ادبیات ویژگی ها

سعی شده در انتخاب صد کتاب برتر، تصویری از انسان ایرانی در ادبیات داستانی فارسی به خواننده ارائه شود که همزمان که یک اثر داستانی را میخواند، تصویرِ انسان ایرانی در این گذارِ صدساله را هم بخواند. کتاب شیوههای نقد ادبی برخی از مهمترین روشهایی را که به وسیلهی آنها ادبیات مورد بحث قرار گرفته، ارائه کرده است. پس شاید جمله «رمان میتواند دروغ باشد» چندان دقیق یا سرراست به نظر نرسد، ولی جمله «رمان میتواند تصویر باشد» را نمیتوان راحت زیر سوال برد و در آن تردید کرد. پریچهر” قصهای است اجتماعی و در عین حال عاشقانه که “م مودب پور” آن را با تکیه بر ساختارهایی که اجتماع اطرافش را تشکیل میدهند، به وجود آورده است. عبا را در دوشش میگیرد، در خیابانها راه میرود. برنامههای انگلیسی به دلیل کم بودن ساعت تدریس اختصاصی مشهور هستند، بنابراین از شما انتظار میرود که مطالعه فردی زیادی داشته باشید. یثربی فارغ التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه الزهرا تهران است و مدتی در همین دانشگاه به تدریس مشغول بود.

«مسیح بازمصلوب» کازانتزاکیس هم از رمانهای برگزیده من بود. » از آذردخت بهرامی و رمانهای «آدوریها» از علی چنگیزی، «قصه سعید و مریم» از آرش سالاری و «همزاد» از قاسم شکری منتشر شدهاند. شاید همچنان نمیدانید از خواندن چه کتابی باید شروع کنید؛ بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم به جای خرید رمان خارجی با دانلود رایگان رمانهای خارجی معروف شروع کنید. آنها در دنیای داستان غرق میشوند و هر بار خود را جای یکی از شخصیتها میگذارند. این کتاب در مورد سختیهای زندگی دختری به نام محبوبه است که به بامداد خمار تشبیه شده و فتانه حاج سید جوادی با نام هنری پروین، داستانی پرطرفدار را نوشته که تا کنون بیش از پنجاه بار تجدید چاپ شده و به زبانهای ایتالیایی، یونانی و آلمانی بازگردانی شده است. «روز اول تعطیلی» کتاب اول درویشیان در سال 51 منتشر شد و پس از آن «از این ولایت»، «آبشوران» و مجموعههای دیگر. هدف من تهیه فهرستی با در نظر داشتن استقبال مخاطبان بود و تفکیکی از منظر عامه پسند بودن اثر یا سبک فاخر آن در نظر نگرفتم.

This data has  been gen​er​ated wi​th the help of GS A Co​nt ent ​Ge​nerato​r DEMO.

مدیر کل مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری افزود: در این رویداد، آثار علاقهمندان به شعر و داستان مورد استقبال شاعران و نویسندگان قرار میگیرد و اساتید و منتقدان این حوزه به بررسی و نقد آثار خواهند پرداخت. وی در معرفی برنامههای مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در سالگرد پیروزی انقلاب گفت: سامانه جامع نقد و تحلیل آثار ادبی با عنوان «اثرخانه» ۱۷ بهمن ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری افتتاح میشود. نشستی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور محمدرضا شرفی خبوشان مدیرکل مرکز آفرینشهای ادبی، تیمور آقامحمدی دستیار ویژ مرکز و مسئول امور استانهای آفرینشهای ادبی و محمود حبیبیکسبی مدیر دفتر شعر آیینی برگزار شد. وی با بیان اینکه حضور جدی شاعران و نویسندگان را در قیام انقلاب از سال 1342 شاهد بودیم، افزود: قطعا شاعران و نویسندگان در خط اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و مناسبت ها هستند. این برنامه ها متمرکز بر همان روزها هستند که به برخی از برنامه ها نیز به مناسبت پیروزی انقلاب خورده می شود و در طول سال ادامه می یابد. در کل به آثارادبی نوشته شده “ادبیات” می گویند. در واقع آنها عاشقانی هستند که با زمان مبارزه میکنند. دقت داشته باشید که شاعران و نویسندگان انقلاب نقش مهمی در سالهای پس از انقلاب داشتند و هر زمان که صحبت از برگزاری برنامه برای دهه فجر و انقلاب میشود، این نویسندگان و شاعراناند که در خط مقدماند.

عشقی که ما در خط سیر داستان میبینیم، عشقی است پاک ولی خام که در کوره زمان و با دست “درویش مصطفی” آبدیده میشود. وی با اشاره به حضور جدی شاعران و نویسندگان در عرصههای مختلف انقلاب گفت: وقتی صحبت از برگزاری فعالیتهایی برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میشود، نویسندگان و شاعران در خط مقدم و اصلی این برنامهها هستند. وی همچنین از تقدیر از سیدحسن حسینیارسنجانی که عمر خود را برای نوشتن رمان صرف کرده، در افتتاحیه «باغ رمان ایرانی» خبر داد و گفت: ارسنجانی به صورت نمادین نهالی در حوزه هنری خواهد کاشت. آنها تقاضای سرپرستی یک پسربچه را داشتند ولی با دختری 11 ساله با موهای قرمز مواجه میشوند. جودی دمدمی درعین بازیگوشی، دختری بسیار خلاق است و هر بار با تصمیمات خود خواننده را شگفتزده میکند. و باز، هزار بار عاشق تو نباشم. تجربیات دنیا در این داستانها و فیلمها هست ولی متأسفانه کم دیدم که کتابخوان باشند. خواندن رمان عاشقانه ایرانی یکی از علاقه مندیهای همه ما بوده و یا هنوز هم هست. «کنیرو» نخستین مجموعهداستان منیرو روانیپور بود که در سال 67 منتشر شد و «نازلی» آخرینش در سال 81. برگزیده داستانهای کوتاه او هنوز منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید