آنچه که همه درباره نمای خشک می گویند و آنچه شما باید انجام دهید

دریل کاری بیش از اندازه و پیچ کاری مکرر در سنگ ها ی نما باعث شکسته شدن و پرتاب آن ها از سطح نما می شود. ابزار سفت و محکم کردن پیچ در سنگ باید از جنس مرغوب و با کیفیت باشند. این سیستم ، یک سیستم نمای تهویه شونده است با زیرساختی شامل پروفیل های افقی که توسط شبکه ای از ریل های عمودی محکم سر جای خود نگه داشته شده است. •در زمانی نه چندان دور این دیوار به عنوان عایق حرارتی، برودتی و صوتی برای قسمت های خارجی، حیاط و غیره به وفور مورد استفاده بود. سنگ های ساختمانی باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا بتوانند به عنوان سنگ نما مورد استفاده قرار بگیرند. در برخی از مناطق سنگ لایمستون و اگر نما در معرض نور مستقیم خورشید نباشد استفاده از سنگ مرمریت موردی ندارد. •این دیوار معمولاً برای پیشگیری از چشم انداز خارجی به داخل ساختمان و همچنین در مناطق کویری برای کاهش اثرات بادهای سهمگین و غبارآلود و غیره به کار می رود. ᠎Data was generated by GSA  C​on​tent᠎ G​enerat᠎or DEMO᠎!

نحوه نصب نمای خشک

•این دیوار سازی نیز با هِرّه بندی برجسته در راستای عمود بر مرکز دیوار اجرا می شود. •حاشیه بندی پس نشین در راستای افق اجرا شده و مجدداً مبادرت به هِرّه بندی برجسته می شود. •برای زیبا سازی نماو نمود هر چه بیشتر ابتدا با هِرّه بندی به شکل کلاف کشی برجسته به اندازه 2 سانتیمتر در راستای عمود بر مرکز دیوار و در چهار طرف اجرا می شود. •پیوند در دیوارهای یک نیمه آجری که با آجر فشاری ساخته می شود به اندازه نصف طول آجر می باشد. •در مواردی ساختن دیوار یک نیمه آجری برای بُعدی طویل امکانپذیر نمی باشد، در چنین شرایطی از وجود لابند و لاریز استفاده می شود. •ضمناً برای جداسازی فضاهای طویل مانند اطاق ها، راهروهای طولانی و غیره از این دیوار که دارای ایستایی بوده و ضمناً عایق صوتی جالبی می باشد، استفاده می شود. •اگر شروع رج دو سه قدی باشد، بعد از آن سرنما و سپس راسته نما و مجدداً سرنما و تکرار پیوند تا آخر فراهم می آید. •این دیوار باربر است و پیوند آن در شروع از نبش، از یک طرف آجر سر نما و بعد از آن راسته نما و مجدداً سرنما و تکرار راسته نما و سر نما تا پایان رج است.

قیمت اجرای نمای خشک

در طرف دیگر دیوار در پشت سر نما از نبش سه قدی که دارای طولی به اندازه 4/3 آجر است، استفاده می شود، سپس سر نما و بعد راسته نما، مجدداً سرنما و تکرار آن ها تا انتهای دیوار بنایی می شود. •در این آجر کاری، شروع رج از نبش بوده و ابتدا سر نما و سپس راسته نما و به همین شکل تا آخر رج تکرار می شود. یکی از علت های استفاده از متریال سنگ به عنوان نمای ساختمان، زیبایی منحصر به فرد و خاص آن است که به دلیل رنگ های طبیعی و زیبایی که دارد، تکرار نشدنی است. مصرف سنگ در نمای سنگی در هر متر مربع 80 تا 100کیلوگرم است و 40 برابر وزن ساختمان شما را سنگین تر میکند، مصرف آجر در نمای آجری برای هر مترمربع 20 تا 40 کیلوگرم است ،در حالیکه مصرف مینرال در نمای مینرال 3تا 4کیلو گرم است. •دیوار آجری یک نیمه معمولاً برای جداسازی فضاها از یکدیگر قرار می گیرد. با توجه به اینکه امروزه اکثر سازه های ساختمانی بتنی و فلزی می باشند، امّا آجر به شکل ها و فرم های مختلف ساده، سوراخدار و مجوف در سازه های یاد شده و همچنین سازه های آجری به وفور مورد استفاده می باشد.

اینکه ساختمان شما مسکونی باشد یا اداری، طراحی نما متفاوت صورت می گیرد. اینکه یک نوع معماری کلاسیک در عهد باستان اکنون آن هم در ایران به یک مُد روز با عنوان «لوکس سازی» تبدیل شده است. یکی دیگر از ویژگی های سرامیک خشک مجوف این است که وزن آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته و دلیل آن هم همان سوراخ هایی است که در بدنه این سرامیک وجود دارد. این چینش باعث ایجاد فضای خالی به ابعاد 20 x 10 سانتیمتری می شود. در نتیجه برای دست یابی به نتیجه مطلوب باید دقت و حساسیت زیادی صرف نمود که همین مسأله باعث دشواری این عملیات میگردد. این نما نوعی از بافته های فلزی است که مانند تار و پود در هم تنیده شده است و جنس آن از استیل ضد زنگ می باشد.نمای خشک وایر مش دو ویژگی کلی دارد که آنها، ایجاد سایه بر روی آن و دیگری محافظت از نما است.دلیلی که این نما مناسب پروژه های صنعتی است، این است که دوام بالایی دارد.شفافیت، توری بودن و سبکی از دیگر خصوصیات این نما است که باعث زیبایی و جذابیت آن در شب شده است. 1) انتخاب سنگ: اولین مرحله برای نمای سنگ ساختمان، خرید سنگ می باشد که باید شما اطلاعات کافی را در مورد انواع سنگ ها داشته باشید تا در این راستا سنگ مناسب را بتوانید برای خود انتخاب نمایید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک سنگ لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید