آنچه در میان جمعیت درباره ادبیات به شما نمی گویند

وی یکی از پژوهشگران عرصۀ شعر آیینی است که مطالب تحقیقی او بسیار برای محققان ارزشمند است. با شوقی کودکانه ، ساده تر از سکوت ، عاشقانه … همینگوی داستان ساده را به شکل افسانهای که دربرگیرندۀ مضامین رقابت، شجاعت، بقا، شکست و پیروزی شخصی است را بیان میکند. رمان خارجی: رمان به شکل امروزی و در اصطلاح ادبی آن، ابتدا در اروپا شکل گرفت و رواج یافت. میتوان گفت گوته اصطلاح «ادبیات جهانی» را صیقل داده، به مفهوم امروزی آن نزدیک­تر ساخت. از آثار او میتوان به «سحرنامه»، «سمت روشن دریا»، «لهجه شرقی عشق» و «بر بال ققنوس» اشاره کرد. بخش عمدهای از آثار تاریخی را هنوز میتوان جزو ادبیات بهشمار آورد، به خصوص بخشی که آن را به نام گونه اثر غیرداستانی خلاقانه میدانند. این رونق مترجمان غیرحرفهای زیادی را به کار ترجمه ترغیب کرد و باعث شد کتابهای زیادی بدون توجه به ارزش هنری و محتوا و بدون رعایت کردن اصول برگرداندن آثار ادبی وارد بازار نشر شوند؛ چنانکه در بسیاری موارد، کتابها از زبانهایی غیر از زبان اصلی اثر به فارسی برگردانده شدند و نتیجهٔ این رویکرد، ورود ترکیبهای بیگانه، عبارتهای غلط و اشتباهات دستوری فراوان در آثار منتشر شدهٔ این دوره بود.

استاد فیاض بخش در رشته عمران دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و از همان سال ها تحصیلات حوزوی در مدارس علمیه تهران را نیز آغاز کرد. بعضی از مترجمها انگار برای ترجمه هم کارهایی را انتخاب میکنند که با حال و هوایشان بخواند. در چنین شرایطی که ما ایرانیان در حال تجربهاش هستیم ، ادبیات میتواند ( دقت کنید ، ننوشتم باید ، نوشتم میتواند) وظایف مهمی را بر عهده بگیرد. برای وارد شدن به وب سایت فیدیبو و استفاده از کد تخفیف 40 درصدی بالا بر روی دکمهی سبز رنگ ” خرید کنید ” کلیک نمایید. گوسفند سیاه اثر نویسنده نامدار فرانسوی، اونوره بالزاک، است که داستان دو رقیب بر سر تصاحب عشق یک زن اغواگر را روایت میکند. سمفونی مردگان از آثار برگزیدهٔ عباس معروفی در دهه شصت است که یک حادثه را از دید چند ناظر روایت میکند. مهرجویی از دوران دانشجویی در آمریکا با آثار سالینجر آشنا بود و آثار این نویسنده مشهور اما منزوی را بسیار دوست داشت. در کشورهای اروپایی امریکایی و آسیایی، ظهور کردند و در این حوزه آثار گرانقدری خلق کردند که به زبان های دیگر ترجمه شد و در سراسر جهان منتشر شد و سرمشق نویسندگان پس از خود و نویسندگان دیگر کشورها شدند.

یکی از پیشروان نثر نوین ادبی پس از طالبوف و مراغه ای، محمدباقرمیرزا خسروی کرمانشاهی است که رمان شمس و ظغرا را در سال 1287 نوشت و در آن حمله مغول به ایران را ترسیم کرد. سردار سلیمانی پس از سالها مبارزه در راه اعتلای اسلام و قرآن و اهل بیت، در بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ و به دست تروریستهای آمریکایی، به آرزوی قلبی خود یعنی درجه رفیع شهادت، نائل آمد. هنوز هم بعدِ سالها خواندنش سوالم اینست که داستایفسکی چجوری بین شخصیتهاش تمایز ایجاد میکرده است؟ دکتر پاینده در این کتاب مقالات و منابع را به گونهای گرد آورده است که توالی و منطق آموزشی آن به خواننده در درک تصویر کلی این حوزه طی سالها کمک کند. فهرست پیش رو که از ترکیب لیست های Abebooks، Goodreads و Lithub به وجود آمده، برترین کتاب های نقد ادبی در سراسر جهان را در خود جای داده است. درک کامل و تحلیل کتاب هایی که در قفسه های کتابفروشی های جهان به چشم می خورد، کار آسانی نیست. مثلا دستور پخت یک غذا ، خوانشی اطلاع جویانه است، درحالیکه در خوانش زیبایی شناسانه، ما متن را تجربه می کنیم و تک تک واژگان و آرایش های آن در تبادلی دوسویه با خواننده به بازآفرینی متن منتج می شود که در نتیجه ی آن داد و ستد ، معانی مختلفی از یک شعر با متن استخراج می گردد. This c on tent h​as been do​ne ​with G​SA C᠎onte nt​ G᠎enerat​or DEMO.

بررسی کامل بلاغت اعم از معانی، بیان و بدیع در نقد فنی صورت می گیرد و منتقد می باید حدود و ثغور و نحوه ی کاربرد و ارزش و اهمیت آن را تعیین کند. در این مجمع، مریم شریفنسب از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و حیات عامری از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان بازرس اصلی، زهرا عباسی از دانشگاه تربیت مدرس و حسن گوهرپور شاعر و منتقد ادبی نیز به عنوان بازرسان علیالبدل برگزیده شدند. به گزارش ایسنا، پنجمین مجمع این انجمن، همزمان با سیزدهمین سالگرد تاسیس آن با مشارکت ۵۵ درصدی اعضای پیوسته در روز چهارشنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۰) برگزار شد و ابراهیم خدایار از دانشگاه تربیت مدرس، علیرضا نیکویی از دانشگاه گیلان، عیسی امنخانی از دانشگاه گلستان، پارسا یعقوبی جنبهسرایی از دانشگاه کردستان، حمیدرضا شعیری از دانشگاه تربیت مدرس، سیده مریم عاملی رضایی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سیدعلی قاسمزاده از دانشگاه بینالمللی امامخمینی (ه) قزوین بهعنوان اعضای اصلی؛ مرتضی بابک معین از دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران و داوود عمارتیمقدم از دانشگاه نیشابور به عنوان اعضای علیالبدل هیئتمدیره برای سه سال (۱۴۰۳-۱۴۰۰) انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید