ادبیات چه کاری انجام می دهد؟

هدف از این بخش ارائهی تعریفی ساده و ابتدایی از ادبیات کودکان است، لذا ورود به مناقشات مفهومی پیرامون چیستی ادبیات با هدف نوشته سازگاری ندارد. محال است، کتابخوان باشید و نام لئو تولستوی بزرگ را نشنیده باشید. باید جذاب و جالب باشد حتی برای کسی که هرگز در مورد سوژه نشنیده باشد. باد در درختان بید در دسته ادبیات کودکان قرار میگیرد و البته حرفهای مهمی هم برای بزرگسالان دارد. آلیس در سرزمین عجایب را لوئیس کارول برای دختر ۹ساله یکی از مقامات آکسفوردی نوشته بود که سالها پس از آن هم کودکان و بزرگسالان را در دنیای اسرارآمیز خود پذیرا شده است. این کتاب بیتردید یکی از بهترین رمان های جهان است که به شکلی هنرمندانه نوشته شده است. اگر هم نام این اثر به گوشتان نخورده، زود دست به کار شوید و این کتاب را که به گواه منتقدان و کارشناسان و البته خوانندگان، یکی از بهترین رمان های جهان است به کتابخانه خود اضافه کنید.

This artic᠎le was g᠎ener ated ​by ᠎GS A Cont᠎ent  Genera to᠎r  DE MO!

این اثر یکی از بهترین رمان های جهان به شمار میرود. روایت و زبان این رمان خلاقانه و جذاب است. این اشعار گلچین شده کوتاه و بسیار زیبا از شاعران معروف ایرانی می باشند. خلاصه رمان:: این رمان داستان عشق آتشین ولی مشکلدار میان هیث کلیف و کترین ارنشاو است و اینکه این عشق نافرجام چگونه سرانجام این دو عاشق و بسیاری از اطرافیانشان را به نابودی میکشاند. این نویسنده در رمان آنا کارنینا هم مثل آثار دیگرش، روایتی دقیق و هنرمندانه از ماجرایی پرکشش به خواننده ارائه کرده است؛ شرح روابط و ماجراهایی در روزگار اشرافی روسیه در آناکارنینا شما را با عمق نگاه تولستوی بزرگ آشنا میکند. زن سفیدپوش اثر ویلکی کالینز از هویت پنهان، حیلهگری و ستمهای روحی آدمی در بستر داستانی پرکشش میگوید. گلی امامی در نشستی به نقل از یکی از مسؤولان دولتی عنوان کرد، مشکل اصلی سیاستمدارن این است که داستان و رمان نمیخوانند و درباره شناخت انسان، جامعه و احساسات مردم کم اطلاع دارند. ​This da ta h as be᠎en gen erated with t​he help  of GSA C onte᠎nt Genera to᠎r DEMO!

مردان بدون زنان را نمیتوان رمان دانست بلکه مجموعهای از داستانهای کوتاه است که ارنست همینگوی، تعدادی از آنها را در کتابها و مجلات مختلف به چاپ رسانده بود. لوئیزا آلکوت در زنان کوچک، زندگی چهار خواهر را با ظرافت و هنرمندی خاصی روایت میکند. چهار پاره در دوران معاصر ابداع شده است و محدودیتی در تعداد دو بیت ندارد. زندگی من به دو بخش تقسیم شده؛ قبل از ۸۸ و بعد از آن. اولیس هم دوران توقیف و ممنوعیت را تجربه کرده و از آن رمانهایی جنجالی است که بیش از آنکه خوانده شده باشد، اسیر هیاهو و نقد شده است. نویسندگان قرون وسطی اغلب به آثار ادبی باستانی و پدران (آباء) کلیسا مراجعه میکردند و بیشتر تمایل به تغییر فرم یا زیباتر کردنِ داستانهایی داشتند که پیشتر خوانده یا شنیده بودند، تا اینکه خودشان داستانهایی نو بسازند. جورج الیوت خالق آثار بزرگی در دنیای ادبیات است. دانیل دروندا هم در کنار آثار دیگر او مثل «میدل مارچ» به نوعی روان آدمی را در بستر داستانی دقیق و جذاب شرح میدهد. و در کنار منظومهها که همیشهی تاریخ، محبوب بودند، اثری مانند مثنوی معنوی هم حضور داشت. سال 1396سی وششمین جشنواره در حالی برگزار شد که شاهد حضور هیچ فیلم اقتباسی در این دوره نبودیم.

خواندن این اثر به دوستداران ادبیات توصیه میشود. اگر از عشاق ادبیات روس هستید، خواندن اثر دیگری از فئودور داستایووسکی بزرگ را از دست ندهید. «سایههای غار» نخسیتن مجموعه شهریار مندنیپور در سال 68 منتشر شد و پس از آن «مومیا و عسل»، «شرق بنفشه»، «آبی ماورای بحار» و آخرینش هم «هفت ناخدا» در سال 99. از او هیچ برگزیدهای منتشر نشده است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «لبخند مصطفی» نوشته مریم دوستمحمدیان بهتازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. فوراً مسالهی مهمانی و قرار با رفقا را با عیالم که بهتازگی با هم عروسی کرده بودیم در میان گذاشتم. اگر هم سنتان یا هر دلیل دیگری باعث شده که انیمیشن را ندیده باشید حتما نام این اثر معروف مارک تواین طناز را شنیدهاید. حتما انیمیشن دوستداشتنی هکلبریفین را به خاطر دارید. ویلیام تاکری هم با نوشتن رمان بازار خودفروشی به دقیقترین شکل ممکن، مقطعی از زندگی اشراف و فقرای انگلیسی را روایت کرده است. آنتونی ترولوپ در رمان معروف خود با شکوه و زبردستی خاصی به فساد اواخر دوران ویکتوریا میتازد و یکی از بهترین رمان های جهان را خلق میکند. رابرت لوییس استیونستون در یکی از بهترین رمان های جهان به واکاوی ابعاد شخصیتی انسانها میپردازد و داستان پیچیدگیهای رفتار و روان را با ظرافتی جذاب به رشته تحریر درمیآورد.

دیدگاهتان را بنویسید