آنها درخواست کردند صد متخصص حدود اجرای نما. یک پاسخ برجسته بود

نما نخستین بخش از یک ساختمان است که در معرض دید قرار میگیرد به همین دلیل زیبایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک، از بیرون قابل مشاهده هستند. با توجه به مصالحی که به منظور اجرای نما استاده میشود روش اجرا نیز متفاوت است. ورق ها طبق روش فیکس آماده می شوند ، اما به جای نبشی آلومینیومی روی لبه های خم خورده ی عمودی ، چند جاسازی به شکل چکمه پانچ می شود. انواع دیگر نمای ساختمان مانند نمای آلومینیومی نیز توسط شاسی کشی فولادی به سازه اصلی ساختمان متصل میشود. این سرامیک هم مانند نوع مجوف ویژگی های منحصر به فردی دارد. سنگ نما، همانطور که از اسمش پیداست، به انواعی از سنگ گفته می شود که در نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از اجرای نمای سیمانی باید کروم بندی به درستی صورت گیرد در غیر این صورت ممکن است موج در نما ایجاد که منظره خوشایندی نخواهد قیمت سنگ نمای خشک داشت. اجرای نمای ساختمان با سیمان سفید نسبت به سایر مصالح اجرای نما ارزانتر خواهد بود.

نصاب نمای خشک

 Th is data h as  be​en  done ᠎with the  help  of GSA ​Co​nt᠎ent ᠎Ge​nerator DEMO!

2023 است Yr نمای خشک

تنها شرکت های معتبر خدمات نما مجری و ارائه دهنده عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما خواهند بود. در مواردی که نیاز به اعمال دو لایه رنگ نمای ساختمان وجود دارد می توانید با رنگ آمیزی مرحله ی اول تنها با گذشت یک ساعت به رنگ آمیزی لایه ی دوم بپردازید. این پیشرفت به نوعی بوده که رنگها دیگر تنها یک پوشش برای زیبایی نیستند بلکه می توانند به عنوان عایقهای رطوبتی و حرارتی نیز عمل نمایند. مصالح نمای خشک در دنیای امروز به دلیل مزایای بالایش نسبت به سایر مصالح نما ارجحیت دارد. به این دلیل که راندمان چیلر هوایی بسیار پایین می باشد. مصالح کاربردی برای اجرا شامل رنگهای ساختمانی، ابزار بتونهکاری و زیرسازی به حساب میآیند. این مصالح به رغم کاربردی بودنشان، سنگین بودند، در برابر تکان و زلزله مقاومت قابل توجهی از خود نشان نمی دادند و چندان هم زیبا نبودند. نماهای بیکیفیت با کوچکترین فشار یا ضربه (بارندگی، زلزله و …) تخریب میشوند. This post has  be en done wi th G᠎SA Content Generator᠎ Demov᠎er​si᠎on​.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

به همین علت است که نمای سیمانی عموما در برابر زلزله مقاوم تر است. سرامیک ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ویلا همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند. اگر این سرامیک را از نزدیک دیده باشید، حتما متوجه وجود سوراخ هایی در لایه میانی آن شده اید. در صورت مشاهده ی سطوح تخریب شده بهتر است طی یک برنامه زمانی مشخص نسبت به اصلاح و ترمیم آن ها اقدام کنید. فایبر سمنت برد نوعی از پانل سیمانی اتوکلاو شده است در حال که پانل بوردکس از جنس گچ برگ و با الیاف است اما گچ آن اصلاح شده است و در مقابل آب کاملاً مقاوم است. همچنین با توجه به نصب سریع و آسان پانل سیمانی سمنت برد و همچنین استقامت بالای آن در مقابل بارهای وارده استفاده از آن در مقایسه با سایر روشهای ساخت دیوار توصیه میشود.

هدف از ایجاد این دیوار پشتیبان انتقال بارهای مردهای که به سنگ نما و مهارها وارد شده به ساختمان است. سنگ نمای بادکوبه ای سنگ سرتراش است که دور تا دور وجه نمای آن را به عرض ۱/۵ تا ۳ سانتیمتر با قلم تراش داده اند و بقیه سطح نما را تیشه ای می کنند. دلیل این که به این نوع سرامیک، سرامیک خشک می گویند، این است که قابلیت جذب رطوبت در آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده. یکی دیگر از ویژگی های سرامیک خشک مجوف این است که وزن آن به طرز قابل توجهی کاهش یافته و دلیل آن هم همان سوراخ هایی است که در بدنه این سرامیک وجود دارد. همچنین تمامی استادکاران کناف نیز میتواند اقدم به اجرای آن نمایند.پس از پایان نصب سمنت برد و یا پانل بوردکس با استفاده از بتونه و ماستیک مخصوص میتوان اقدام به رنگ آمیزی نمای ساختمان نمود و همان گونه که قبلاً نیز گفته شود الزاماً باید از رنگ مخصوص نما استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید