ادبیات کار می کند فقط زیر این شرایط

دانشگاهها،مؤسسات تحقیقی،مطبوعات و رسانههای جمعی،بخشی از فعالیت خود را به نظریههای ادبی اختصاص میدهند و تلاش برای دستیابی به یک معرفت منطقی و نظاممند از ادبیات و شناخت آن به منزلهء پدیدهای یگانه و خاص براساس نظامهای هستی شناختی،زیباشناختی و زبان شناختی پیوسته و مستمر ادامه دارد،هرچند تا کنون پاسخ قاطع و قانع کنندهای به مسأله چیستی ادبیات داده نشده است. ابن سید بطلیوسی(ف 215 ق)در کتاب الاقتضاب،دو مقام والا و پست برای علم ادب برشمرده است؛او میگوید اگر این دانش در خدمت آموختن زبان و تسلط بر نظم و نثر باشد پست است و اگر از آن توانایی درک و فهم کتاب خدا و رسول(ص)و معارف دینی حاصل آید،والا و متعالی است. افق من ۱۰۰ کتاب است که این نشر اگر همین خط را بگیرد اتفاقهای خوبی برایش رخ خواهد داد. اکنون هشت عنوان کتاب مقابل من هست که باید آنها را بخوانم و با نویسندههای آنها صحبت کنم. دنبال تخفیف هم نیستیم و کتاب را به دوستان هم معرفی میکنیم. به گزارش آتیه آنلاین، در سال های اخیر جدا از کتابهایی، چون دا و دختر شینا و دیگر کتابهای ارگانهای دولتی و نیمهدولتی که فروشهایی با آمار بالا به دست آوردند، شاهد استقبال کمی از رمانهای ایرانی هستیم.

درین مقاله سعی شده ضمن اشاره به روند تحول ادبیات و تلاش های مختلف برای تعریف آن دلایل تعریف ناپذیری این پدیده نشان داده شود. از طرفی فورا با مرکز کابل تماس گرفتند که موفق شدند قاضی و رهبر چریکهای شهر مزارشریف را دستگیر نمایند، اما با امدادهای الهی و همکاری چند نفر از دوستان که از طرف خود شهید به صورت نفوذی در بین نیروهای دولتی کار می کردند، موفق به فرار شد که نیروهای رژیم مدت سه شب و روز کلیه راه های خروجی شهر مزار شریف را تحت محاصره قرار داده بودند. اقسام ادب از جمله ادب اخلاقی، ادب عام، تعلیمی صوفیانه، شغلی، ادب رفتاری، و ادب به معنی دانش زبانی به همراه علوم ادبی معرفی شده اند. چون اهالی کتاب همیشه یک فهرست ۱۰۰ کتابی به هم معرفی میکنند؛ فهرستی که اگر کسی از من میپرسید چه بخوانم میگفتم این ۱۰۰ کتاب را بخوانید. به هر حال به این تجربه دست پیدا کردهام که کتاب خوب مشتری دارد و میفروشد. رمان دفتر خاطرات در زمان خود به عنوان پرفروشترین کتاب سال برگزیده شد و در سال 2004 نیز فیلم سینمایی آن با همین نام ساخته شد. آخرین رمان او «همزاد»، به سیاقِ جهان پُراتفاق و مملو از کشف او نوشته شده است.

این بر اساس رمانی از نیکلاس اسپارکس اسـت کـه کتاب The Notebook و Dear John را نوشته اسـت. موضوع، کتاب و نویسنده به اندازه کافی هست. با توجه به اینکه یک طرح چهار ساله در ذهن دارم حتماً در این چهار سال میتوانم این ۱۰۰ عنوان را منتشر کنم البته به شرط بقا در این جایگاه. چون اینها را با جان و دل منتشر کردهام. در این یک سالی که من مدیر نشر بودهام ۲۱ عنوان کتاب منتشر کردهایم و تا آخر سال این تعداد به ۲۵ عنوان میرسد. در این دوره، مشاهدهٔ تاریخی رویدادها و ویژگیهای اجتماعی زمانه گسترش یافت و جایگزین رویکرد پاورقینویسان دورههای قبلی در توجه به افسانهها و رویدادهای باستانی شد. حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در نشست در سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاههای کشور با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» که همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: این نشست به دلیل حاکمیت بیماری کرونا با دو سال وقفه مواجه شد و در نهایت امسال به میزبانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به صورت حضوری در دستور کار قرار گرفت. با سرایت رمانتیسم به آلمان ایده ذوق (Witz) مطرح شد که قریحه ادبی هنرمند را برتر از هر عنصر دیگری میداند که در شکلگیری اثر ادبی مطرح است.  Data was created by GSA C᠎on​te᠎nt Gen erator Demoversi on᠎.

حجتالاسلام سیدمحمدعلی ابحطی که او را در قامت سیاستمدار – خاصه در دولت اصلاحات – میشناسیم، به قامت یک نویسنده آمده و رمانی نوشته از سالهای پیش از انقلاب و مبارزات سیاسی؛ آنهم نه داستان یک مبارز از دل مردم عادی، داستان مبارزی از جامعه روحانیت. فقط در این مورد من تصمیمگیرنده نیستم و یک مجموعه باید من را بخواهد و حمایتهایش را از من دریغ نکند. اگر من تصمیمگیرنده قطعی بودم چشمانداز من انتشار ۱۰۰ کتاب از همین جنس روایت بود. من میخواستم کاری مؤثر انجام دهم تا اگر این مسیر هم متوقف شد؛ مثل همه فعالیتهایی که زمانی متوقف میشود، دیگران بتوانند این مسیر را ادامه دهند. آنچه میخوانید صد کتاب داستانی برتر فارسی به ترتیب سال انتشار از 1300 تا 1399 به انتخاب گروه ادبیات و کتاب آرمان ملی است که برای نخستینبار در تاریخ نشریات فارسی صورت میگیرد. گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند، اولین گروه آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی است که در سال 1371 برای نخستین بار در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفت. اهداف نقد ادبی، نسبی بودن نقد ادبی، نقد ادبی در ایران باستان، نقد ادبی در دوره اسلامی، مهمترین عوامل توسعه نقد ادبی در عصر قاجار و مشروطه، پیشاهنگان نقد جدید در ادبیات ایران، چند چهره معاصر در نقد ادبی عرب، دیدگاههای ارسطو در نقد، آغاز نقد جدید، نقد تاریخی غزلی از حافظ، تحلیل صورتگرایی غزلی از حافظ و شعر فارسی و نگاه فمینیستی از جمله موضوعات و مباحثی است که در فصلهای گوناگون این کتاب به آنها پرداخته شده است. Conte nt w​as cre ated by GSA C​on te nt G enerator Demover​sion.

دیدگاهتان را بنویسید