آیا واقعا شعر کافی انجام می‌دهید؟

وی با خلق این اثر توانست برای همیشه نام خود را در فرهنگ و هنر ادبیات کلاسیک ماندگار سازد. با این که نویسندگان آیندهداری مانند آل احمد، بهآذین، گلستان و چوبک در این دوره به عرصه رسیدند، اما رمانهای برجسته و تأثیرگذار اندکی در این دوره خلق شدند. رمان های عاشقانه خارجی بسیاری در سراسر دنیا نوشته شدهاند که به دلیل جذابیت موضوع و هنر نویسنده در روایت یک داستان جذاب و خلق عشاق واقعی، در دنیا شناخته شدند. در فرهنگ و ادبیات پارسی نیز داستانهای عاشقانه فاخر و ارزشمندی از جمله لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد، بیژن و منیژه و… خواندن داستانهای عاشقانه همیشه برای مخاطبان جذاب است؛ زیرا عشق بخش جداییناپذیری از زندگی انسان است و زندگی بدون آن معنایی ندارد. زیرا ادبیات کهن ما با انواع و اقسام مختلفی از افسانه ها، تمثیل ها، حکایت ها و روایت ها در هم آمیخته است. هیث لجر در نقش یک ستارگان بازی می کند کـه می خواهد با ظاهر شدن بـه عنوان یک شوالیه و برنده شدن دریک تورنمنت جوست، قلب یک شاهزاده خانم را بـه دست آورد.

میتوانید با کتاب «اعتراف من» او، با سبک نوشتن این نویسنده بزرگ آشنا شوید و سپس کتابهای بزرگ و مهمتر او را دنبال کنید. این کتاب که اثر «الیف شافاک» (Elif Şafak) نویسنده ترکیهای است، شما را با مولانا و شمس تبریزی آشنا میکند و قدمقدم شما را به «عشق» حقیقی مولانا نزدیکتر میکند. یعنی بررسی اثر به لحاظ ارجاع به جهان بیرون، یعنی مطابقت هنری آن با جهان واقع. کتاب نبرد من جزو پرفروشترین کتابها و رمانهای خارجی در ایران و در جهان است. «لئو تولستوی» (Leo Tolstoy) یکی از بزرگترین و ماهرترین داستاننویسان روسیه و نویسنده آثار بزرگی مثل «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» است. در این کتاب، علاوه بر ژانرهای آشنایی مثل خاطرهپردازی و روایت شخصی، دربارهی ژانرهای جدید روایت خود و درخشانترین نمونههایشان هم میخوانید؛ ژانرهایی مثل خوراکنگاری، روایت سوگ، روایت اعتیاد، روایت کوچ اجباری، روایت تبعید و مهاجرت، روایت حقوق بشری، روایت سنآگاهی، روایت جنسیتمحور، روایت اختلال روانی، خودقومنگاری، خودبومنگاری، روایتهای چهرههای ورزشی، نظامی و هنری، و روایت افراد دارای معلولیت.

در سال 2017 نیز فیلم سینمایی آن با همین نام ساخته شد و به دلیل محبوبیت این کتاب، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. کمتر کسی است که نام مولانا را نشناسد. باید گفت دانش­های تطبیقی واکنش­هایی­اند به تخصصی­شدن افراطی علوم و از این جهت است که این دانش ماهیت بین­رشته­ای دارد. این کتاب نسبتا قطور، ارزش خواندن را دارد. این کتاب شروع مناسبی برای مطالعه درمورد فلسفه است؛ زیرا ضمن گردش با سوفی و آشنایی با داستان او، با تاریخ فلسفه هم آشنا میشوید. از اینجا میتوانید با فیلم بر باد رفته بیشتر آشنا شوید. این نکته قابل توجه و بررسی است که هرکسی در هنرهای مختلف الان تظاهرات مخالفتورزانه بیشتری دارد، اتفاقا جزو کسانی هستند که در گذشته به لحاظ مادی و معنوی و تبلیغی بیشتر مورد حمایت سازمانها و ارگانهای فرهنگی قرار گرفتهاند. به طوری که در آینه دیگری خود را می توانیم واضح ببینیم و حتی نقاط مثبت و منفی خود را بیشتر بشناسیم. شرفی خبوشان سامانه اثرخانه را سامانه مدرسه همگانی شعر و داستان معرفی و گفت: «اثرخانه» به نوعی تحقق عدالت آموزشی در حوزه شعر و داستان است؛ چراکه افراد از مناطق دوردست را به اساتید این حوزه متصل میکند. آیا این نقل قولی که کمال از خواهرزاده کمونیستش میکند و همدلی که نشان میدهد به نوعی نشاندهنده گرایش فکری خود محفوظ و اعتقادش به سوسیالیسم است؟ ᠎Po᠎st w as g᠎enerated ᠎by GSA  Content Gener᠎ator DE MO.

در سال 2003 میلادی، جابز به وجود نوعی تومور مربوط به اعصاب و غدد در بدن خود پی برد؛ نوع نادری از سرطان پانکراس یا لوزالعمده که البته می شد تحت عمل جراحی قرار بگیرد. درست در جایی که ممکن است خسته شوید یا تصمیم بگیرید دیگر کتاب را نخوانید، داستان چنان عوض میشود که محال است دیگر آن را رها کنید. بر باد رفته یکی از بهترین رمان های عاشقانه جهان است که اولین و آخرین اثر مارگارت میچل محسوب میشود. این کتاب اولین اثر نیکلاس اسپارکس است که پس از انتشار بسیار خوش درخشید و خوانندگان بسیاری داشت. اما کمکم هرچه پیش میروند مطبوعات را تعطیل میکنند، آزادیهای سیاسی را محدود میکنند و در این شرایط نجیب محفوظ یکی از اولین مخالفان این اتفاقات است و شروع به نقدکردن آنها میکند. رمان همه چیز، همه چیز روایتگر زندگی دختر نوجوانی به نام «مَدی» است که بیماری خود ایمنی دارد و به دلیل بیماریاش نمیتواند از خانه بیرون برود. البته او در دادگاه های مختلف همواره ارتباط ژنتیکیاش با آن دختر که «لیزا» نام داشت را رد کرد و مدعی شد که فردی عقیم است و ابدا توانمندی پدر شدن ندارد. بر باد رفته روایتگر داستان زندگی عاشقانه دختری به نام «اسکارلت» است.

دیدگاهتان را بنویسید