به زندگی خود نویسنده نیست. یک روشنفکر باید در عرصهای که حوزه کاری او است متخصص باشد و کار کرده باشد اما معنیاش این نیست که به حوزههای دیگر اصلا کاری نداشته باشد. گذری به هند به روابط انگلیس و هند در دوران استعمارگری انگلیس میپردازد و ادروارد مورگان فورستر با دیدی زیبا، روابط میان دو کشور را با نگاهی جذاب به کشور هند در قالب داستانی گیرا روایت میکند. فورد مادوکس فورد در سرباز خوب به روابط پیچیده انسانی در قالب داستان زندگی دو زوج انگلیسی و آلمانی میپردازد. قلم بینظیر کافکا و هوش او در ابداع فضاهایی مبهم و جذاب بیشک ستودنی است. گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هرمز علیپور شاعر و منتقد ادبی، با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: این دفتر شعر حاصل سرودههای سه چهار سال اخیر و خانهنشینی در ایام همهگیری کرونا است.

مِری شِلی خالق هیولای وحشتناکی است که ایده نوشتن آن را لُرد بایرون، شاعر رمانتیک انگلیسی برای نخستین بار به او پیشنهاد داد. نایتمر ابی هم رمانی هجوآمیز و رمانتیک است که معمولا جای خود را در میان بهترین رمان های جهان باز میکند. جشنواره شعر فجر درست است که عنوانش فجر بوده و هست اما به هیچ وجه در هیچکدام از جشنوارههای فجر موضوعشان صرف انقلاب اسلامی نبوده است. از او هیچ برگزیدهای تاکنون منتشر نشده است. هنری جیمز در سیمای یک بانو، روایتگر داستان زنی به نام ایزابل آرچر است که بعدها فیلمی با بازی نیکول کیدمن هم از روی آن ساخته شد. جورج الیوت خالق آثار بزرگی در دنیای ادبیات است. نگاه دقیق و عمیق جین آستین به درک مقولات مختلف زندگی از جمله عشق و روابط باعث خلق آثار ماندگاری مانند «غرور و تعصب» و «اِما» شده است. پیر-آمبرواز شودرلو دو لاکلو، نویسنده فرانسوی روابط نامشروع خطرناک در رمان خود که حالت رساله دارد به موضوع پیچیده اغواگری میپردازد و شخصیتهایی ارائه میکند که با بازی کردن با احساسات دیگران، ظالمانه انسانیت را زیر پا میگذارند. ۳ صفحۀ زیر در این رده هستند؛ این رده در کل ۳ صفحه دارد. This a rt᠎icle w as w ritten ​by G SA Con᠎tent​ G᠎enerator  D emover᠎sion!

دیدگاهتان را بنویسید