آنچه همه درباره شعر می گویند اشتباه است و چرا

فیلم اقتباسی دیگر در این دوره جشنواره را کارگردانی ساخته بود که خود از ادبیات وارد سینما شده بود، نرگس آبیار با اقتباس یکی از خاطرات کتاب «تفحص» حمید داوودآبادی، فیلم «شیار 143» را به جشنواره برد و توانست یکی از ماندگارترین فیلم های دفاع مقدس دوره های اخیر جشنواره را در تاریخ فیلم فجر ثبت کند. پرواضح است که انتقال­دادن لزوماً به معنی ارتباط­برقرارکردن نیست و فنّاوری­هایی که محصولات دنیای جدیدند، با همه­ی سازوکارهای ارتباطی نیرومند، به­تنهایی نمی­توانند و نتوانسته­اند بار سنگین این مسئولیت را به دوش بکشند. داستان فیلم درباره یک نوجوان آمریکایی به نام لارا جین است. بررسی آماری غزلهای این مجموعه بیانگر وجود بیستوهشت غزل پنج بیتی، دوازده غزل شش بیتی، پنج غزل هفت بیتی، دو غزل هشت بیتی و یک غزل نه بیتی در این کتاب است. وی افزود: این جشنواره در سه بخش شعر بزرگسال (کلاسیک، نو، محاوره)، کودک و نوجوان و نقد و پژوهش در حال برگزاری است. در این نشست اسماعیل دلشادی، نیایش عظمایی، سیده زهرا موسوی، ثنا قنبری نسب و فاطمه زاهدانی از اعضای انجمن اشعار خود را قرائت کردند و رقیه حیدری زاده، علی اکبر فاضلی، زهرا محمدی نژاد، محمدپارسا بان برتینا، انیس موحدی و همچنین کارشناس برنامه نظرات خود را در خصوص اشعار خوانده شده بیان کردند. ​Artic le has been created by G SA  Con te nt​ Gener ator D em ov ersi on᠎!

پایان بخش این نشست خوانش شعر توسط اعضا و مهمان برنامه بود. خوانش صحیح در انتقال احساس نهفته در شعر نقش کلیدی دارد. در این باره چگونه دیدن اهمیت بسیاری دارد. این شاعر هرمزگانی در خصوص اهمیت شروع و پایان در شعر گفت: شما باید بتوانید در ابتدای شعر خواننده را جذب و به خواندن ادامه ی شعر ترغیب کنید. نظری درباره ی اهمیت محور افقی و عمودی در شعر گفت: شعر مثل یک انسان است که باید همه ی اجزای آن درست در سر جای خود قرار گیرند و نمی توان اجزای آن را جا به جا کرد. وی افزود: شعر فارسی در یک قرن گذشته فراز و فرودهای زیادی داشته است که مورد توجه است. این کتاب مدتی متن ثابت آزمون سطح پیشرفتۀ کمبریج بود که همین نکته سبب مفیدتر بودن این کتاب در تقویت زبان انگلیسی شما میشود! حدادعادل با بیان اینکه انقلاب، یک تحول اجتماعی عظیم و اصیل است، افزود: بین کودتا و انقلاب تفاوت وجود دارد؛ کودتاها معمولا موجب رفتن اشخاصی و آمدن اشخاصی دیگر میشود و جامعه جای خود قرار دارد، اما انقلاب موجب تحول در ادبیات و تحول اجتماعی میشود و از متن جامعه میجوشد و به تحول سیاسی میرسد.

در ان؛ یک موزیسین بلوز بـه نام بایو و یک دختر جوان بـه نام لیان عاشق هم میشوند و فیلم رابطه انها را در طول دههها دنبال میکند کـه با تاریخ و رسواییهاي شهرشان تلاقی می کند. همین اتفاق کام هانس را تلخ می کند. در سال 2008 میلادی، آیتونز به دومین فروشگاه بزرگ موسیقی در آمریکا بعد از والمارت بدل شد و این اتفاق مصادف گردید با فروش بالای آیتونز و آیپاد. رمضانی با اشاره به شرکت کنندگان خارجی این دوره گفت: محفل بین الملل روز سه شنبه در جزیره ابوموسی با حضور شاعرانی از هفت کشور هند، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، عراق و سوریه برگزار خواهد شد. رمان تحسینشدهٔ او که با نام مدیر مدرسه در سال ۱۳۳۷ منتشر شد، داستان روشنفکری را به تصویر میکشد که پیشبینیهای او درست از آب در نمیآید و با وقوع کودتا آخرین امیدهای او از بین میرود. نیم دیو آن است که به جز این که نام مردمی و مردم زادگی دارد، به هر کار و کردار به دیو دوپا شبیه است. از این رو لازم است شاعر در سرودن شعر کوتاه مهارت بیشتری داشته باشد، چرا که باید تمام حرف هایش را در چند سطر عنوان کند، به نحوی که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و شوک نهایی را به او وارد کند.  Th​is c᠎ontent has be᠎en ᠎done by GSA Con​te nt G ener ator D em᠎oversi on​.

مردم، مجلس را که دستاورد مشروطه بود، عدالتخانه مینامیدند. در حالی که تعریف ELO شامل بسیاری از جنبه های کاربردی در ادبیات دیجیتال است، این تعریف فاقد هرگونه راهنمای جامع است و همچنین نمی تواند ادبیات ایجاد شده در سیستم عامل رسانههای اجتماعی از جمله Twitterature را تشخیص دهد. در طول زمان با توجه به تغییراتی که در مکاتب ادبی حاصل شد، در شیوهی زندگینامهنویسی نیز تغییراتی اعمال شد؛ مثلا در دوران رمانتیسم، درونگرایی تفکر رمانتیکی، که بعدها به نحوی توسط فروید دنبال شد، مبنای زندگینامهنویسی را، از شرح ماوقع زندگی اشخاص به شرح رویدادهای فکری، ذهنی و عاطفی آنان تغییر داد. علاوه بر مضمون، اصول و شگردهای داستاننویسی در ایران نیز تحت تأثیر آثار ادبی خارجی قرار گرفت. محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر معاصر ادبیات آیینی ادعا میکند اصطلاح ادب المقاومه در دهه شصت در ایران کاربرد یافت و ادبیات پایداری، معادل فارسی آن نیز در این دوره به کار رفت.

Da ta has be en g enerated ​wi th GSA᠎ Conte nt Generator D em᠎oversi on!

دیدگاهتان را بنویسید