ادبیات رازهایی که هیچ کس دیگری از آنها خبر ندارد

اما متأسفانه در طول تاریخ ادبیات اقوام و ملل جهان، از شعر سوء استفاده فراوان شده است، و این ذوق لطیف الهى در محیط هاى آلوده آن چنان به ننگ کشیده شده است که گاه از مؤثرترین عوامل فساد و تخریب بوده است، مخصوصاً در عصر جاهلیت که دوران انحطاط فکرى و اخلاقى قوم عرب بود،” شعر” و” شراب” و” غارت” همواره در کنار هم قرار داشتند! از نامدارترین ناقدان در این دوره ابوالقاسم محمد بن الشریف السبتی صاحب کتاب “رفع الحجب المستورة عن محاسن المقصورة” است که در آن به شرح قصیدۀ مقصورۀ حازم قرطاجنّی ادیب و شاعر اندلسی سدۀ هفتم می-پردازد. این دوره به قول برگزارکنندگان با هدف ارج نهادن به شاعران و بازنگری و بازشناسی جایگاه شعر به عنوان یک هنر اصیل و اساسی برپا شد. به نظر او جشنواره یک قدردانی بوده و عنوان کرد: برگزارکنندگان مجموعه فعالیت شاعرانی را طی سالها دیده بودند. وی در معرفی برنامههای مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در سالگرد پیروزی انقلاب گفت: سامانه جامع نقد و تحلیل آثار ادبی با عنوان «اثرخانه» ۱۷ بهمن ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری افتتاح میشود.

ولی او خود اصلا در این زمینه نقشی نداشت و اینطور نبود که بیاید خود را بهعنوان کاندیدا معرفی کند. در دوره دوم جشنواره شعر فجر، احترامی در بخش اجتماعی، کشوری همراه عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض جزو چهرههای برگزیده معرفی شد. این دوره از جشنواره در شش بخش «امام (ره) و انقلاب اسلامی»، «شعر اجتماعی»، «شعر آیینی»، «شعر پایداری و انتفاضه»، «شعر با موضوع آزاد» و «شعر کودک و نوجوان» برگزار شد. علیرضا قزوه بهعنوان دبیر جایزه در جایی درباره این بخش و داوری آن توضیح داده و اصلا اینطور نبوده که داوران این بخش، از میان خود، کسی را کاندیدا کرده، و به او جایزه داده باشند. علاقهمندان به شرکت در بخش «پژوهش درباره شعر» نیز بدون هیچگونه محدودیت در زمان انتشار اثر، کتاب پژوهشی با موضوع شعر انتقادی و اعتراضی در ایران از مشروطه تا کنون یا شعر انتقادی و اعتراضی در جهان را در پنج نسخه به نشانی صندوق پستی یادشده میتوانند بفرستند.

و متعهد میشوم شعر و ترانه هایی که به این سایت ارسال میکنم متعلق به فرد دیگری نیست و در صورتیکه خلاف آن ثابت شود مسئولیت حقوقی آن به عهده اینجانب میباشد. اگر شما هم یکی از طرفداران پروپاقرص رمان های عاشقانه هستید؛ می توانید قشنگ ترین رمان های عاشقانه قدیمی و جدید را در وب سایت سراج بوک و با بهترین قیمت ها و تخفیف ها خریداری کنید و با ارسال رایگان تحویل بگیرید. برای شعر یا ترانه ارسالی نام انتخاب کنید. در بخش طنز، داوریها در دو بخش بودند؛ یک بخش داورانی که بر اساس شعرهایی که فرستاده شده بودند، باید آثاری را انتخاب میکردند، که این بخش بنا به دلایلی، که خیلی در جریان آن نیستم، اصلا انجام نشد. آدمهایی را که انتخاب کرده بودند، نشان میداد از شاعرانی که در عرصهی شعر برای دوران طولانی فعالیت داشتهاند، تقدیر شده است. از این دیدگاه، عدهای را انتخاب کردند و سرانجام از آنهایی که یک عمر کار کردهاند، تجلیل شد. یان ریپکا، نویسندهٔ کتاب تاریخ ادبیات ایران معتقد است که با بررسی رشتههای مختلف ادبیات ایران در دوران پس از مشروطه، میتوان دریافت که نویسندگان ایرانی، بیش از هر چیز، دغدغهٔ حیات معاصر ملت و مشکلات مبتلابه آن را داشتند و از این رو، نوعی احساس وظیفهٔ میهنپرستانه برای نشان دادن گذشتهٔ پربار تاریخی به مردم، آنها را به انتخاب موضوعاتی از گذشتههای دور واداشت.

Th᠎is  data has ​been gener at ed  with t he he lp ​of GSA Con᠎tent G​enerat or DE​MO!

این اثر زبانی ساده و موجز دارد که به زبان گفتار نزدیک است و در عین حال، به دام اصطلاحات عامیانهٔ غلوآمیز و هرزهگویی نیفتادهاست؛ چنانکه جرج مایکل ویکنز، استاد زبان فارسی و ایرانشناسی، آن را راهنمای مفیدی برای شناخت زبان گفتاری فارسی دانستهاست. این رونق مترجمان غیرحرفهای زیادی را به کار ترجمه ترغیب کرد و باعث شد کتابهای زیادی بدون توجه به ارزش هنری و محتوا و بدون رعایت کردن اصول برگرداندن آثار ادبی وارد بازار نشر شوند؛ چنانکه در بسیاری موارد، کتابها از زبانهایی غیر از زبان اصلی اثر به فارسی برگردانده شدند و نتیجهٔ این رویکرد، ورود ترکیبهای بیگانه، عبارتهای غلط و اشتباهات دستوری فراوان در آثار منتشر شدهٔ این دوره بود. نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. او از نقش دولت بهعنوان فراهمکننده بستر و امکانات جشنواره شعر فجر یاد کرد و انتخابها را بر اساس معیارهای شعری و زیباشناختی، فارغ از مرزبندیهای ایدئولوژیک و سیاسی دانست. علت اینکه بسیاری از شاعران برجسته کشور که روزگاری در این جشنواره نقش داور، دبیر و هیأت علمی را ایفا میکردند الان دیگر نسبت به جشنواره شعر فجر بیتفاوت هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید