آیا به شعر نیاز دارید؟

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این نشست با حضور علی رمضانی مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و رضا اسماعیلی دبیر علمی هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر، امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه در سرای کتاب برگزار شد. این جشنواره برای اولین بار در سطح بینالمللی و با این وسعت در شهرستان بوموسی برگزار میشود و انشاالله نقطه آغازی برای برگزاری جشنوارههای بینالمللی در آینده باشد. مردی کم کم دچار جنون می شود وقتی که زن و بچه اش حین تعطیلات به طور عجیبی یکدفعه غیبشان میزند و دوباره ناگهان پیدایشان میشود. در همین حین درگیر عشق روزنامهنگاری میشود که در حال نوشتن زندگی نامه مادر میا می باشد . زیرا این گونه شعر سیاسی-اجتماعی، بعدها در اشعار فرخی یزدی، علیه استبداد رضاخان هم استفاده میشود. این رمان را هم به تازگی خواندم و مثل کارهای دورنمانت یک ماجرای قتل که قاتلش مشخص است بسط داده شده است تا وجوهِ انسانیش بیشتر پیدا شود.  This con​tent w᠎as done ​by G​SA C᠎on te nt G​enerat or  DEMO!

فردریک بکمن در کتاب صوتی مردی به نام اوه احساسهایی مثل عشق و نفرت را به زیبایی به تصویر میکشد و انسان و جامعه مدرن را در لفاف طنزی شیرین و جذاب نقد میکند. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۰۰۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. فصلنامهٔ ادبپژوهی، شماره ۱۹. در سراسر قرن ۱۹ فقه اللغه (لغت شناسی) علم زبان بود و به منظور کشف ارتباط میان زبان های دنیا به توصیف و مقایسه و تجزیه و تحلیل آن ها می پرداخت. برخی از موضوعات اصلی کتاب عبارتاند از: از دست دادن معصومیت دوران کودکی، کشف خود به شیوهای تلخ و دردناک، داشتن وجدان و قدرت گرفتن تصمیمات خلاف فرهنگ و محیطی که شخصیت اصلی در آن بزرگ شده است. تلاش انسان برای کشف خود و کشف خدای خود، هم بهعنوان دغدغه­ اصلی یونس و هم بهعنوان دغدغه­ اصلی هر یک از انسان­های جستوجوگر جامعه­ امروز، بهخوبی در این کتاب توصیف شده است. 2 -درباره زمان، شیوه و طرف مبارزه هر یک از مردان مبارز دوره معاصر دو سطر بنویسید. زمانۀ ما زمانۀ وارونگی و تهیشدگی معناهاست، زمانهایست با ماهیتی آرمانستیز، دروغین، مضحک و پرهیاهو که شایسته است با نهگویی به هیولاهای ابتذالش؛ عقلانیت انتقادی؛ رویکرد آگاهترین انسانها شود، اما عقیمانه، زمانۀ ما آریگو به بلاهت، و شیفتگان آن است و منهدمکنندهی هر صداقت و وجدانی.

اما مفهوم مدرن و امروزهی زبانشناسی با انتشار کتاب “دورهی زبانشناسی عمومی” توسط فردینان دو سوسور آغاز شد. وی در کنار سرودن، به روزنامهنگاری و نقد ادبی هم میپردازد و در قالب دبیر با مجلّات و روزنامههای مختلفی از جمله اطلاعات و امید اسلام همکاری داشته است. پریچهر” قصهای است اجتماعی و در عین حال عاشقانه که “م مودب پور” آن را با تکیه بر ساختارهایی که اجتماع اطرافش را تشکیل میدهند، به وجود آورده است. برخی از برجسته ترین ذهن ها در دنیای نقد ادبی، در کنار خود نویسندگان، در طول تاریخ تلاش کرده اند به این سوالات پاسخ دهند: چه چیزی ادبیات قابل قبول را به وجود می آورد؟ خوشبختانه در جهان نقد ادبی، نام ها و آثاری به چشم می خورند که می توانند در پیدا کردن پاسخ این سوالات به ما کمک های فراوانی کنند. درک کامل و تحلیل کتاب هایی که در قفسه های کتابفروشی های جهان به چشم می خورد، کار آسانی نیست. بدیهی است توصیف و بررسی روند سیر تشبیهات در شعر شاعران موفق کودک می تواند مطالب و یافته های ارزشمندی در این باب برای ما به ارمغان آورد.

خانم هم در مسیر انقلابی بودن، مسئولیت تبلیغات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری است. اواسط سال 1393 بود که چند تا جوان، صمیمی، پرانرژی و لبریز از ایده، بهعنوان یک دارودستهی تبعیدیِ کرمِکتاب دور هم جمع شدیم تا به رویای معرفی و فرستادن کتاب به دوردستترین کتابخوارهای ایران برسیم. پنجمین مجمع عمومی انجمن علمی «نقد ادبی ایران» برگزار شد و اعضای جدید آن انتخاب و معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، اسماعیلی تمرکززدایی از پایتخت و برپایی جشنواره در استانها و مناطق مختلف کشور را از جمله پیشنهادات برای ارتقای کیفی این رویداد دانست و افزود: تمرکززدایی از جشنواره شعر فجر و حضور این برنامه فراگیر ملی و بینالمللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی، میتواند ظرفیتهای ادبی شهرستانها را نیز معرفی و بهرهگیری از این مواهب ادبی را برای علاقه مندان فراهم کند. رضا اسماعیلی در نشست رسانهای هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر گفت: مظلومترین اهالی حوزه فرهنگ، شاعران هستند و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب جایگاهی مناسبتر پیدا کند. به گزارش ایسنا، پنجمین مجمع این انجمن، همزمان با سیزدهمین سالگرد تاسیس آن با مشارکت ۵۵ درصدی اعضای پیوسته در روز چهارشنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۰) برگزار شد و ابراهیم خدایار از دانشگاه تربیت مدرس، علیرضا نیکویی از دانشگاه گیلان، عیسی امنخانی از دانشگاه گلستان، پارسا یعقوبی جنبهسرایی از دانشگاه کردستان، حمیدرضا شعیری از دانشگاه تربیت مدرس، سیده مریم عاملی رضایی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سیدعلی قاسمزاده از دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ه) قزوین بهعنوان اعضای اصلی؛ مرتضی بابک معین از دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران و داوود عمارتیمقدم از دانشگاه نیشابور به عنوان اعضای علیالبدل هیئتمدیره برای سه سال (۱۴۰۳-۱۴۰۰) انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید