ادبیات – نمای کلی

اسماعیلی امتیازهای این دوره را برگزاری نشست ویژه محفل ادبی در حوزه شعر نو، برپایی یک نشست دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد و نیز اطلاعرسانی گستردهتر جشنواره نسبت به دورههای قبل عنوان کرد. و توانست با ایجاد تفاوتهایی در فرم خود، زیرسبکهایی مانند سپید، حجم و… اما در حد مخاطبش چرا کار رسانهای و جریان رسانهای ایجاد نشده است. تذکره­ ها و شرح­حال­ های فراوانی که در طی تاریخ ایران نوشته شده از جمله زندگی­نامه محسوب می شود که از جمله آنها می­توان به وفیات الاعیان اشاره کرد که شامل شرح زندگی هشتصد نفر از بزرگان است همچنین است تذکره الاولیا، تذکره میخانه و … با کمک خانواده شهید، یکی یکی دوستان، هم کلاسیها و هم پایگاهی های شهید شناسایی شدند. متن کامل مقاله های این شماره به زبان فرانسه می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقالات به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. هوراس، مجموعه ای از باید و نبایدهای عملی برای نویسندگان به دست داد و ذوق ادبی را مبنای نگاه منتقد دانست. از آنجایی که کتاب شعر عاشقانه جزو محبوبترین بخشهای ادبیات است باید بدانید؛ اشعار عاشقانه این قابلیت را دارند که در حفظ رابطهیتان نقش مثبتی ایفا کنند، فقط کافیست که از آن به درستی استفاده کنید.

از تمام آنها فیش تهیه شد و مشغول نگارش کتاب هستم. وی تحقیق برای تألیف چندکتاب در زمینه زندگینامه شهدا، معرفی مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس و چندین مستند تلویزیونی را در اینحوزه بهعهده داشته و در حال حاضر به عنوان محقق و نویسنده در انتشارات ۲۷ بعثت مشغول به کار است. این شد که پس از گذشت دو هفته از شهادت شهید آرمان علیوردی، مشغول به تحقیق و مصاحبه با خانواده و دوستان این شهید بزرگوار شدم. خانواده شهید آرمان علی وردی در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبودند. از سوی دیگر، نویسندگان مشروطهخواه، هوشیارانه یا ناهوشیارانه، در تلاش برای از بین بردن شکاف عمیقی که بین زبانِ گفتار و زبانِ نوشتار در فارسی بهوجود آمده بود، میکوشیدند. زندگی­نامه می­تواند نوعی خاطره یا سفرنامه یا تاریخ مکتوب نیز باشد به زندگی­نامه، حسب حال نیز گفته می­شود. نویسنده کتاب زندگینامه شهید آرمان علی وردی می گوید ویژگی بارز اینشهید، سیر تحوّلی است که در او به وجود میآید. وقتی با پدر بزرگوار آرمان، تماس گرفتم و خبر نگارش کتاب را دادم، ایشان از این طرح استقبال خوبی کردند. با توجه به این نکته که برههای بنیاد شعر و ادبیات داستانی مسئول شعر فجر بود و چند سالی است که خانه کتاب و ادبیات این امر را انجام میدهد، آیا خانه کتاب میتواند این مسئولیت را به خوبی انجام دهد؟

روند پژوهش و نگارش این کتاب چگونه انجام گرفت؟ چه ویژگی بارزی در شهید آرمان علی وردی باعث شد که شما سراغ تحقیق، پژوهش و تدوین زندگی او بروید؟ هر چند خود زندگی­نامه اغلب از حوادث مهم و قابل توجه زندگی گذشته نویسنده صحبت می­کند و معمولا دوره­ای طولانی از زندگی او را در بر می­گیرد». زندگینامه در لغت به معنای تاریخ زندگی یا دوره­ای از زندگی شخصی در حدود اطلاعاتی است که نویسنده از احوال یک شخص بیان می­کند» . منتقد هر چند میتواند در سبکها و شیوههای مختلفی نقدش را بنگارد؛ اما در یک نگاه کلی، نقد ساختارگرا یا فرمگرا خواهد بود و دیگر شکلهای نقد، در زیرمجموعه یکی از این دو گروه، خواهد گنجید. البته مصاحبهها، در یک تیم دو نفره انجام شد. حضور همزمان او در این دو مسئولیت، برای مدتی ادامه یافت تا آنکه به عنوان دادستان استان همدان معرفی شد و از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳، در این سمت خدمت نمود. او در نگارش داستانهای خود معجزهگری است که از فرهنگ مردم بهره گرفته و نثر ساده و عاری از پیچیدگیهای ادبی را تولید میکند. زندگینامه گونه­ای ادبی است که به زندگی شخصی یک فرد می­پردازد که ممکن است به قلم خود او نوشته شود که به آن زندگی­نامه خود نوشته می­گویند و گاه شخصی دیگر آن­را می­نویسد. This  data has been w​ri tt en by G​SA C᠎onte​nt  Gener ator  DE᠎MO!

او از شاعران معاصر است که شعر گفتن را به شکل رسمی از ۲۰ سالگی در نشریههای روشنفکری و غیر روشنفکری چون «فردوسی»، «نگین» و «بانوان» آغاز کرد و ۴۵ سال معلم مقاطع مختلف تحصیلی بوده است. سلاخ خانه شماره پنج، یکی از مشهورترین آثار پست مدرن قلمداد می شود که داستان آن در زمان جنگ جهانی دوم و روایت کننده ماجراهای سربازی آمریکایی به نام بیلی پیلگریم و سفرهای عجیب و غریب او در زمان است. «زندگینامه یکی از انواع کارآمد نثر برای باقی نگاه داشتن یاد و خاطره بزرگان است. هنگامی که خبر آغاز به تحقیقات درباره اینکتاب، توسط آقای کلاته مسئول انتشارات، به سمع و نظر فرماندهی محترم سپاه محمّد رسول الله صلّ الله علیه و آله تهران بزرگ رسید، ایشان هم این کار را پسندیدند و دستور اکید برای جدّیت در نگارش این کتاب، صادر فرمودند. بنده و سرکار خانم شمسایی که باید از ایشان هم تشکر کنم، مصاحبهها را بین خودمان تقسیم کردیم. بدبختی ما همین است که در پنج سال گذشته هم میگفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید