آماتورها مذهب اما نادیده بگیرید چند آسان مسائل

در ادبیات فارسی در بسیاری از منابع مذهب به معنی روش و پیشه، راه ورسم و طریقت فکری نیز به کار رفتهاست. در مورد مذهب نیز می توان گفت: «روش و برنامه ای که یک فرد در زندگی پیشه می کند و جهان، گذشته و آینده را براساس آن تفسیر می کند مذهب نامیده می شود» (اکبری، 1385: 344). البته جامعه شناسانی مثل دورکیم (1915) مذهب را بیشتر یک موضوع اجتماعی می دانند تا روان شناختی – هیجانی یا جسمانی. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از ۶ هزار جلد کتاب در قالب ۲ هزار عنوان برای علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شده است. کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. سیامند جوانبخت ادامه داد: در این نمایشگاه کتابهایی با موضوعهای مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتابهایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۲۵ تا ۵۰ درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه شدهاست. او با اشاره به اینکه نمایشگاه در دو شیفت ۹ صبح الی ۱۳ و ۱۵ عصر الی ۲۲ شب برای علاقهمندان دایر است، افزود: در این نمایشگاه کتابهایی با موضوعهای مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، تاریخ بومی و محلی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۲۰ الی ۵۰ درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه میشود.

کتاب های فلسفه و عرفان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در قالب سه هزار عنوان برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شده است. رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در قالب چهار هزار عنوان برای علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شدهاست. بیش از ده نمونه سوال مطالعات اجتماعی ششم دبستان را در نوبت اول و نوبت دوم گردآوری کرده ایم. فرزندان اولين درس هاي اخلاق عفاف و حجاب را در خانواده مي آموزند و ازپدر و مادر خويش الگو مي گيرند. در روش اخلاقی اسلام، تحسین و تقبیح مردم در رسیدن به بهشت و دوری از جهنم، اهداف اصلی نیست، بلکه هدف اصلی رضایت خداوند است.و چون هدف علم اخلاق، رسیدن انسان به سعادت و کمال است و از سوی دیگر سعادت و کمال انسان نیز در تحصیل رضای الهی است، پس اخلاق واقعی همان اخلاق اسلامی است چون زمینه کمال و سعادت انسان را فراهم میکند و دستیابی به آن برای همگان امکان پذیر است.

و در راه تحقق اين آرمان الهي، تا پاي جان ايستاد؛ از اين رو، مسلمانان بايد شهامت و شجاعت حسين رضي الله عنه را سر مشق زندگي خويش قرار دهند، و خود را به اخلاق زيبا و خصال نيكوي آن شهيد بزرگوار بيارايند و از خود در مقابل ظلم و استبداد يزيديان و مستكبران زمان، استقامت و پايمردي نشان دهند، آنگاه است كه مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام ، احساس عزت و سربلندي مي كنند ودر مقابل هيچ قدرت و حكومتي تسليم نمي شوند. از دلایل عمدۀ عقبافتادگی مسلمانان دوری از قرآن و تعالیم منبع اسلامی آن است. به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ ششمین نمایشگاه کتاب دین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دین و شعائر اسلامی از بیستوششم بهمن تا اول اسفند ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری در شهر مقدس قم برگزار میشود. ناشران فعال در حوزه تخصصی دین میتوانند از یازدهم تا شانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سامانه کتاب نسبت به ثبتنام در ششمین نمایشگاه کتاب دین اقدام کنند. وی با بیان این که نمایش آثار مهدی سحابی تحقق این وعده است، افزود: سحابی در زمره هنرمندانی است که وجهی متکثر در خلق اثر، در شاخههای مختلف را دارد و از این منظر در حوزه تجسمی و ادبیات بسیار پرکار بوده است.

کتاب های دینی

قمشهای، محمد رضا، مجموعة آثار آقا محمد رضا قمشهای، اصفهان، کانون پژوهش، ۱۳۷۸ش. نمایشگاه ملی کتاب «دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» در بندرعباس شامگاه شنبه ۲۳ آذرماه با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه استان و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری با پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مصلی بندرعباس گشایش یافت. اولاً : اندیشه های جدید و مکتب های فلسفی که از اروپا به ایران آمدند به خصوص تفکرات ماتریالیستی و مکتب مارکسیسم در حال گسترش است . ناشران فعال در حوزه دین از یازدهم تا شانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به سامانه خانه کتاب و ادبیات ایران نسبت به ثبتنام در ششمین نمایشگاه کتاب دین اقدام کنند. ارتش نجات و شاهدان یهوه نیز در سریلانکا حضور دارند. به نقل از روابط عمومی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یاسر احمدوند در دیدار با آیتالله اعرافی ضمن اراِئه گزارشی از وظایف و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و چاپ و نشر گفت: همه آنچه که در قانون مقرر شده تولید و مصرف فرهنگی است که در این راستا در تلاش هستیم تا تولید فرهنگی در مسیر انقلاب باشد و مصرف فرهنگی نیز در مسیر شایسته انجام شود. This was cre᠎ated wi th GSA C​on te᠎nt Gener ator D᠎em ov ersion᠎!

دیدگاهتان را بنویسید