کتاب تربیتی تربیت سالم در خانه

آموزش، تربیت و پرورش کودک اگرچه در ابتدا سخت به نظر برسد، اما با داشتن راهکارهای درست و آگاهی بیشتر والدین، نه تنها می ‌تواند ساده، بلکه پر از لحظات خوش و شیرین باشد. تربیت فرزندان یکی از مهم ترین نکاتی است که هر زوجی پیش از بچه ‌دار شدن باید به آن فکر کند. در واقع این بزرگ ترین باری است که بر روی دوش همه والدین قرار دارد. در کنار تمام راه هایی که برای تربیت فرزندان وجود دارد، کتابخوانی احتمالا کم هزینه‌ ترین و بی دردسر ترین آن‌ ها است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به شما کتابی معرفی کنیم تا با برقراری ارتباط مناسب با کودک و در تربیت او تاثیرگذارتر باشیم. همچنین شما می توانید با یک کلیک، از سایت اینترنتی کتاب طلا به خرید کتاب های تربیتی دیگر نیز بپردازید.

به طور کلی، مواقعی که کودک شما کاری را به اشتباه انجام می دهد، داد زدن سر کودک و یا تنبیه او اشتباه است. زیرا کودک با انجام این واکنش ها، کار خود را تکرار می کند. بر اساس موقعیت های مختلف، شما ملزم به تغییر روش های تربیتی خود هستید و لازم است در موقعیت های مختلف، متعادل، منفعل و سلطه جو رفتار کنید. همچنین، به این نکته توجه کنید که کودکان امروز بسیار متفاوت تر از کودکان قدیم هستند و دوست ندارند پند و اندرز بشنوند. پس لازم است با آنان با شیوه های امروزی و درست رفتار کرد.

روش های صحیح تربیت کودکان:

تحت تأثیر دخالت‌ ها، کنایه‌ ها‌ وگلایه‌ های دیگران قرار نگیرید و اصول تربیتی ثابتی با توجه به شرایط خود و فرزندتان داشته باشید.

پدر و مادر باید در انتخاب روش تربیتی با هم تفاهم داشته باشند، به هم اعتماد کنند.

به همسرتان احترام بگذارید تا در آینده فرزند‌تان برای خودش و شما هم احترام قائل شود.

شکل‌گیری شخصیت فرزندان شما به سه مورد بستگی دارد: ۱) ژنتیک ۲) جامعه ۳) محیط خانواده. محیط خانواده و رفتار شما والدین به هر شکلی که باشد تأثیر مستقیم به شکل ‌گیری رفتار فرزندان ‌تان دارد.

بچه‌ ها دنیا را از چشم پدر و مادر خود می‌ بینند، پس سعی کنید هیجان‌ های منفی را به آن ها انتقال ندهید.

یکی از عواملی که در محیط خانواده باعث بدرفتاری کودکان می ‌شود تنبیه است. تنبیه جسمانی پیامد‌های منفی در زمینه فرزندان دارد. سعی کنید به جای تنبیه بدنی، بیشتر از روش‌ های محرومیت آن هم در مواقعی که حتماً قبلش با کودک خود در مورد عواقب رفتار بدش صحبت کردید استفاده‌ کنید.

از هر فرصتی برای خندیدن، بازی کردن و وقت گذاشتن برای نزدیک شدن به فرزندتان استفاده‌ کنید تا او نیز به حرف شما گوش بدهد.

بررسی کتاب تربیت سالم در خانه:

با مطالعه این کتاب و استفاده از سی دی های آموزشی، نکات تربیتی را می آموزید که به واسطه آن می توانید روابط خود را با فرزندتان تقویت نمایید.

گاهی اوقات تصور می ‌شود که تربیت تنبیهی و یا آسان گرفتن برای فرزندان، همیشه جواب گو است. خیر. نه بچه هایی که والدین و معلمین آن ها سخت می گیرند و نه بچه هایی که والدین و معلمین آن ها بسیار راحت می گیرند، هیچکدام حس مسئولیت پذیری پیدا نمی کنند و این روش نادرست است. بچه ‌ها زمانی مسئولیت پذیری را می ‌آموزند که فرصت یادگرفتن مهارت‌ های زندگی و اجتماعی ارزشمند را برای دستیابی به شخصیتی خوب، در محیطی مملو از مهربانی، قاطعیت، متانت و احترام داشته باشند. تربیت سالم، به بزرگ سالان کمک می‌ کند شیوه ‌ای درست و محترمانه بیابند، که نه تنبیهی در کار است و نه آسان گیری. تربیت سالم از ابزاری حمایت می ‌کند که هم مهربان و قاطع باشد و هم مهارت ‌های ارزشمند زندگی اجتماعی را آموزش دهد.

کلام پایانی

این را بدانید اگر یکی از روش های بالا را برای تربیت فرزندانتان در نظر گرفته اید نیازی نیست تغییری در آن ایجاد کنید و یا حتما تمام روش ها را به کار ببرید. زیرا یک نکته مهم در تربیت فرزند این است که، هر کدام از والدین سبک تربیتی مخصوص خود را با توجه به روحیه و اخلاق فرزند خود دارند. بنابراین، هیچ سبک و راهنمایی‌ به این معنا نیست که روش تربیتی خود شما که به شکل غریزی انتخاب کرده ‌اید و تا الان به کار برده‌ و موفق هم بوده ‌اید غلط است.https://ketabtala.com

دیدگاهتان را بنویسید