آنچه که همه درباره شعر می گویند و آنچه شما باید انجام دهید

شادی نامه یا کمدی : ادبیات کمدی نیز که از دیدگاه کمیک منشا می گیرد، نوعی ادبیات است که برای نوشتن داستان یا شعر های فکاهی و طنز به کار می رود. نگاه غربی در رمانهایی خارجی با اشاعهی فرهنگ و عاشقانههای غربی برای عوام مردم همواره جذاب بوده است.سبک و سیاق نویسنده های غربی با دیدی متفاوت و نداشتن مرزهای بسته برای القای مفاهیم سیاسی باعث روانتر شدن نوشته و گیرایی بیشتر این داستان ها میشود. چگونه به لیست بهتری رمانهای خارجی جدید دسترسی پیدا کنم؟ «مسیح بازمصلوب» کازانتزاکیس هم از رمانهای برگزیده من بود. رماننویسانی با اصلیت انگلیسی توانستهاند با تکیه بر سنت ادبی شکسپیری و استعداد ویژه خود آثاری ماندگار از خود بر جای بگذارند. در دوران معاصر، نویسندگان پستمدرن نیز به این جمع اضافه شدهاند و آثاری جذاب و پیشرو خلق کردهاند. آثاری نظیر دنکیشوت نوشته سروانتس با ترجمه محمد قاضی، بلندیهای بادگیر امیلی برونته و قمارباز داستایفسکی همواره جزو رمانهای خارجی پرطرفدار بودهاند. صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز، سور بُز ماریو بارگاس یوسا، آئورا کارلوس فوئنتس و «پدرو پارامو» خوان رولفو جزو نامدارترین برگردانها در میان رمانهای خارجی هستند.

رمان صد سال تنهایی داستان زندگی شش نسل یک خانواده از اهالی آمریکای جنوبی است که در دهکده ای به نام ماکوندو زندگی می کنند. بسیاری از کتابهای رمان از جمله رمانهای فارسی و رمانهای ترجمه شده خارجی در همین دسته قرار گرفتند. شاهکارهایی مثل «جنایت و مکافات» و «برادران کارامازوف» فیودور داستایفسکی و «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» لئو تولستوی همیشه جزو پرمخاطبترین رمانهای خارجی در بازار کتاب ایران بودهاند. رمان خارجی معروف سرپناه نوشته فرانسس گرینزلید با ترجمه رضا جهانآبادی نمونهای تازه از این ژانر است. کتاب های رمان اغلب به صورت نوشته های طولانی هستند که به زبان عامیانه یا نمایشنامه ای نوشته میشوند. مجموعه کتابهای هری پاتر نوشته جِی. یکی از علتهای اینکه مردم زبان خارجی تحصیل می کنند این است که می خواهند با ادبیات آن ملت آشنا شوند چون ادبیات ملت ها مجموعه ای از هنر و ادب آن ملت است که بصورت نوشته یا کلام منظوم یا منثوراست. کتاب ملت عشق الیف شافاک در این دستهبندی میگنجد.

همانطور که اشاره شد، در هر دورهای شاعران و منتقدان و پژوهشگران سعی در ارائهٔ تعریفی از شعر بودهاند و با این همه تفاوتی کلی بر سر تعریف شعر وجود ندارد. همچنین باید به کتابهای جوجو مویز اشاره کرد که در میان آنها، «من پیش از تو»، «پس از تو» و «دختری که رهایش کردی» با استقبال بسیار گسترده مخاطبان مواجه شدهاند. ویرجینیا وولف یکی از مشهورترین رماننویسهای انگلیسی است و چند تا از رمانهایاش از جمله مشهورترین رمانهای تاریخ اند. نویسندگان فرانسویزبان خالق تعداد زیادی از مشهورترین رمانهای تاریخ ادبیات جهان هستند. نمایندگان ادبیات اگزیستانسیالیست یعنی ژانپل سارتر، سیمون دو بووار و آلبر کامو نیز اهل فرانسه بودند و تاثیر عمیقی بر رماننویسان پس از خود گذاشتهاند. که مرغ ها، غازها و آب سیب آنهارا میدزدد تا به خانواده و دوستان خود غذا دهد. انتشارات ها از چند هفته جلوتر به تبلیغ و رونمایی از عناوین جدید خود میپردازند تا ذهن مخاطب را درگیر کنند و بازار را به دست بگیرند. از سوی دیگر، کازوئو ایشیگورو نویسندهای با اصالت ژاپنی توانست در سال 2017 نوبل ادبیات را برای آثار بینظیر خود مثل بازمانده روز با ترجمه نجف دریابندری، وقتی یتیم بودیم با ترجمه مژده دقیقی و هرگز رهایم مکن با ترجمه مهدی غبرایی به دست بیاورد.

بوف کور، یک رمان کوتاه سورئال و نمادین است که مفاهیم معنوی مانند مرگ، عشق، امید و ناامیدی را از طریق داستان نابودی مالیخولیایی و معنوی یک مرد جوان پس از از دست دادن یک معشوق مرموز بازتاب میدهد. مهمترین رمان فلسفی جهان چیست؟ دنیای سوفی یوسِتین گُردِر را معمولاً به عنوان شروعی برای مطالعات فلسفی جدیتر معرفی میکنند. لسینگ که در این زمان در تئاتر شهر هامبورگ به کار اشتغال داشت سعی داشت تا «تئاتری ملی» برای هامبورگ و برای آلمانیها بنا کند، زیرا برآن بود که ما آلمانیها هنوز «یک ملت» متحد نیستیم و این همت و کوشش را خود «رؤیایی شیرین» نام نهاده بود. از خود او یک بار میپرسند چرا هر حکومتی سر کار میآید تو کتابت را مینویسی و زندگیات را میکنی؟ سعدی در دوران حیاتش شهرت فراوانی داشت و پس از مرگش نیز حال که سالها می گذرد باز هم اشعار بینظیرش زبانزد خاص و عام است. دیکشنری ها غالبا حاوی تصاویر هم می باشند. این نشست ها یک نشانه هایی به افراد می دهند که برای تکمیل اطلاعات خود کتاب هایی را مطالعه کنند. وقتی شرط محقق میشود؛ درویش مصطفی همانطور که سالها قبل قول داده بود خبر میدهد که فردا برای خواندن خطبه عقد میآید، ولی وصال مهتاب و علی در روی زمین صورت نمیگیرد. Conte nt h​as ​been cre ated ᠎with t᠎he he lp of G SA C onte nt  Gener at or  DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید