{آیا می‌توانید} A شعر Professional را ببینید؟

از آنجایی که کتاب شعر عاشقانه جزو محبوبترین بخشهای ادبیات است باید بدانید؛ اشعار عاشقانه این قابلیت را دارند که در حفظ رابطهیتان نقش مثبتی ایفا کنند، فقط کافیست که از آن به درستی استفاده کنید. مهندس محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام در پنجمين سوگواره شعر کردي عاشورايي شين با تقدير از ميزباني شايسته دانشگاه اظهار کرد: در تاريخ همهي ملتها شعر نقش اساسي داشته و مايههاي دروني جامعه بهوسيلهي شاعر خود را نشان داده است. این کشور با تاسیس انستیتو گوته که یادآور نام یوهان ولفگانگ گوته، شاعر و متفکر مهم و اثرگذار آلمانی است، توانست زبان و فرهنگ و در نهایت اندیشه خود را در کل جهان گسترش دهد. رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به انتخاب ايلام به عنوان ميزبان سوگواره علمي، فرهنگي و هنري اربعين ويژه دانشگاهيان، گفت: اين جشنواره در بخشهاي فرهنگي – ادبي، فضاي مجازي، علمي – پژوهشي و هنري برگزار خواهد شد که زمان برگزاري اين جشنواره را اسفندماه امسال اعلام و ابراز اميدواري کردبرگزاري چنين برنامههايي بتواند به تعميق فرهنگ عاشورا در جامعه کمک کند. دکتر محمد علياکبري، رئيس دانشگاه ضمن خير مقدم به حضار اظهار کرد: دانشگاه ايلام مفتخر است که با نقشآفريني در امور مختلف جامعه جايگاه واقعي خود را پيدا کند و در دانشگاه ايلام سرمايههاي عظيم علمي از استاد و دانشجو گرفته تا کساني که به اين مجموعه علمي اعتماد دارند امروز ميخواهند نقش خود را در فرهنگ و ادب استان به خوبي ايفا کنند. Data w as g ener at ed by G SA  Con᠎tent  Gen​erat᠎or Dem᠎oversion!

در این کتاب اصول مختلف دریافت را از جمله اصل نقش و زمینه، اصل شباهت و اصل انسداد را که ریشه در روانشناسی گشتالتی دارند، معرفی کردهام و آثاری را بر مبنای آنها مورد تحلیل قرار دادهام تا نشان دهم چطور از این اصول و ابزار میشود استفاده کرد تا به ادبیات و هنر نگاه کرد. تا اینکه شعر نوی فارسی توسط نیما یوشیج به دوستداران شعر و ادبیات فارسی ارائه شد. علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات هم گفت: شعر ثروت ملی ایرانیان است و شعر متعلق به زبان فارسی است. استاندار ايلام ادامه داد: شعار اربعين امسال يعني «اني احامي ابدا عن ديني» را که بخشي از رجز خواني دلاورمردانهي منتسب به حضرت ابوالفضل(ع) است، را نشانهي اهميت شعر آييني دانست و گفت: بسياري از علماي اسلام مانند امام خميني(ره) براي شعر اهميت ويژهاي قائل بودند و خود نيز اشعار ماندگاري را به يادگار گذاشتهاند. همچنین علاقهمندان میتوانند نسخه الکترونیک این شماره و شمارههای پیشین گاهِ نقد را از «کتابیکا» و «طاقچه» تهیه کنند. Art​ic le h as been gener᠎at ed by G​SA Content G᠎en​erat or Demov​ersi on!

آیا در این وانفسای پژوهش، در بازار کساد سنجیده سخن گفتن، برای خواندن، آموختن و تحقیق کردن زمان گذاشتن، بدون چشمداشت مادی قلم زدن، برای یک واژه چندین منبع را بررسی کردن، برای دستیابی به یک نسخه دست به دامان این و آن شدن که از ویژگیهای زندهیاد خطیبی بود، هنوز مشتری دارد؟ جی گتسبی، پسری فقیر از غرب میانه، عاشق دیزی فی، زنی از کنتاکی است که او را در بحبوحهی جنگ جهانی اول، در قامت افسری جوان، دیده بوده است.تاکنون، بیش از ۲۵ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است. این نکته را میتوانیم در غزلیات سعدی بیش از هرجایی ببینیم. محتوای اشعار فارسی بیش از هر چیزی به «مضمون» مربوطاند. حدادعادل خطاب به جوانان با استعداد فارس و فارسی دوستان و ادب دوستان کشور، گفت: همه ما باید شکرگذار وجود نعمت حافظ و سعدی باشیم. وي با تأکيد بر اينکه شعر ايلام و مخصوصاً شعر آييني پس از 30 سال رشد قابلتوجهي داشته است، گفت: نکتهي مبارک و قابلتأمل اين است که مداحان اين شعرها را ميخوانند و مردم هم از آنان بهرهمند ميشوند. برخی از برجسته ترین ذهن ها در دنیای نقد ادبی، در کنار خود نویسندگان، در طول تاریخ تلاش کرده اند به این سوالات پاسخ دهند: چه چیزی ادبیات قابل قبول را به وجود می آورد؟

در نهایت، سعی کردم این مجموعه را براساس اشتراکات شناختی انسانها و نیز اصول دریافتی مشترک میان تمامی نوع بشر تقسیمبندی کنم و همانگونه که در روانشناسی در باب هر اصل مبحث جدیدی باز میشود، برای کاربرد هر بخش در ادبیات، فصل جدیدی باز کردم و با مثالهای بومی تلاش کردم بهدرک مخاطب ایرانی کمک کنم. هنوز نتوانستم کودکی را به نفع مهارتهای زندگی تعدیل کنم و هنوز گرفتار کلمه هستم بدجوری هم. بسیاری از کارشناسان و متخصصان، آن را در فهرست بهترین رمان های دنیا قرار دادهاند. علاوه بر تمام اینها شعر چنان ظرفیتی دارد که میتوانید از آن به عنوان رسانهای برای انتقال پیام خود استفاده کنید. چنانکه در نخستین کنگره نویسندگان که در سال ۱۳۲۵ برگزار شد، بر لزوم توجه به واقعگرایی و زیباییشناسی هنری تأکید شد. اوکانر فقط ۳۹ سال عمر کرد اما در این مدت کوتاه، آثار درخشانی از خود به جای گذاشت. گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هرمز علیپور شاعر و منتقد ادبی، با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: این دفتر شعر حاصل سرودههای سه چهار سال اخیر و خانهنشینی در ایام همهگیری کرونا است. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بخش دیگری با بیان اینکه هر انقلاب راستین سبب تحول و دگرگونی در زبان و ادب خواهد شد، گفت: زبان یک امر اجتماعی است و با تحولات اجتماعی، متحول میشود.

دیدگاهتان را بنویسید