آنچه درباره ادبیات نمی دانید

در سال 1318 خورشیدی به همراه پدر راهی نجف اشرف شد تا مبادی علوم دینی، ادبیات عرب و منطق را در آن شهر علم و تقوی بیاموزد. خواننده همواره به دو روش اطلاع جویی و زیبایی شناختی متنی را می خواند. این مقاله بر آن است تا دو چهره کاملا متفاوت از مولانا جلال الدین محمد را از خلال آثار و زندگینامه های معتبر وی، ترسیم نماید و فرآیند حرکت خلفای مولوی را از تجربه های معنوی مولانا به سوی نهادسازی و تدارک ایدئولوژی فرقه ای نشان دهد. هنگامی که بارداری «خیزران» معلوم شد، «حکیمه» دختر موسی بن جعفر (ع) ، خدمت برادرش امام رضا (ع) نامه ای نوشت و آن حضرت را از این امر مطلع ساخت. همچنین شهره آغداشلو در این فیلم حضوری کم رنگ در نقش یک دکتر روسی الاصل را دارد. علاوه بر این، کاربران در صورت تمایل برای مطالعه اشعار یک شاعر بدون نیاز به اینترنت، میتوانند آثار مورد نظر خود را بر روی میکده خود دانلود کنند.

 This  po​st h as been gen erat᠎ed with G᠎SA C᠎ontent Gen erator Dem᠎oversion​!

سعدی در زمانی که مغولها کتابهای فارسی را آتش میزدند، با خلق آثار ماندگار توانست زبان و فرهنگ پارسی را زنده نگهدارد. در آثار نسل جدیدِ نویسندگان این دهه، که آرمانهای سیاسیشان خدشهدار شده بود، «نقدِ اجتماع»، جای خود را به «نقدِ خود» و رمانتیسم درونگرا داد. نویسنده در نوشتار حاضر می کوشد خواننده را با کتاب ذخیره العقبی فی ذم الدنیا که دربرگیرنده زندگی نامه خودنوشت میرمخدوم شریفی است، آشنا سازد. هر چیزی نوشته شده توسط یا در مورد سوژه است را پیدا کنیداین موارد می تواند شامل کتاب ها، نامه ها، عکس ها، روزنامه ها و بریده روزنامه ها، مجلات، مقالات اینترنت، مجلات، فیلم ها، مصاحبه ها، شرح حال موجود، و یا زندگی نامه توسط آن فرد باشد.برای نوشتن زندگینامه مصاحبه کنیدمصاحبه با فرد مورد نظر یا مردم میتواند به تحقیقات شما روح بدمد.این مصاحبه ها امکان دسترسی به داستانهایی که در کتابها موجود نیست را میدهد.اگر قابلیت دسترسی به فردی که زندگینامه آن را می نویسید ندارید می توانید با افرادی که او را میشناسند و در مورد او اطلاع دارند مصاحبه انجام دهید. در واقع یک زندگی نامه ی خوب گزارش زندگی یک فرد مشهور نیست بلکه داستان زندگی اوست.

جامعه آماری 2601 نفر و نمونه آن 335 نفر، جمع آوری داده های مورد نیاز با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد و مدارک و پرسشنامه با ضریب پایایی 90% انجام شده و از آزمون های آماری تی استیودنت، تحلیل واریانس یک طرفه و آلفای کرونباخ استفاده شده است. از این رو، از رهگذر تحلیل دامنه زبان به­ کار رفته در یک متن زندگینامه ی خودنوشت، به لحاظ معانی صریح و زنجیره­ ای از معانی ضمنی، می توان شناختی از جهان­ بینی مؤلف به­ دست آورد. بر اساس این پژوهش، مثنوی ولدنامه، شخصیت و رفتار مولوی را نزدیک به واقعیت ترسیم کرده است. دوره ابتدایی را در مکتبهای قدیمی، مدرسه معرفت و در محضر پدر بزرگوارش واعظ شهیرآقا حاج شیخ مهدی واعظ خراسانی گذراند. یافته ها نشان داده اند که از هفت متغیر مرتبط با ویژگی های زندگینامه ای دانشجویان (شامل جنس، تاهل، اشتغال، ترتیب تولد، سن، سطح تحصیلات پدر و مادر)، فقط متغیر «سن» با روحیه کارآفرینی دانشجویان رابطه معنی دار داشت. استاد محمد واعظ زاده به سال 1304 خورشیدی در شهر مقدس مشهد و در خانواده ای که تا چندین پشت عالمان و واعظان دین بوده اند دیده به جهان گشود.

سپس، به مطالبی که میرمخدوم شریفی در «ختم الکتاب» خوب درباره خودش از قبیل خانواده و نسب، استادان و مشایخ، و مناصب حکومتی، آورده است، می پردازد. اطلاعات موجود در یک بیوگرافی و زندگی نامه خوب شامل زمان و مکان تولد، تحصیلات، محل زندگی، علایق، ارتباطات شخص با دوستان و خانواده و دستاوردهای او در زندگی می شود و روایتی داستان گونه دارد. ماه نوشتههای یک فرازمینی. نوشتن بیوگرافی صرفا بیان یک سری اطلاعات نیست، شما می توانید نظر یا حسی را که نسبت به یک اتفاق دارید به شکل مناسبی در زندگی نامه بیان و تاثیرگذاری متن را بیشتر کنید. از طرف دیگر، خواندن شعر به شما کمک میکند تا دامنهی واژگان خود را گستردهتر کنید و با کلمات جدیدی آشنا شوید که ممکن است در طول روز با آنها برخورد نداشته باشید. در این جستار پس از بررسی فرایند کرامت سازی برای مولوی و خاندانش در زندگینامه های وی بخصوص مناقب العارفین و جستجوی دلایل آن به ریشه یابی برخی از این کرامت ها در متون پیشین پرداخته شده است. معمولاً در این رمان ها، قهرمان داستان، شاید یک کارآگاه حرفهای و یا یک شخص آماتور، به دنبال حل معمای جرمی است که رخ داده شده است. ترجیع بند از چند قطعه شعر تشکیل شده است که هر کدام از این قطعه شعرها دارای قافیه و وزن یکسان هستند و در آخر هر رشته شعر یک بیت یکسان با قافیه ای جداگانه تکرار میشود.

دیدگاهتان را بنویسید